ایستگاه اتوبوس Pool Meadow توسط استودیو MUTT Architects

پس از 30 سال استفاده زیاد، ساختمان موجود نیاز به توجه دارد. بازسازی‌های تکه‌ای و اصلاحات در طول عمر آن باعث شده بود فضایی فاقد خوانایی و کیفیت باشد. رفتار ضداجتماعی و استفاده نادرست عمومی ارزش درک شده از ساختمان توسط کاربران آن و جامعه گسترده تر را کاهش داد.

در قلب ساختمان یک گلخانه کاشته شده در دهلیز توپلیت قرار دارد. فضایی برای ملاقات و استراحت، فضای سبز در دو نیمکت بزرگ کاشته شده پر شده است. شکل‌های منحنی آن‌ها که از نقشه‌های انتزاعی مسیرهای اتوبوس محلی گرفته شده‌اند، زمان اقامت و تعاملات اجتماعی بین کاربران را تشویق می‌کنند. چراغ‌های کروی بزرگ که از شبکه خرپاهای بالا آویزان شده‌اند، کیفیت نمایشی نور را ارائه می‌کنند و می‌توانند با نور اطراف برنامه‌ریزی شوند تا فرصت‌هایی را برای رویدادها و تأسیسات ارائه دهند.

تمرکز اصلی این پروژه متحرک سازی یک مسیر شرقی-غربی به طول 130 متر از طریق ساختمان برای تبدیل شدن به یک گردشگاه عمومی است. این مسیر که در دو طرف آن با یک جفت رواق های عجیب و غریب مصنوعی-کلاسیک با قاب فولادی مشخص شده است، با استفاده از نور، رنگ، هنر و کاشت فعال شده است. دیوارهای آجری کسل کننده با سایه صورتی مایل به سفید رنگ آمیزی شده اند تا روشنایی عمومی و گرمای ظریفی را در طول روز ارائه دهند. یک نقاشی دیواری به طول 90 متر توسط Zoe Power در این تفرجگاه قرار گرفته و از کارگران کلیدی کاونتری تجلیل می شود.

گراهام برن، کارگردان، استودیو MUTT

داده های پروژه

رنگ تمام می شود
Dulux، AkzoNobel
رنگ های سنگ تراشی مختلف در سرتاسر آن تکمیل می شود
duluxtrade.co.uk
akzonobel.com

نورپردازی هنرستان
نورپردازی اسلاید
گلوبو آویزان با قطر 600 میلی متر
slidedesign.it

گراهام برن، کارگردان، استودیو MUTT

در سایت شروع کنید نوامبر 2020
تکمیل سپتامبر 2021
هزینه ساخت 1.5 میلیون پوند
مساحت ناخالص داخلی 7000 متر مربع
معمار استودیو MUTT
مشتری شورای شهر کاونتری و حمل و نقل برای وست میدلندز
مشاور M&E شورای شهر کاونتری
نقشه بردار کمیت شورای شهر کاونتری
مدیر پروژه شورای شهر کاونتری و حمل و نقل برای وست میدلندز
طراح اصلی استودیو MUTT با پشتیبانی دیوید ام ایگل
طراحی گرافیک استودیو MUTT
طراح نور Speirs Major (مرحله 1-4)؛ شورای شهر کاونتری (مرحله 5-6)
مشاور هنرهای تجسمی غول های خلاق
نوع قرارداد مدیریت
نورپردازی پیمانکار بالفور بیتی کیلپاتریک
پیمانکار دکوراسیون آلفرد بگنال و پسران
پیمانکار فلزکاری سیستم های CAPS
پیمانکار FF&E بروکساپ
پیمانکار منظر طرح گیاهی
پیمانکار گرافیک BizzCreative
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک

استودیو MUTT از طریق یک فرآیند مناقصه دعوت شده برای طراحی ترکیبی منحصر به فرد از ایستگاه اتوبوس، هنرستان و گالری هنری منصوب شد و ساختمانی را که زمانی دوستش نداشت در شهر احیا کرد. آثار هنری خاص سایت، نورپردازی تئاتر و کاشت سخاوتمندانه مسیرهای کلیدی را در ساختمان زنده می‌کنند، در حالی که ارتقاء عملکردی به امکانات عمومی، مبلمان، خدمات، واحدهای خرده‌فروشی و راه‌یابی تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و انرژی عملیاتی را کاهش می‌دهد.

مداخلات کم‌هزینه و تاثیر بالا با استفاده از رنگ، لحظات استراتژیک از رنگ‌های زنده و پرداخت‌های مواد کاربردی توسعه داده شد. دیوارها با رنگ صورتی مایل به سفید رنگ آمیزی شده بودند، با نوار سبز تیره که یک نقطه در سطح پایین ایجاد می کرد. داده‌ها به سمت واحدهای خرده‌فروشی احاطه می‌شوند و نمونه‌هایی از علائم راهنمایی و راه‌یابی به‌روز شده را قاب‌بندی می‌کنند.

نیمکت‌های کاشته‌شده محکم و در عین حال پرخاصیت در سرتاسر ساختمان پاشیده شده‌اند، با استفاده از یک فلز سوراخ‌دار که به زبان همه‌جای مبلمان ایستگاه اتوبوس اشاره دارد. نیمکت‌ها که با رنگ زرد گرم پوشیده شده‌اند، رنگ‌هایی را در تفرجگاه ایجاد می‌کنند، در حالی که چیدمان طرح منحنی آن‌ها جیب‌هایی از صندلی ایجاد می‌کند که تعامل کاربر را در برخی مناطق و لحظات آرام را در برخی دیگر تشویق می‌کند.
گراهام برن، کارگردان، استودیو MUTT

محصولات منتخب

در طول مراحل ساخت و ساز ساختمان قرار بود به صورت 24 ساعته فعال بماند. این امر چالش هایی را در طراحی و مشخصات عناصر بازسازی ایجاد کرد. پرداخت های رنگ و مایع بر پایه آب هستند و فقط در مناطق کوچک از طریق مناطق عمومی ساختمان با قلم مو اعمال می شوند. نیمکت‌های کاشته‌شده بزرگ و هر قطعه مبلمان دیگری در داخل ساختمان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با استفاده از تعداد محدودی اجزاء خارج از محل ساخته شوند و زمان و اختلال در محل را به حداقل برسانند. علیرغم نداشتن یراق‌های قابل مشاهده، نیمکت‌ها با سازندگان فلزکاری طراحی شده‌اند تا در صورت آسیب دیدن، هر قسمت را در هر نقطه‌ای جدا کرده و جایگزین کنید.

انتخاب های معمار

کاشی کاری سرویس بهداشتی
سرامیک سولوس
روشن، سفید و سیاه
solusceramics.com



منبع

مشخصات

مبلمان
بروکساپ
نیمکت ایلفورد، رنگ های سفارشی
broxap.com

Pool Meadow بازسازی کم‌هزینه و پر تاثیر یک ایستگاه اتوبوس خسته دهه 1990 است که آن را به دروازه‌ای پر جنب و جوش به کاونتری برای شهر فرهنگی بریتانیا و فراتر از آن تبدیل کرده است.

تخریب و بازسازی به عنوان یک گزینه در مطالعات امکان سنجی اولیه مورد بررسی قرار گرفت، اما صرفه جویی در هزینه های مالی و کربن یک طرح مقاوم سازی – کار با آنچه که وجود دارد – یک اولویت واضح برای همه بود. پاسخ اولیه استودیو MUTT بر برداشتن ساختمان موجود، شناسایی ویژگی‌های مثبت معماری متمرکز بود.