ایستگاه Elizabeth Line Bond St طراحی شده توسط John McAslan + Partners سرانجام افتتاح شد

دیدگاه معمار

ایستگاه باند استریت یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های خط الیزابت خواهد بود و دروازه جدیدی را برای کسانی که به وست اند لندن سفر می‌کنند، فراهم می‌کند. بنابراین، ایجاد ورودی‌های خوانا و در عین حال ایجاد یک روایت قانع‌کننده با ویژگی‌های فیزیکی و فرهنگی موجود منطقه، با ارجاع به مواد و فرم محلی مهم بود. ما همچنین می‌خواستیم تجربه کاربر را از طریق استفاده از نور روز، فضاهای مرتبط سخاوتمندانه و ادغام آثار هنری، به حداکثر رساندن دید و ایجاد ارتباطات افزایش دهیم. ما با طراحی مهندسی متخصص و محتاطانه شرکای خود WSP به این جاه طلبی ها دست یافته ایم.
کالین بنی، رئیس حمل و نقل، جان مک اسلان + شرکا

بالای پله برقی در ورودی خیابان دیویس، سه اینستالیشن توسط هنرمند بریتانیایی دارن آلموند، بخشی از برنامه هنری خط الیزابت و با پشتیبانی گالری مکعب سفید، سلفریج و شهر لندن نصب شده است. اینها به شکل مجموعه‌ای از قطعات متنی ریخته‌شده در برنز و آلومینیوم هستند که زیبایی‌شناسی نام‌ها و پلاک‌های برجسته را که زمانی در قطارها یافت می‌شد، بازتاب می‌دهند.

معمار جان مک اسلان + شرکا
مشتری کراس ریل، حمل و نقل برای لندن
مهندس WSP
پیمانکار Skanska، Costain، Engie
مشاوران پیمانکار هاوکینز/براون، آروپ
هنرمند دارن آلموند



منبع

دیدگاه مشتری

باند استریت جواهری در تاج خدمات حمل و نقل وست اند خواهد بود. این واقعاً دیدنی است و یک پیوند جدید بسیار مهم به یکی از شلوغ ترین مناطق خرید در بریتانیا ایجاد می کند و حتی امکان اتصال بیشتر به مشاغل و اوقات فراغت را برای مردم در سراسر لندن و جنوب شرق فراهم می کند.
اندی بایفورد، کمیسیونر حمل و نقل لندن

فضاهای بین پایه‌های نماهای خارجی ایستگاه‌ها با پانل‌های تهویه لعابدار و قاب برنزی و درهای مشبک لولایی برنزی پر شده است. سالن های بلیط دارای سقف صندوقدار هستند. لعاب بزرگ از کف تا سقف بین پایه‌های نما، نور روز را به داخل می‌آورد و در عین حال مناظری را به مسافران ارائه می‌دهد تا به جهت‌یابی خود کمک کنند. ستون‌های برنز فلوت شده در ارجاع به ایستگاه‌های کلاسیک زیرزمینی که توسط چارلز هولدن در دهه 1930 طراحی شده‌اند استفاده می‌شوند و پوشش‌های داخلی شامل کف‌های ترازو و پوشش‌های تزئینی برنزی است.

داده های پروژه

به واسطه حجم کار باقی مانده در ایستگاه، برنامه آن نیز به ویژه تحت تأثیر همه گیری همه گیر قرار گرفت، در حالی که در ژوئن 2020، قرارداد با پیمانکار Costain/Skanska جوینت ونچر با توافق دوجانبه منعقد شد، در این مرحله Crossrail کار ساخت و ساز را به صورت داخلی انجام داد. پروژه را تکمیل کنید با توجه به عنوان خواهر AJ، اخبار ساخت و ساز، مبلغ هزینه شده در ایستگاه از برآورد اولیه 111 میلیون پوند به مجموع 660 میلیون پوند افزایش یافته است.

این ایستگاه که با خطوط موجود مرکزی و جوبیلی متروی لندن ارتباط برقرار می کند، به دلیل مجموعه ای از مسائل به تعویق افتاد. اینها شامل مشکلات مربوط به ماشین‌های حفاری اصلی تونل، اصلاح مشخصات مکانیکی، الکتریکی و سیستم لوله‌کشی، ادغام دیرهنگام ارتباطات و سیستم‌های کنترل و تجدیدنظر در طراحی سالن بلیط شرقی بود.

این ایستگاه دارای دو ورودی ستون دار بزرگ است که در طراحی خود به غلات و بافت موجود شهر اطراف پاسخ می دهد. بدین ترتیب میدان هانوفر – یکی از اولین میدان‌های گرجستانی وست اند – به نسبت گرجی چیده شده و رو به سنگ پورتلند است. این در توسعه هانوفر طراحی شده توسط Lifschutz Davison Sandilands برای GPE (املاک پورتلند بزرگ) گنجانده شده است. در مقابل، ورودی غربی در خیابان دیویس برای پاسخ به ساختمان‌های ویکتوریایی و ادواردیایی اطراف با ماسه سنگ و آجر قرمز طراحی شده است.