بازسازی ZMMA’s Gainsborough House زادگاه هنرمند را بازسازی کرده و به آن اضافه می کند


ZMMA یک ساختمان سه طبقه جدید ساخته شده از سنگ چخماق و آجر محلی طراحی کرده است که دارای یک ورودی جدید و چهار گالری است.

این پروژه که توسط صندوق ملی لاتاری هریتیج پشتیبانی می‌شود، خانه شهری را که گینزبورو در آن بزرگ شده و کلبه‌های ویورز لین مجاور آن را بازسازی می‌کند.

طبقه سوم ساختمان جدید توسط یک استودیوی منظره اشغال شده است، فضایی منعطف برای یادگیری و رویدادها، که دارای یک دوربین مبهم برای مناظر در سراسر مناظر سافولک است.

گینزبورو که در سال 1727 به دنیا آمد، دوران کودکی خود را در سادبری گذراند و سپس در سن 13 سالگی برای تحصیل در رشته نقاشی به لندن رفت. او یکی از مبتکران مکتب منظر بریتانیا در قرن هجدهم بود و در طول زندگی خود به عنوان نقاش برجسته کشور شناخته شد.

والدین او، جان و مری گینزبورو، خانه شهری قرن شانزدهمی سادبری را در سال 1722 به قیمت 230 پوند خریداری کردند. این خانه بعدها به عنوان هتل و مغازه عتیقه فروشی مورد استفاده قرار گرفت. قبل از اینکه در سال 1961 به موزه تبدیل شود، در سال 1952 در فهرست درجه یک قرار گرفت.

سازمان‌دهی مجدد کلبه‌های ویورز لین توسط ZMMA، دسترسی به یک کارگاه چاپ تاریخی را که بزرگترین کارگاه در نوع خود در سافولک است، برای چاپ‌سازان مطرح و نوظهور باز می‌کند.

یک کافه و تراس با نمای شیشه‌ای مشرف به باغ دیواری با دیوار مرزی جدید آن است که در مرکز آن یک درخت توت 400 ساله قرار دارد.

نمایش‌های داخل، جامع‌ترین مجموعه جهان از Gainsborough را ارائه می‌کنند که داستان زندگی این هنرمند را روایت می‌کند. برای اولین بار، خانه گینزبورو میزبان نمایشگاه های بزرگ در گالری تیموتی و مری کلود ساختمان جدید و گالری سادبری خواهد بود.

خانه Gainsborough در نوامبر 2016 شروع به استخدام یک معمار برای بازسازی ساختمان و ضمیمه جدید ساخت کرد. زمانی که صندوق قرعه کشی Heritage 4.74 میلیون پوند به این پروژه اعطا کرد. ZMMA قبلاً پیشنهادات اولیه را برای تأسیسات جدید ایجاد کرده بود و تاریخچه وسیع‌تر سادبری را بررسی می‌کرد.

Gainsborough House در 21 نوامبر 2022 بازگشایی می شود.

دیدگاه معمار

ارتباط قدرتمند بین چشم انداز اطراف سادبری و بازنمایی آن در آثار گینزبورو، ما را الهام بخشید تا ساختمان گالری جدیدی را ایجاد کنیم که مواد خشت و سنگ چخماق آن مستقیماً از منظره سافولک گینزبورو آورده شده است. از محوطه موزه گسترده، بازدیدکنندگان از مناظر طولانی حومه شهر فراتر از پشت بام های شهر لذت خواهند برد. میراث ابریشم بافی سادبری ما را بر آن داشت تا نماهای آجرکاری بسازیم که بافته شده به نظر می رسند و گالری جدیدی برای بزرگ ترین بوم های گینزبورو با خط ابریشم بسازیم. خانه گینزبورو بازسازی و غنی‌سازی شده است تا مکان‌های تکمیلی تاریخی و مدرن برای نمایش‌های موزه ایجاد شود.
آدام زامبوری-مولداوی، مدیر پروژه، ZMMA

Gainsborough’s House: خانه شهری درجه I

دیدگاه مشتری

دگرگونی فیزیکی خانه گینزبورو اساساً این مکان تاریخی را تغییر می‌دهد و آن را قادر می‌سازد تا به یک مرکز بین‌المللی برای توماس گینزبورو و یک مرکز فرهنگی در قلب شرق آنگلیا تبدیل شود، همه در محیط منحصر به فرد زادگاه و خانه هنرمند. ما از بازیکنان، اعتمادها، بنیادها و افرادی که سخاوتمندانه از این تحول جاه طلبانه حمایت کرده اند، بسیار سپاسگزاریم، که تضمین می کند که توماس گینزبورو همچنان یک نیروی مرتبط در تاریخ هنر و الهام بخش نسل های آینده باشد.
مارک بیلز، کارگردان، خانه گینزبرو



منبع