باکا برای خانه مقاوم در برابر سیل در چلمزفورد تاییدیه گرفت

این خانه با طیف وسیعی از اقدامات مدیریت آب سطحی طراحی شده است، از جمله حذف تمام سختی ها، افزودن سقف نشیمن، مسیرهای عبور و مرور قابل نفوذ، باغ باران، به علاوه محوطه سازی اضافی که باعث کاهش حجم و سرعت روان آب های سطحی می شود. سایت، در نتیجه خطر سیل را برای زمین های اطراف کاهش می دهد.

محل چلمسفورد
مقامات محلی شورای شهر چلمسفورد
نوع پروژه مسکن جایگزین
مشتری خصوصی
معمار معماران باکا
معمار منظر معماران باکا
سیل مشاوره JBA
مهندس سازه Structurehaus
انرژی، محاسبات SAP مشاوره EAL
بوم شناس فضای باز
باستان شناسی باستان شناسی کولچستر
مشاور M&E تایید شدن
طراح اصلی معماران باکا
پیمانکار اصلی تایید شدن
منابع مالی خصوصی
تاریخ مناقصه ژوئن 2023
از تاریخ سایت شروع کنید Q3/Q4 2023
تاریخ تکمیل پایان سال 2024
مدت قرارداد 18 ماه
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع 285 متر مربع
فرم قرارداد و/یا تدارکات استاندارد JCT
انتشار سالانه CO2 1.37 کیلوگرم CO2/m2
هزینه کل 900000 پوند

قسمت جنوبی خانه توسط رمپی که از قسمت نشیمن برگشته و شامل دو اتاق خواب باقی مانده است، می رسد. این اتاق خواب ها مشرف به باغ سرسبز هستند.

این یک خانه بزرگ است و سیستم گرمایش منطقه بندی شده و با جداکننده های دیواری کشویی تکمیل شده است تا مناطق را به صورت جداگانه درآورد تا در صورت لزوم گرمایش بتواند با فصلی بودن و تعداد اشغال سازگار شود.

“نتیجه یک فرم ساده است که از طریق سایت بافته می شود و بسیاری از مسائل را با هم تطبیق می دهد و امیدواریم به خانه ای زیبا تبدیل شود.”

خانه بافت در چلمسفورد توسط معماران باکا – نمودار ساختاری پایه

دیدگاه معمار

در ابتدا این طرح شامل یک رمپ سوئیچ کوربوزی بود

ورودی در کلاس است، متشکل از یک لابی سخاوتمندانه که به توالت/اتاق چکمه طبقه پایین و اتاق ابزار/گیاهخانه متصل می شود. سپس مالکان می توانند انتخاب کنند که از پله ها به سمت بال اتاق خواب بروند یا ستون فقرات را که به آرامی به سمت قسمت های نشیمن اصلی که در شمالی ترین قسمت سایت قرار دارند، پایین بیاورند. فضای اصلی نشیمن آشپزخانه، ناهار خوری و اتاق نشیمن دارای پلان باز با منظره سخاوتمندانه بر روی رودخانه وید است. یک پله از آشپزخانه به طبقه اول منتهی می شود که شامل اتاق خواب های اصلی است.

انتظار می رود کار در محل تا پایان سال جاری آغاز شود و تکمیل آن 18 ماه طول بکشد.

این ملک بر روی مینی شمع های مرتفع ساخته خواهد شد

این ملک در بالای سطح زمین بر روی مینی شمع های مرتفع ساخته خواهد شد که نه تنها از خانه جدید محافظت می کند، بلکه بر مسیرهای جریان جاری سیل و ذخیره سازی نیز کمترین اثر را خواهد داشت و در نتیجه خطر سیل را برای زمین های اطراف افزایش نمی دهد. این خانه به دلیل ارتفاع بر روی شمع، ردپای کوچکتری نسبت به خانه موجود دارد و در نتیجه ذخیره سیل موجود در این منطقه افزایش می یابد. مخازن تضعیف ذخیره سیل در زیر راهروی قابل نفوذ قرار دارند. به طور کلی، ترکیب استراتژی کاهش سیل و اقدامات مدیریت آب های سطحی باعث بهبود در سایت می شود.

داده های پروژه

این سایت در مناطق سیل یک، دو و سه قرار دارد، بنابراین نیاز به ترکیبی از اقدامات اجتنابی و تاب آوری دارد. دسترسی پیاده و وسیله نقلیه به خانه پیشنهادی از کنار باغی که به درب ورودی و گاراژ منتهی می‌شود، می‌گذرد. جاده دسترسی به آرامی بالا می رود تا یک مسیر خشک به و از ملک را برای یک رویداد سیل کوچک فراهم کند. این سایت همچنین به شدت توسط املاک همسایه نادیده گرفته شده است و شکل آن پس از یک فرآیند مشاوره گسترده تکامل یافته است.

خانه بافت در چلمسفورد توسط معماران باکا – آکسونومتری



منبع رابرت پتیسون، مدیر خلاق Baca گفت: “این یک سایت چالش برانگیز است که همسایگان زیادی برای راضی کردن به علاوه بسیاری از مسائل نادیده گرفته و همسایه های متعدد برای راضی کردن دارند.”

خانه بافتنی 285 متر مربعی «قسمتی مقاوم در برابر سیل، تا حدی مرتفع» جایگزین خانه و ساختمان های فرسوده موجود می شود.

این خانه هر دو باغ شمالی و جنوبی را در بر می گیرد که با ستون فقرات شیب دار متصل شده اند. این گردش است که به این خانه شخصیت می بخشد و به صورت پلکانی نیم طبقه بالا می رود تا همه عناصری را که به آرامی اتاق های اصلی قابل سکونت را از دشت سیلابی خارج می کنند به هم متصل کند. در ابتدا این طرح شامل یک رمپ سوئیچ کوربوزیایی بود، اما برنامه ریزان خواستند تا ساختمان را تا حد امکان پایین نگه دارند در حالی که آژانس محیط زیست می خواست طبقه همکف تا حد امکان بالا باشد.

این سایت شکل نامناسبی دارد و بنا به درخواست مالک، خانه تقسیم شده است تا آنها بتوانند از مناظر رودخانه وید در شمال و همچنین باغ محصورتر در جنوب بهره مند شوند. صاحبان آن بازنشستگان جوان با خانواده ای پرجمعیت هستند که می خواهند خانه ابدی خود را ایجاد کنند.

این پروژه که انتظار می رود حدود 900000 پوند هزینه داشته باشد، دارای دو بلوک است که توسط یک ستون فقرات شیب دار به هم متصل شده اند. نمای بیرونی با پوسته OKO پوشانده می شود – یک تخته سیمانی فیبر ضد سیل. این عمل ادعا می کند که این طرح، با سقف سدوم آن، سود خالص بیولوژیکی 10 درصدی را به همراه خواهد داشت.