بدنه معماری کلاسیک، بنیانگذار و رئیس رابرت آدام را برکنار کرد

آدام، مدیر سابق معماران ADAM و مدرس معماری کلاسیک در آکسفورد، ادعا می‌کند که هیئت امنای INTBAU در یک جلسه حضوری در ماه گذشته به او دلیلی برای “دستورات راهپیمایی خود” ارائه نکرده است.

آدام در سال 2020 از سمت مدیر معماری ADAM کنار رفت تا بر تدریس و علایق آکادمیک، عمدتاً در آکسفورد تمرکز کند. دانشگاه او را به عنوان «یکی از نمایندگان برجسته شهرسازی زمینه‌ای و طراحی سنتی مدرن» و معماری ADAM را به عنوان «بزرگ‌ترین معماری متخصص در طراحی سنتی در اروپا» توصیف می‌کند.

INTBAU که در منشور خود می‌گوید «شبکه فعالی از افراد و مؤسسات است که به ایجاد ساختمان‌ها و مکان‌های انسانی و هماهنگ و مکان‌هایی که به سنت‌های محلی احترام می‌گذارند اختصاص داده شده است»، هفته گذشته در بیانیه‌ای تأیید کرد که آدام دیگر رئیس نیست و گفت: حرکت بخشی از تغییرات سازمانی آن بود.

این تمرین روی ساختمان‌هایی از جمله زمین کریکت بیضی در لندن، جایی که یک ورودی رواقی را طراحی کرد، و چندین فاز از Poundbury، املاکی که توسط دوک‌نشین کورنوال در زمان پادشاه چارلز در دورست ساخته شده، به سبک سنتی پشتیبانی می‌شود، کار کرده است.



منبع

وی در بیانیه خود گفت: تهدید به لطمه زدن به اعتبارم شد مگر اینکه بگویم استعفا خواهم داد و نقش افتخاری به من پیشنهاد شد که با توجه به این اتفاقات نمی توانم آن را بپذیرم.

رابرت آدام، رئیس شبکه بین‌المللی معماری و شهرسازی ساختمان‌های سنتی (INTBAU)، می‌گوید که از سمت خود به عنوان رئیس برکنار شده است.

این معمار گفت که تصمیم برای اعلام استعفا توسط شعبه بریتانیا از INTBAU گرفته شده است که دارای 39 شعبه بین المللی در کشورهایی از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، بلژیک و چین است.

انتظار می‌رود در ژانویه یک رئیس جدید انتخاب شود و تا آن زمان مری رز گان به عنوان رئیس موقت منصوب شد. قانون اساسی INTBAU می گوید که توسط کمیته ای از فصل ها اداره می شود و خیریه بریتانیا کارکنان و حساب ها و ارتباطات آن را مدیریت می کند.

این موسسه خیریه همچنین از افتتاح برنامه های کاربردی برای اعضای بین المللی خود برای پیوستن به هیئت مدیره خبر داد، که به گفته او منجر به “نمایندگی بین المللی بهبود یافته در هیئت مدیره” خواهد شد که “دانش و مهارت های اضافی را به همراه خواهد داشت که ماموریت INTBAU را برای ترویج ساختمان، معماری و معماری سنتی تقویت می کند.” شهرسازی.

آدام در صحبت با AJ گفت: «نمی توانم به شما بگویم که چقدر شوکه شده بودم. آنها در واقع زمانی که من در اتاق بودم، حتی قبل از اینکه استعفا بدهم یا هر چیز دیگری، جایگزین من را انتخاب کردند.

این مرد 74 ساله این موسسه خیریه را در سال 2001 با حمایت پادشاه چارلز، شاهزاده ولز در آن زمان، راه اندازی کرد، بر این اساس که “ساختمان های سنتی و شخصیت محلی به ما کمک می کند تا مکان های بهتری برای زندگی ایجاد کنیم”، همانطور که در منشور این سازمان آمده است.

به عنوان بخشی از این تغییرات، INTBAU خروج رابرت آدام را از هیئت مدیره اعلام می کند که از ابتدا در INTBAU فعالیت داشته و به مدت 21 سال رئیس آن بوده است.

آدام در بیانیه‌ای که برای مطبوعات منتشر کرد، گفت که به او همچنین در مورد آسیب احتمالی به اعتبارش هشدار داده شده است، مگر اینکه از سمت رئیس INTBAU استعفا دهد و نقش افتخاری در این موسسه خیریه را بپذیرد، که در زمان خروج او در حال سازماندهی مجدد بود.

بخش‌ها، کارکنان و متولیان INTBAU از کمک‌های بی‌شمار پروفسور آدام در طول سال‌های متمادی پس از تأسیس INTBAU سپاسگزار هستند.

به گفته آدم، «پیشنهاد عزل شد [myself] در میانه این روند. جزئیات بیشتر در مورد آنچه باعث این حرکت شده است، منتشر نشده است.