برایتون گاز ورکز رد شده EPR قصد دارد درخواست تجدید نظر کند

توسعه دهنده سنت ویلیام، بخشی از گروه برکلی، امیدوار بود که 11 بلوک آپارتمانی تا 12 طبقه، 14 خانه شهری و 2791 متر بسازد.2 زمین تجاری طبقه همکف در یک سایت صنعتی سابق به مساحت 2 هکتار در نزدیکی مارینا برایتون و جاده ساحلی A259.

این درخواست هفته گذشته توسط کمیته برنامه ریزی شورای برایتون اند هوو رد شد و به دنبال نگرانی های مطرح شده توسط گروه های میراث فرهنگی، مخالفت ساکنان و تردید در مورد میزان مسکن مقرون به صرفه پیشنهاد شد. سازنده گفت که اکنون آماده است تا علیه این تصمیم تجدید نظر کند.

در آستانه این نشست، Historic England به برنامه ریزان هشدار داد که این طرح به منطقه حفاظت شده شهر کمپ در غرب سایت آسیب می رساند، که شامل تراس های درجه یک دوره سلطنتی و پارک و باغ درجه II است. . چیدمان و نمای آنها توسط مشارکت معماری محلی چارلز آگوستین بازبی و آمون هنری وایلد طراحی شده است.

در همین حال سازمان میراث بریتانیا SAVE اعلام کرد که طراحی، ارتفاع و انبوه سازه پیشنهادی در نظرات ارسال شده به مقامات محلی “آسیب قابل توجهی به محیط و اهمیت منطقه حفاظت شده تاریخی کمپ تاون و این بخش برجسته از ساحل تاریخی برایتون” وارد می کند.

سازمان میراث فرهنگی در نامه خود به شورای برایتون اند هوو، ارتفاع و مجموعه متراکم ساختمان‌های بلند پیشنهادی را اساساً در تضاد با ویژگی شهری این بخش از برایتون دانست.

بیشتر بیش از 1700 اعتراض در مخالفت با این طرح در پی یک کمپین هماهنگ توسط AGHAST (اقدام در مورد ایمنی، مقرون به صرفه بودن و شفافیت مسکن در کارخانه گاز) ارائه شد.

بکی ایست، سخنگوی AGHAST، این طرح ها را “طراحی عظیم و نامناسب” برای سایت توصیف کرد و افزود: “انجماد تهاجمی با بلوک های برجی متعدد وجود دارد که در یک منطقه مسکونی بسیار نزدیک به هم هستند.”

AGHAST همچنین نگران برنامه توسعه‌دهنده برای استفاده از «تلاش‌های معقول» برای برآورده کردن الزامات خط‌مشی برایتون و شورا برای 40 درصد مسکن مقرون‌به‌صرفه بود. بر اساس این اقدام، سنت ویلیام گفت که با یک انجمن مسکن برای تأمین بودجه دولت برای خرید آن نسبت از خانه‌های توسعه‌یافته همکاری خواهد کرد. با این حال، چنین ترتیبی تضمین نمی کند که مسکن مقرون به صرفه در توسعه گنجانده شود.

اسناد شورا می‌گفتند که «نیاز قابل توجه به مسکن ارزان قیمت در شهر» یک ملاحظات مادی است که می‌توان به آن در تراز برنامه‌ریزی اهمیت داد.

سخنگوی سنت ویلیام گفت: “ما از تصمیم کمیته برنامه ریزی برای رد این درخواست، که برای تایید افسران برنامه ریزی توصیه شده بود، ناامید شدیم و در حال آماده شدن برای درخواست تجدید نظر هستیم.”

ما در چهار سال گذشته با تیم برنامه‌ریزی و طراحی در شورای شهر برایتون اند هاو کار کرده‌ایم تا یک پیشنهاد متعادل و با کیفیت ایجاد کنیم که می‌تواند یک سایت قهوه‌ای کم استفاده را بازسازی کند تا ۴۹۵ خانه کم کربن، ۴۰ درصد که می تواند خانه های مقرون به صرفه باشد که مشروط به جذب کمک هزینه از Homes England.

وی افزود: این طرح‌های با دقت طراحی شده همچنین فضای باز عمومی با کیفیت بالا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جدید و ترکیبی از کاربری‌های تجاری را برای حمایت از 195 شغل و مزایای اقتصادی پایدار برای شهر ارائه می‌دهد.

درخواست قبلی که در اواخر سال 2022 ارسال شد، شامل 70 خانه بیشتر از طرح نوامبر 2023 بود که در این ماه رد شد و همچنین ارتفاع بلندترین ساختمان‌ها کاهش یافت. پله های دوم و افزایش تنوع زیستی نیز به طرح های اصلاح شده معرفی شد.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا