برای مصاحبه شغلی چه راهنمایی هایی می توانید به من بدهید؟

متیو ترنر مربی AJ یک معمار و مشاور شغلی است که مشاور ساختمان در معماری را اداره می کند. با اطمینان به او ایمیل بزنید [email protected]



منبع

کلماتی مانند “سازمان یافته”، “متعهد” و “انعطاف پذیر” به راحتی از زبان خارج می شوند. شما باید با تظاهرات نشان دهید که شما این چیزها هستید. مثال های واقعی بیاورید: پروژه هایی که ساخته اید، نحوه حل مسائل خاص یا حتی رویدادهایی که سازماندهی کرده اید. جزئیات را رها کنید، نه آرزوها یا افراد، هر چیزی که شواهدی را نشان می دهد. این کلید برنده شدن در اکثر مشاغل است و اتفاقاً آسان ترین چیز برای آماده سازی نیز هست.

من یک مصاحبه شغلی در راه است – حضوری. مدتی می‌گذرد که شغلم را تغییر داده‌ام، و هنگام کار از خانه در طول همه‌گیری کاملاً خودمختار بودم، بنابراین در مصاحبه احساس زنگ زدگی می‌کنم. آیا شما نکته ای دارید؟

بدیهی است که شما نمی توانید ذهن کسی را بخوانید، اما از واکنش های فردی که با شما مصاحبه می کند بسیار آگاه باشید. بنابراین اگر می بینید که مصاحبه کننده در آستانه درخواست از شما برای روشن کردن چیزی است، بدون توجه به آنچه می خواهید بگویید، غافل نشوید. اجازه دهید وارد شوند، نشان دهید که آگاه هستید.

در طول مصاحبه از نشانه های اجتماعی آگاه باشید. اغلب اوقات، مصاحبه واقعاً آزمونی است برای اینکه چگونه در یک تیم کار کنید، و خوب کار کردن در یک تیم به معنای آگاهی از دیگران است. برای من، این تنها با ارزش ترین بخش مصاحبه حضوری است. نمی‌توانم تعداد دفعاتی را بشمارم که شنیده‌ام یکی از مصاحبه‌گرهای شغلی برداشت‌هایش را برجسته می‌کند، چیزی شبیه «نمی‌دانست چه زمانی باید صحبت را متوقف کند» یا «به نظر کاملاً تدافعی می‌آید».

در مورد مهارت ها یا نویسندگی خود گمراه نشوید. این امر به ویژه برای معمارانی که ادعای تجربه در یک بخش خاص دارند، یا تیم طراحی که در آن انتساب طراحی مبهم است، مناقصه می‌کنند.

در مورد اطلاعاتی که مصاحبه کنندگان درباره شما دارند واقع بین باشید. برخی رزومه شما را با جزییات جزئی خوانده اند و ممکن است پیرو مشتاق کارهای قبلی شما باشند. ممکن است دیگران فقط آن را کم‌کم کرده باشند. برای برخی، تمرین شما ناشناخته است، و مصاحبه به معنای واقعی کلمه یک زمین آسانسور است.

آماده ارائه جزئیات بیشتر بدون نیاز به درخواست، اما به طور خلاصه باشید. وقتی در مورد پروژه هایی که روی آنها کار کرده اید صحبت می کنید، فراتر از اجرای اصول اولیه، روی کارهایی که انجام داده اید تمرکز کنید.

اغلب اوقات، مصاحبه واقعاً آزمونی است برای اینکه چگونه در یک تیم کار کنید

از منفی نگری بپرهیزید. اگر منفی صحبت کنید یا انتقاد کنید، جذابیتی ندارد و هیچ کس منفی را به خدمت نمی گیرد.

نحوه ارائه شما مهم است. این ایده خوبی است که از تمرکز بر روی این موضوع که چرا فرصت برای شما عالی است خودداری کنید، به نیازهای آنها متوسل شوید، نه نیازهای شما. هنگامی که پیشنهادی را دریافت کردید، زمان آن است که به طور بالقوه برای دریافت آن سخت بازی کنید.

در نهایت، تمرین سوالات احتمالی مصاحبه با یک دوست – یا حتی در آینه را در نظر بگیرید. اگرچه انجام این کار ناخوشایند به نظر می رسد، اما بررسی پاسخ ها از قبل، شما را در روز بسیار نرم تر می کند.

با توجه به اینکه مدتی است که برای شغلی مصاحبه کرده اید، خوب است که از قبل فکر می کنید و آماده می شوید.