برج دانشجویی منچستر 37 طبقه Hodder + Partners مورد توجه قرار گرفت

برج پیشنهادی، یک طرح اسکان دانشجویی که شامل 578 اتاق خواب در خیابان گلاستر است، روز پنجشنبه (30 مه) به اتفاق آرا توسط کمیته برنامه ریزی شورای شهر منچستر تصویب شد.

برج جدید برای توسعه دهنده Manner پشت برج شهر خواهد نشست هاتسپر پرس سابق، ساختمانی تاریخی که در ابتدا به عنوان یک کارخانه پنبه ساخته شد، که در سال 1996 بسته شد و توسط یکی از اعضای شورای شهر منچستر به عنوان “بسیار محبوب” در محلی توصیف شد. ساختمان شاخص به عنوان بخشی از این طرح بازسازی خواهد شد.

این پروژه شامل تخریب جزئی است ساختمان اوایل قرن نوزدهم، که در حال حاضر متروکه و در وضعیت خرابی شدیدی قرار دارد، در حالی که نمای تاریخی و علائم آن را بازسازی کرده است.

در حالی که افسران برنامه‌ریزی منچستر اذعان داشتند که تخریب بخشی از تاریخ منچستر را «ویران می‌کند»، آن‌ها این طرح را برای تصویب پیشنهاد کردند و به این نتیجه رسیدند که این طرح «تنها شکل توسعه‌ای است که می‌تواند استفاده قابل‌توجهی را برای سایت ارائه دهد».

این پروژه همچنین شامل معرفی یک میدان عمومی جدید است که برج را به خیابان اول وصل می کند و سایر بهبودهای حوزه عمومی.

منبع:Hodder + Partners (برگرفته از اسناد برنامه ریزی)

تجسم Hodder + Partners برای یک برج دانشجویی 37 طبقه و توسعه مجدد ساختمان Hotspur Press در منچستر

این پیشنهادها برای اولین بار در اکتبر 2023 توسط Manner که متخصص مسکن در مرکز شهر است، پس از اینکه یک طرح مسکونی قبلی برای این سایت مجوز برنامه ریزی در سال 2018 دریافت کرد اما در سال 2020 متوقف شد، فاش شد.

یک بیانیه طراحی و دسترسی توضیح می‌دهد که ساختمان به دنبال «تغییرات در مقررات پس از گرنفل که نیاز به پله دوم برای فرار دارد، به محل اقامت دانشجویی هدفمند تغییر کرد، که در طرح موافقت‌شده ارائه نشده بود».

افسران برنامه ریزی منچستر در گزارشی در مورد تخریب بخشی از هاتسپر پرس گفتند که این طرح ها “یک ساختمان زیبا و بخش مهمی از تاریخ منچستر را ویران می کند”.

در این گزارش توضیح داده شده است: “با وجود اینکه نما حفظ می شود، برداشتن سقف و گسترش یک آسمان خراش از بالا، شخصیت ساختمان را از بین می برد.”

منبع:Hodder + Partners (برگرفته از اسناد برنامه ریزی)

تجسم Hodder + Partners برای یک برج دانشجویی 37 طبقه و توسعه مجدد ساختمان Hotspur Press در منچستر

با این حال، افسران به این نتیجه رسیده بودند که آسیب ایجاد شده برای اطمینان از دوام این طرح، به ارمغان آوردن “منافع عمومی قابل توجه” و تضمین “پتانسیل گسترده تر سایت از نظر طراحی شهری” ضروری است.

افسران گفتند که مزایای این طرح شامل تحویل خوابگاه های دانشجویی «بسیار مورد نیاز» و توسعه یک «محل متروکه با نیاز فوری به سرمایه گذاری» است.

این طرح مشروط به موافقتنامه قانونی بخش 106 برای ایمن سازی مسکن دانشجویی مقرون به صرفه در برج تصویب شد.

این تاییدیه به دنبال طرح‌های قبلی ارائه‌شده توسط Hodder + Partners در سپتامبر است که در آن پیشنهاد اضافه کردن دو طبقه اضافی به طرح برج سنت مایکل در منچستر توسط گری نویل که قبلاً موافقت شده بود، اما بحث برانگیز بود.

استفان هودر به AJ گفت: بازسازی هاتسپور پرس چیزی بیش از یک ساختمان است، چیزی بیش از محل اقامت دانشجویی هدفمند.

این میراث صنعتی منچستر را با آینده‌اش مرتبط می‌کند و همراه با قلمرو عمومی جدید در محل سوله‌های بافندگی سابق، به کانونی برای جامعه گسترده‌تر تبدیل خواهد شد.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا