برج «سنگ قبر» گلن هاولز منچستر از چالش قانونی جان سالم به در برد


سال گذشته کمیته برنامه ریزی منچسترسیتی با اختلاف اندکی به پیشنهادات بحث برانگیز برای برج آجری 15 متری رای داد. بین خیابان گریت مارلبرو و خیابان هولم. که 853 آپارتمان را در خود جای خواهد داد.

این رضایت به دنبال یک فرآیند طولانی برنامه‌ریزی بود که کمیته یک تصمیم را در مورد درخواست به تعویق انداخت – تا به آنها اجازه دهد از سایت کنار ایستگاه جاده آکسفورد بازدید کنند – و دیگری به دلیل نقص فنی در برنامه به تعویق افتاد.

این پیشنهاد صدها مخالفت دریافت کرده بود، با ساکنان دهکده مکینتاش در مجاورت استدلال می‌کردند که این برج تأثیرات جدی بر رفاه محلی آنها خواهد داشت.

یکی از مشاوران بخش Deansgate، ویلیامز جیوونز، که در کمیته برنامه ریزی حضور نداشت، از همکارانش درخواست کرده بود که برج را رد کنند. نمی توان گفت که این سنگ قبر 55 طبقه، پنیر ریز، 165 متری، با انتهای شیروانی کسل کننده. [for the local area]،’ او گفت.

‘[It would] بر دهکده مکینتاش – با ساختمان‌های تاریخی بین 6 تا 10 طبقه – تسلط داشته باشید، جایی که پیشرفت‌های مدرن قبلی در این منطقه مطابق با انبارهای قدیمی در این محله ارائه شده است.

با این حال، برنامه ریزان شورای شهر منچستر تصویب این طرح را توصیه کرده بودند و زمانی که کمیته متعاقباً در ماه ژوئیه به آن چراغ سبز نشان داد، اجاره داران محلی به دنبال بررسی قضایی این تصمیم بودند.

اقدامی که توسط Mackintosh Village Management Ltd – شرکتی که نماینده تقریباً 500 اجاره‌دهنده در توسعه دهکده مکینتاش است – شش دلیل را بیان کرد که گروه معتقد بود نشان می‌دهد شورا غیرقانونی عمل کرده است.

اینها شامل ادعایی بود مبنی بر اینکه افسران مقامات محلی کمیته برنامه ریزی را در مشاوره در مورد محدودیت های پارک خودرو در مراحل تخریب و ساخت – به ویژه در زمانی که جرثقیل های برجی در حال مونتاژ یا جداسازی بودند – به طور جدی گمراه کردند.

Mackintosh Village Management Ltd همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا در مورد قابلیت تحویل این طرح اشتباهی وجود داشته است و آیا شورای شهر به دلیل کاهش فضای پارک معلولان در وظایف خود در زمینه برابری کوتاهی کرده بود.

با این حال، در قضاوت خود، قاضی فوردهام در تمام موارد به نفع شورای شهر منچستر رای داد و درخواست اجاره داران برای بررسی قضایی را رد کرد. او همچنین درخواست Mackintosh Village Management Ltd برای اجازه اصلاح دلایل ادعا را رد کرد و گروه را موظف به پرداخت 10000 پوند هزینه به شورا کرد.

بازه زمانی آینده این طرح هنوز مشخص نیست. برای اظهار نظر با معماران گلن هاولز تماس گرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر منچستر گفت: این شورا خاطرنشان می کند که این چالش موفقیت آمیز نبود.

نمای پارکینگ فعلی در سایت:



منبع