برنامه هایی برای خراب کردن پارکینگ بروتالیست بریستول شامل … پارکینگ جدید است

ارتفاع پارکینگ خیابان روپرت از برنامه برنامه ریزی سال 1959

طرح‌های تخریب پارکینگ از اوایل سال جاری، زمانی که گروه کمپین میراث معماری The Twentith Century Society، آچاری را با یک برنامه فهرست‌بندی برای ساختمان نمادین در کار ساخت، مورد توجه قرار گرفت. مبارزان میراث فرهنگی مخالفت کردند که سازه 550 فضایی باید به‌عنوان پارک شارژ خودروهای برقی بازسازی شود.

پالت مواد آلک فرنچ برای طرح پیشنهادی شامل آجر قرمز و کرم با پانل های آلومینیومی با جلوه برنز و برنج و پانل های تزئینی سوراخ شده است. منطقه اطراف همچنین به عنوان بخشی از توسعه، با یک جاده خدماتی جدید بین خیابان روپرت و لوینز مید، محوطه سازی خواهد شد.

منبع: مکان خود را بشناسید بریستول

فیلیپ اولدفیلد، متخصص طراحی پایدار و کربن تجسم یافته، دانشیار دانشگاه نیو ساوت ولز که اصالتاً اهل دربی است، محاسبه کرد که برای تخریب و بازسازی پارکینگ شش طبقه به ترتیب 61 تن و 3661 تن CO2e مصرف می شود که معادل:

  • 815 خودرو به مدت 1 سال رانده شده است
  • 9،385،152 مایل رانده شده توسط یک ماشین
  • 1 توربین بادی به مدت یک سال کار می کند
  • 4,366 هکتار جنگل ایالات متحده (جذب کربن برای یک سال).

انجمن با ارائه به روز رسانی در مورد پیشرفت برنامه فهرست خود، گفت که Historic England اکنون ساختمان را ارزیابی کرده است و قرار است توصیه خود را به وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) ارسال کند، که حکم نهایی را صادر خواهد کرد.

جامعه با توصیف خیابان روپرت به‌عنوان «بازمانده مهم تاریخی از میراث خودرویی پس از جنگ ما»، از توسعه‌دهندگان خواست تا «رویکردی تخیلی‌تر و مسئولانه‌تر داشته باشند، که از تخریب مضر برای محیط زیست جلوگیری کند».

پروژه های تکمیل شده قبلی Alec French Architects شامل مدرسه اجتماعی Abbeywood و مسکن مدولار LaunchPad برنده جایزه RICS در بریستول است. این عمل شامل کار در حال انجام بر روی طرح اصلی Wapping Wharf، از جمله طراحی یک طرح کاربری مختلط شامل 194 آپارتمان است.



منبع

اولدفیلد گفت: «ما نمی‌توانیم هر ساختمانی را حفظ کنیم.»پارکینگ دارای ویژگی های کاربردی و معماری است، اما به عنوان یک جامعه ما به مسکن بیشتری نیاز داریم.

در طرح‌های توسعه‌دهنده Student Roost، که اکنون به شورای شهر بریستول ارائه شده است، معماران پیشنهاد می‌کنند که ساختار بروتالیستی دهه 1960 تخریب شود تا راه را برای اسکان دانشجویان و فضای زندگی مشترک در 3000 متر باز کند.2 سایت، و همچنین یک پارکینگ جدید با نسبت و ظرفیت بسیار مشابه با پارک فعلی.

مارک آزبورن، مدیر معماران Alec French قبلاً به AJ گفته بود که این پیشنهادها «دارایی برای جامعه محلی» خواهد بود و «خانه‌های پایدار» و «فضای سبز با کیفیت بالا برای ساکنان» در مرکز شهر بریستول ایجاد می‌کند.

کمپین‌ها از پیشنهادهای گنجاندن «پارکینگ جدید با نسبت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مشابه، زمانی که پارکینگ فعلی می‌تواند در هر طرح جدید برای سایت حفظ و ارتقا یابد» انتقاد کردند.

اما اولدفیلد به AJ گفت که جایگزین کردن پارکینگ خودرو با مسکن جدید احتمالاً «منافع اجتماعی بیشتری» نسبت به یک هاب شارژ خودروهای برقی ایجاد می‌کند، علی‌رغم مزایای کربن ناشی از مقاوم‌سازی و استفاده مجدد تطبیقی.

پیشنهاد جدید شامل 400 جای پارک خودرو از جمله 40 نقطه شارژ خودروهای برقی است.

این طرح دارای دو برج 20 و 18 طبقه است که دارای 328 آپارتمان دانشجویی، 249 واحد مسکونی، 151 متر است.2 فضای اجتماعی یا خرده فروشی، با مساحت داخلی 12776 متر2 (2026 متر2 کاهش ارقام منتشر شده در سال 2019 در پیشنهادات پیش از درخواست).

توسعه دهنده دانشجو روست از اظهار نظر خودداری کرد، “به دلیل اینکه روند برنامه ریزی هنوز ادامه دارد”، در پاسخی که آنها گفتند همچنین از طرف معماران بود.

با این حال، انجمن C20 اکنون از برنامه‌ریزان بریستول می‌خواهد که پیشنهادات فعلی را رد کنند و “خواستار بازگشت به تابلوی نقاشی” شوند.