برنده جایزه استرلینگ مورد علاقه جدید کتابداران نیال مک لافلین


طرح کمبریج، که اکنون با اختلاف 5/4 ارائه می شود، جایگزین پیشتاز قبلی، Mæ Architects’ Sands End Arts and Community Centre شده است.

مرکز غرب لندن که با چوب مهندسی شده و آجرهای تخصصی ساخته شده از ضایعات ساختمانی ساخته شده است، طی هفته گذشته شاهد کاهش قیمت از 6/4 به 7/4 بوده است.

این بدان معناست که کتابداران فکر می‌کنند که پروژه کتابخانه جدید مک‌لافلین با اعلام نتایج در روز پنج‌شنبه (13 اکتبر) در RIBA، 66 Portland Place، لندن، به‌طور فزاینده‌ای احتمالاً بالاترین جایزه را در معماری بریتانیا کسب خواهد کرد.

اگر معماران نیل مک لافلین تاج معتبر را به دست آورد، برای چهارمین بار برای این کار خوش شانس خواهد بود که قبلاً سه بار در فهرست نهایی قرار گرفته است: در سال 2013 برای کلیسای کوچک اسقف ادوارد کینگ در کالج ریپون، کودسدون. در سال 2015 برای مسکن Darbishire Place در Whitechapel، لندن. و در سال 2018 زمانی که مرکز سلطان نذرین شاه در کالج ورسستر، آکسفورد، توسط ساختمان بلومبرگ لندن فاستر + شرکا مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بر اساس آخرین رتبه بندی ویلیام هیل، مدرسه ابتدایی هاکنی نیو هنلی هالبراون و جاده 333 کینگزلند با طرح باغ باغ های باغ پانتر هادپسیت در Elephant and Castle – دومین مورد علاقه اصلی کتابداران در فهرست نهایی شش نفره – همچنان در جایگاه چهارم باقی مانده است. شانس 6/1

بازسازی یک بلوک اداری دهه 1980 توسط معماران هاپکینز در پردیس برودگیت در خیابان لیورپول و کالج فورث ولی، پردیس فالکرک در اسکاتلند، توسط معماران رایچ و هال، هر دو جایگاه خود را در بقیه بسته از دست داده اند و اکنون 1/12 قیمت دارند. و 16/1 به ترتیب.

جایزه استرلینگ سال گذشته به خانه شهرک دانشگاه کینگستون متعلق به معماران گرافتون تعلق گرفت. ساختمان آموزش عالی شش طبقه و چند منظوره در جنوب غربی لندن، مورد علاقه ویلیام هیل برای برنده شدن نبود، با طرحی که قیمت آن 5/1 بود. در عوض، مسجد مرکزی کمبریج مارکس بارفیلد را با شانس 7/4 ترجیح داد.

سایمون آلفورد، رئیس RIBA، با اعلام نامزدهای نهایی سال 2022 در ماه ژوئیه، گفت که هر شش نفر باعث خوش بینی شدند و راه حل های نوآورانه ای را در مواجهه با بحران مسکن، انرژی و آب و هوا ارائه کردند.

او گفت: «از برنامه‌های اصلی بازسازی پایتخت گرفته تا دیدگاه‌های جدید برای آموزش عالی، همه آنها در آرزوی ارائه معماری سخاوتمندانه مناسب برای آینده‌ای با کربن کم هستند.

هر شش ساختمان با مشورت و همکاری نزدیک با مشتریان، پیمانکاران و جامعه مطلع می شوند. نتیجه: معماری برجسته و دلپذیری که روح همه کسانی را که با آن درگیر هستند را تقویت می کند.

شانس فهرست نهایی RIBA 2022 استرلینگ (3 اکتبر)

5/4کتابخانه جدید، کالج مجدلیه، کمبریج (توسط معماران نیال مک لافلین): یک کتابخانه و فضای مطالعه با قاب چوبی بسیار دقیق، طراحی شده برای جایگزینی که قبلاً توسط ساموئل پپیس هدیه داده شده بود و پیش بینی شده بود تا 400 سال دیگر زنده بماند.

7/4Sands End Arts and Community Center، لندن (توسط Mæ Architects): یک ساختمان یک طبقه دلپذیر و کاملاً در دسترس که در اطراف یک اقامتگاه غیرقابل استفاده قرار گرفته است که شامل فضاهای فعالیت انعطاف پذیر و یک کافه اجتماعی است.

7/2مدرسه ابتدایی جدید هاکنی و جاده کینگزلند 333، لندن (توسط هنلی هلبراون): یک مجتمع خیره کننده آجر قرمز که به طور منحصر به فرد مسکن مقرون به صرفه را با یک مدرسه ابتدایی جدید برای جامعه رو به رشد شرق لندن ترکیب می کند.

6/1باغ های باغ، پارک فیل ها، لندن (توسط معماران پانتر هادسپیت): مجموعه ای بازیگوش از ساختمان ها که یک بلوک شهری جدید از 228 خانه جدید و فضاهای خرده فروشی را تشکیل می دهد که در اطراف یک باغ مشترک پیچیده شده اند – یکی از عناصر اصلی برنامه بازسازی فیل و قلعه.

12/1100 خیابان لیورپول، لندن (توسط معماران هاپکینز): توسعه صفر خالص شامل بازسازی و گسترش چشمگیر یک بلوک اداری دهه 1980 برای ایجاد مجموعه ای از دفاتر و فضاهای تجاری و عمومی در قلب منطقه مالی لندن.

16/1کالج فورث ولی – پردیس فالکرکاسکاتلند (توسط Reiach and Hall Architects): مجموعه ای از سه مرکز آموزش عالی پیشرفته که توسط حیاط و فضاهای آموزشی باز به هم متصل شده اند.



منبع