برندگان جایزه طراحی معماری 2022 مشخص شدند

این پروژه برای ما اهمیت زیادی داشت، زیرا هدف گسترده‌تر طراحی استفاده از معماری برای به چالش کشیدن کلیشه‌های سنتی شرقی در مورد میراث چینی ما بود..

مایکل رن در مورد رویکرد مشترک آنها افزود: «همکاری تحت یک محیط دانشگاهی از راه دور یک چالش بود.

ون و رن طراحی خود را برای یک مؤسسه دامپلینگ پیشنهادی، به‌عنوان انحراف از «نگرش شرق‌شناسانه سنتی نسبت به فرهنگ چین، و در عین حال بررسی ایده‌های جهانی‌سازی و اتوماسیون» توصیف می‌کنند.

نقاشی، موسسه غذایی فیتزروی، توسط ساموئل ون مستقر در ملبورن و مایکل رن، فارغ التحصیل دانشگاه برکلی، نیز برنده رده طراحی ترکیبی در جوایز سالانه شد.

جایزه طراحی معماری 2022: برنده نقاشی دستی – Weicheng Ye از دانشگاه صنعتی چین جنوبی، چین با The Spirit of Mountain



منبع

با این حال، ما توانستیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف فردی از طریق این پروژه کار کنیم. به عنوان مثال، ساموئل همیشه به تصویرسازی های دستی علاقه داشت، در حالی که من برای رندرهای دیجیتال استعداد دارم. ترکیب هر دو روش بازنمایی، دوران پسا دیجیتالی را در تجسم معماری تصدیق می کند.

در طراحی ترکیبی از عناصر طراحی شده با دست به همراه اضافات ایجاد شده در Rhinoceros 3D، Adobe Illustrator و Adobe Photoshop استفاده شده است. این کار شامل یک پلان، دو بخش، دو ارتفاع، چهار نما، شش نمودار، یک جزئیات و دو فراخوان بود. اینها در نمای بالا به پایین از «تجربه غذاخوری میزگرد معمولی چینی» چیده شده بودند.

جایزه 2022 توسط هنرمندان نیکی بل و بن لانگلندز داوری شد. بروس بوچر، مدیر موزه سر جان سوان؛ پابلو برونشتاین، هنرمند؛ پل فینچ، مدیر جشنواره جهانی معماری (رئیس هیئت داوران)؛ لیلی جنکس، یکی از بنیانگذاران استودیو لیلی جنکس، Jencks Squared; فدریکا مینوزی، مدیر اجرایی گروه Iris Ceramica; ناریندر ساگو، شریک ارشد در Foster + Partners. و کن شاتلورث، بنیانگذار معماران ساخت.

ساموئل ون، لیسانس طراحی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه ملبورن و همچنین دانشجوی معمار در Cox Architecture، گفت: «توانایی انتقال چنین ایده‌هایی و روایتی جذاب از طریق طراحی از ابتدا هدف بوده است.

اکنون در ششمین سال خود و با جذب نزدیک به 140 اثر، جایزه طراحی معماری توسط جشنواره جهانی معماری، و متصدیان جایزه Make Architects و موزه سر جان سوان حمایت می شود.

بخش برنده دیجیتال توسط آنتون مارکوس پاسینگ آلمانی با نقاشی دیوار ایجاد شده با Cinema 4D برنده شد، در حالی که جایزه نقاشی دستی به Weicheng Ye از دانشگاه صنعتی چین جنوبی، چین، برای طراحی با مداد The Spirit of Mountain تعلق گرفت.