بر اساس ادعای مطالعه، صرفه جویی در انرژی ناشی از عایق بندی پس از چهار سال ناپدید می شود

دیاز آنادون، که مدیر مرکز مدیریت محیط زیست، انرژی و منابع طبیعی کمبریج است، افزود که عایق بندی باید با نصب پمپ های حرارتی و کمپین های اطلاع رسانی عمومی ترکیب شود تا مردم را تشویق به کاهش مصرف انرژی کند.

این در حالی است که یک کمیته کلیدی پارلمانی گفته است که تا سال 2025 یک میلیون خانه در سال باید عایق کاری و سایر اقدامات بهره وری انرژی برای کمک به کاهش مصرف انرژی نصب شوند.

به گفته محققان، عایق سقفی حتی نسبت به دیوارهای حفره ای مزایای کوتاه تری دارد و به طور متوسط ​​تنها در دو سال اول صرفه جویی در مصرف انرژی می کند.

دلیل دقیق اینکه چرا مردم پس از نصب عایق از گاز بیشتری استفاده می‌کنند، مشخص نیست، اما محققان می‌گویند که این می‌تواند ناشی از افزایش گرمایش، باز کردن پنجره‌ها در اتاق‌های گرفتگی، یا ترکیب مقاوم‌سازی با ساختن یک باغچه یا باغچه شیشه‌ای باشد که انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

سایمون آلفورد، رئیس RIBA در پاسخ گفت که ارتقای بهره‌وری انرژی خانه‌ها باید یک اولویت ملی باشد – چیزی که مدت‌هاست به عنوان یک استراتژی مقاوم‌سازی ملی خواستار آن بوده‌ایم.

یافته‌های غافلگیرکننده که توسط محققان کمبریج منتشر شد، نشان می‌دهد که در حالی که عایق‌سازی «مزایای بسیار واقعی» دارد، اما «گلوله نقره‌ای» در مبارزه برای کاهش مصرف انرژی خانه‌ها نیست.

گزارش کامل را بخوانید اینجا.



منبع

کریستینا پناسکو، یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: “ما دریافتیم که بهینه سازی بهره وری انرژی اغلب با بهبودهای خانه ترکیب می شود که در واقع مصرف را افزایش می دهد، مانند الحاقات.”

لورا دیاز آنادون، یکی از نویسندگان این گزارش، “توجه اخیر در مورد افزایش بهره وری انرژی در ساختمان های بریتانیا مورد استقبال قرار گرفته است و مدت هاست که به تاخیر افتاده است، و مزایای بسیار واقعی عایق بندی خوب برای خانواده ها وجود دارد، به ویژه از نظر سلامت و راحتی.” ، اضافه.

EAC در گزارشی در 5 ژانویه نوشت: «یک تلاش جنگی ملی برای صرفه جویی در انرژی و بهره وری لازم است.

اما این گزارش که بر اساس تحقیقاتی که در طول 12 سال روی 55000 خانه بررسی شده است، نشان می‌دهد که مزایای عایق‌کاری دیوار حفره‌ای به‌طور میانگین پس از چهار سال جبران می‌شود، احتمالاً با «اثر بازگشت» افرادی که پس از مقاوم‌سازی گاز بیشتری مصرف می‌کنند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کمیته ممیزی محیط‌زیست مجلس عوام (EAC) در اوایل ماه جاری اعلام کرد که تمام خانه‌های بریتانیا باید تا سال 2035 دارای گواهینامه عملکرد انرژی C یا بالاتر باشند و عایق‌سازی بخش مهمی از دستیابی به این هدف است.

ارتقاء خانه‌ها به گواهی عملکرد انرژی C یا بالاتر باید به عنوان یک اولویت ملی برای ارتقای امنیت انرژی بریتانیا، کاهش صورت‌حساب‌ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ساختمان‌های دارای نشتی و خشکی این کشور در نظر گرفته شود.