بلوک دانشجویی منچستر اصلاح شده توسط باترس رد می شود

گروه‌های میراث فرهنگی از جمله انگلستان تاریخی و انجمن ویکتوریا نیز به این طرح به دلیل تغییراتی در ساختمان‌های تاریخی که با بولدوزر یا تغییر داده می‌شوند، اعتراض کردند.

انگلستان تاریخی اشاره کرد که منطقه حفاظت‌شده با ساختمان‌های بین سه تا شش طبقه مشخص می‌شود، با این استدلال که «پیشنهاد 7، 8 و 19 طبقه و توده‌بندی سنگین منعکس‌کننده ویژگی و ظاهر منطقه حفاظت‌شده نیست».

اما قبل از جلسه کمیته بعداً امروز (13 آوریل)، برنامه ریزان گفتند که این پیشنهادات همچنان “تأثیر نامناسبی بر امکانات بصری خواهد داشت” و رد این طرح را توصیه کردند.

این مرکز در ابتدا پیشنهادهایی را برای سایت در Shudehill در سال 2018 برای یک ساختمان 19 طبقه شامل 175 آپارتمان، خرده فروشی و فضای تجاری برای توسعه دهنده Interland Holdings ارائه کرد.

این رویه می‌گوید که این “بافت ساختمان تاریخی بیشتری را حفظ می‌کند و انتقال در صحنه خیابان Dantzic را تسهیل می‌کند”. از دیگر تغییرات برنامه‌های 2018 می‌توان به تغییر رنگ آجری اشاره کرد تا به رنگ ساختمان‌های مجاور نزدیک‌تر شود.

در حالی که اصولاً از تلاش‌های باترس برای ادغام با محیط اطراف خود از طریق پایه‌گذاری سلسله‌مراتب سنگ‌تراشی و پنجره استقبال می‌کند، گفت که این عمل «قطعیت ندارد».

سطح تخریب و مقیاس، انبوه و طراحی پیشنهاد در زمینه میراث و طراحی شهری قابل قبول نخواهد بود.

باترس از اظهار نظر خودداری کرد.



منبع

این پیشنهاد شامل تخریب چندین انبار فهرست نشده قرن نوزدهمی و ساختمان روزنفیلد، یک فروشگاه بزرگ سابق خالی، و همچنین بخشی از 29 شودهیل در فهرست درجه II بود. این طرح ها باعث عصبانیت مبارزان میراث فرهنگی شد و شورای شهر منچستر این تمرین را به تابلوی نقاشی بازگرداند.

آنها افزودند: «مقیاس، انبوه و ظاهر پیشنهاد تأثیر مضری بر امکانات بصری و ویژگی منطقه محلی خواهد داشت.

باترس در ژوئن 2022 طرح های تجدید نظر شده ای را ارائه کرد که شامل حفظ نمای ساختمان خالی روزنفیلد بود.

این سند اضافه کرد که “ارتباط ضعیف به گوشه ها، ویژگی محلی مشخص” و “فقدان قرنیزها و انتهای ضعیف ارتفاعات” شاهدی بر این امر است.