بیمارستان Pljevlja، مونته نگرو

آثار ارسالی 30 درصد از نظر طراحی فضایی، 30 درصد از نظر عملکرد، 20 درصد از نظر زیبایی شناسی، 10 درصد از نظر هزینه و 10 درصد در مورد پایداری مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

بر اساس این خلاصه: “به منظور برآورده کردن دائمی نیاز جمعیت شهرداری Pljevlja به مراقبت های بهداشتی با کیفیت، احداث ساختمان جدید بیمارستان با امکانات همراه و همچنین سرمایه گذاری در ظرفیت های زیرساختی، فناوری و پرسنلی ضروری است. موسسات بهداشتی در Pljevlja.

عنوان پروژه مسابقه راه حل معماری مفهومی مرکز بیمارستان عمومی در Pljevlja
مشتری وزارت اکولوژی، برنامه ریزی فضایی و شهرسازی مونته نگرو
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 14 آوریل
محدودیت های افراد مقیم یا مقیم قلمرو مونته نگرو و همچنین افرادی که در قلمرو کشور دیگری مقیم هستند، می توانند در مسابقه شرکت کنند که حداقل یکی از نویسندگان راه حل مسابقه (فرد یا رهبر تیم نویسنده) یک فرد مسئول باشد. در حرفه معماری
اطلاعات بیشتر https://www.architecturalcompetitions.me/en/detaljno/4



منبع

به این ترتیب، در دسترس بودن و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی به طور قابل توجهی بهبود می یابد، اعتماد شهروندان به موسسات بهداشتی تقویت می شود و امکان ارائه مراقبت های پزشکی کافی در منطقه وسیع تر، که به بیمارستان عمومی جدید در پلویلا منتهی می شود، خواهد شد. پلجولا یک شهر کوچک با حدود 35000 نفر جمعیت است که در ناحیه شمالی مونته نگرو واقع شده است. این شهرک خانه معدن اصلی زغال سنگ کشور و تنها نیروگاه زغال سنگ حرارتی آن است که حدود 45 درصد برق را در سراسر مونته نگرو تامین می کند.

این پروژه یک قطعه زمینی به مساحت 15390 متر مربع را در مرکز شهر تغییر خواهد داد که در حال حاضر دارای یک سازه کوچک واکنش اضطراری و ساختمانی است که توسط مرکز بهداشت Pljevlja در طول همه گیری کووید-19 استفاده می شد.

هیئت داوران شامل Vladan Stevović از دفتر ارشد معماری دولتی مونته نگرو، زاها حدید Architects دستیار کارگردان Maurizio Meossi و Ema Alihodžić Jašarović، استادیار دانشکده معماری دانشگاه مونته نگرو خواهند بود.

مسابقات بیمارستانی Pljevlja اندکی پس از آن برگزار می شود که شهرک ساحلی بودوا مسابقه ای را برای بازنگری در تفرجگاه اصلی خود اعلام کرد و شهرداری کوتور یک مسابقه بین المللی تک مرحله ای را برای یک استادیوم جدید فوتبال راه اندازی کرد.

انتظار می رود که ساختمان جدید سطح بالایی از عملکرد و “بی نظیر بودن” را نشان دهد و در عین حال با ارزش های زیبایی شناختی سکونتگاه اطراف و گسترده تر هماهنگ باشد.

این مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای یک بیمارستان “مدرن” جدید برای سکونتگاه تاریخی واقع در ناحیه شمالی مونته نگرو است که در حال حاضر از سطح بالایی از تقاضای مراقبت های بهداشتی و امکانات درمانی محدود رنج می برد.

انتظار می رود این مجتمع جدید 11500 متر مربعی دارای حدود 140 تخت بیمار به همراه یک مرکز درمان فوری، داروخانه، مرکز اشعه ایکس، بلوک جراحی، اتاق رختکن کارکنان، آشپزخانه بیمارستان، سردخانه و خشکشویی باشد.

برنده کلی – که در 9 می اعلام می شود – یک جایزه 37000 یورو دریافت خواهد کرد. جایزه دوم 18000 یورو و جایزه سوم 10000 یورو نیز اهدا خواهد شد.

جزئیات مسابقه