تراس اشاره می کند که او ممکن است اختیارات بازرسی برنامه ریزی را کاهش دهد


روز چهارشنبه (7 سپتامبر)، پیتر باتملی، نماینده محافظه کار، از نخست وزیر جدید پرسید که چرا سازمان برنامه ریزی ملی “می تواند حفاظت های برنامه ریزی شده شوراها” را برای مناطق سبز لغو کند.

Bottomley همچنین نگرانی های خاصی را در مورد برنامه های Persimmon سازنده خانه برای ساخت 475 خانه در Goring Gap in Worthing مطرح کرد که توسط بازرسی برنامه ریزی تأیید شد اما بعداً در دادگاه عالی لغو شد.

لیز تراس پاسخ داد که باتملی “درست” می گوید که “در حال حاضر قدرت کافی در دستان محلی وجود ندارد”.

او اضافه کرد: «بازرسی برنامه‌ریزی برای شوراهای محلی بسیار آسان است و قطعاً این موضوعی است که من از وزیر امور خارجه‌ام برای ارتقاء سطح، مسکن و جوامع انتظار دارم. [Simon Clark] نگاه کردن به’.

به نظر می‌رسد این تعهد با عناصر اصلاح برنامه‌ریزی پیشنهاد شده توسط مایکل گوو، وزیر مسکن سابق در اوایل سال جاری – که توسط منتقدان به عنوان تلاشی برای متمرکز کردن رادیکال تصمیم‌گیری برنامه‌ریزی توصیف شده بود، مغایرت دارد.

وکلای گروه کمپین حقوق: جامعه: اقدام گفته اند که لایحه تسطیح و بازسازی شامل مقرراتی است که به وزیر مسکن اجازه می دهد تا به تحولات بحث برانگیز اجازه دهد و «سیستم برنامه ریزی را به طور کامل دور بزند» بدون «حق برای عموم مردم». به عنوان بخشی از این فرآیند مشورت شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا تراس و کلارک به دنبال تصویب این لایحه به شکل فعلی هستند یا خیر. اگر دولت اصلاحات برنامه ریزی پیشنهادی خود را بررسی و تغییر دهد، برای دومین بار از زمانی است که رابرت جنریک، وزیر مسکن آن زمان، از کاغذ سفید برنامه ریزی در آگوست 2020 رونمایی کرد.



منبع