ترمینال A، بندر تالین

پیشنهادها باید ردپای کربن کم را برای سایتی که بزرگترین دروازه دریایی استونی است و هر سال حدود 10 میلیون مسافر را جابجا می کند، تضمین کند.

برای کسانی که از طریق دریا وارد می شوند، دروازه ای چشم نواز به استونی است. برای کسانی که اهل روستا هستند، این دروازه‌ای دوستانه به جهان است.

این رقابت به دنبال پیشنهادهای «نماینده و جامع» برای ترمینال A جدید در داخل یک ساختمان اداری برای اداره بندر تالین، فضاهای شهری جدید و یک پارکینگ برای منطقه بندر شهر قدیمی تالین است.

والدو کالم، مدیر اجرایی بندر تالین گفت: هدف این پروژه ارائه یک مکان جدید و همه کاره است که اقامتی دلپذیر در یک فضای شهری هیجان انگیز و تجربه بازدید از ساختمان هایی با معماری برجسته را فراهم می کند.

این مسابقه دو مرحله ای ناشناس شش سال پس از برنده شدن معماران زاها حدید لندن در یک مسابقه بین المللی برای طراحی مجدد بندرگاه تاریخی شهر قدیمی تالین برگزار می شود.

دوسالانه معماری تالین در ماه فوریه مسابقه ای را برای متصدی جشنواره 2024 خود راه اندازی کرد. آخرین مسابقه بر ارتقای امکانات مسافری در بندر 76 هکتاری تالین متمرکز است که دارای 25 اسکله و میزبان خدمات کشتی مسافربری مکرر به هلسینکی و استکهلم است.

ده تیم فهرست نهایی هر کدام 8000 یورو دریافت می کنند و از آنها دعوت می شود تا مفاهیم طراحی را پس از یک دور باز اولیه طراحی کنند که بر اساس تجربه قبلی ارزیابی می شود. برنده کلی برای یک قرارداد طراحی 2 میلیون یورویی به مذاکره دعوت می شود.



منبع

داوران شامل Hele-Mai Metsal، رئیس توسعه در بندر تالین، Emil Urbel از انجمن معماران استونی، Maarja Gustavson از انجمن استونیایی معماران منظر و کوین ویلم از دفتر مدیریت استراتژیک تالین خواهند بود.

تالین، مشرف به خلیج فنلاند، پایتخت و بزرگترین شهر استونی است و حدود یک سوم جمعیت این کشور را در خود جای داده است. شهر قدیمی این شهر در سال 1997 به میراث جهانی یونسکو تبدیل شد و امروزه این شهرک بزرگتر محل استقرار بسیاری از شرکت های نوپا متخصص در فناوری اطلاعات و امور مالی است.

اهداف کلیدی این پروژه شامل ایجاد فرصتی جدید برای ساکنان شهر و گردشگران برای گذراندن زمان با کیفیت در مرکز شهر و مناطق بندر شهر قدیمی در کنار دریا است.