تمدید موزه یورک فیدن فاولز با چالش قانونی مواجه است


پل کلارک، ساکن محلی، وکلایی را برای شروع رسیدگی قضایی علیه تصمیم شورای شهر یورک مبنی بر موافقت با این طرح در ماه گذشته استخدام کرده است.

پس از یک بحث چهار ساعته، اعضای شورا در مورد تصویب این طرح پنج به پنج تقسیم شدند. در نهایت توسط کریس کالویک، رئیس کمیته برنامه ریزی، که رأی تعیین کننده را داشت، تأیید شد.

اما این تصمیم اکنون می تواند پس از ارسال نامه ای پیش از اقدام به شورا در دادگاه ها مورد اعتراض قرار گیرد. برای کمک به تأمین مالی این اقدام قانونی، درخواست تجدیدنظر برای تأمین مالی جمعی راه اندازی شده است.

سالن ورودی جدید و “چهره عمومی” موزه در ماه گذشته با رای کمیته برنامه ریزی، علیرغم مخالفت شدید محلی، از بین رفت.

این طرح شامل بستن جاده لیمن (طرح آبی را در زیر ببینید) برای پیوستن به دو سایت موزه ملی راه آهن (NRM) در دو طرف، که توسط یک روتوندا مرکزی ساخته شده در جاده سابق لنگر انداخته است.

ساکنان ادعا می کنند که موزه در ساخت و ساز بر روی جاده، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی را که به شدت مورد استفاده 4000 نفر از مردم محلی است، مسدود می کند.

مردم محلی می‌توانند در ساعات کاری از موزه عبور کنند، اما در خارج از آن زمان‌ها به روی عموم بسته می‌شود. مسیر جایگزین در اطراف موزه حدود 400 متر طولانی تر است.

در پستی در مورد او صفحه عدالت جمعیتکلارک گفت که شورا با بستن مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری جاده لیمن، منافع تجاری موزه را بر منافع جامعه ترجیح داد.

شورای یورک گفت مطمئن است که کمیته برنامه ریزی آن در رسیدگی به درخواست موزه ملی راه آهن “فرآیندها و قوانین مناسب” را دنبال کرده است.

در این بیانیه آمده است: “ما یک نامه پیش اقدام در رابطه با تصمیم اخیر کمیته برنامه ریزی در رابطه با تصویب درخواست برای گسترش موزه ملی راه آهن دریافت کرده ایم.” در حال حاضر در حال بررسی آن هستیم و بر این اساس پاسخ خواهیم داد.

موزه ملی راه آهن افزود که به عنوان یک طرف ذینفع در نامه پیش اقدام کپی شده است و “پاسخ نامه را در کنار پاسخ شورا آماده خواهد کرد”.

Feilden Fowles برای طراحی طرح تالار مرکزی موزه انتخاب شد در اوایل سال 2020 پیش از Carmody Groarke، معماران 6a، معماران Heneghan Peng و Atelier d’Architecture Philippe Prost فرانسه.

این طرح به عنوان “سنگ بنای” طرح جامع بازسازی چشم انداز 2025 موزه در نظر گرفته شده است. بازسازی و گسترش در حال انجام موزه در 45 هکتار توسعه مرکزی یورک طراحی شده توسط متحدین و موریسون، که رضایت برنامه ریزی کلی را در سال 2019 تضمین کرد.

فیلدن فاولز و شورای یورک برای اظهار نظر مورد نظر قرار گرفتند.

داده های پروژه

محل یورک
مقامات محلی شورای شهر یورک
مشتری گروه موزه علوم
معمار فیلدن فاولز
معمار منظر بارتون هاو (برای برنامه ریزی)
مهندس سازه و عمران قیمت و مایرز
مشاور M&E ماکس فوردهام
مشاور آکوستیک ماکس فوردهام
مشاور برنامه ریزی همکاران اونیل
نقشه بردار کمیت آرکادیس
طراح اصلی و مدیر پروژه وفادار + گولد
مشاور نور ماکس فوردهام
پیمانکار اصلی هنوز منصوب نشده است
منابع مالی تایید شدن
تاریخ مسابقه 2020
تکمیل پیش بینی شده 2025
مساحت ناخالص طبقه داخلی متر مربع تقریبا 3200 متر مربع
فرم قرارداد سنتی – مناقصه دو مرحله ای
ارزش تایید شدن



منبع