تمرین نیوکاسل به جنبش رو به رشد متعلق به کارمندان می پیوندد


این استودیو 35 ساله پس از انتقال 100 درصدی سهام به 20 کارمند خود، به تعداد فزاینده شرکت هایی پیوست که به مدلی به سبک جان لوئیس روی آوردند.

در دسامبر سال گذشته، زمانی که معماران زاها حدید (ZHA) با 500 نیرو به بزرگترین شرکت معماری بریتانیا تبدیل شدند، این روند برجسته شد که مالکیت آن را به کارمندان خود واگذار کرد.

بین سال‌های 2020 تا 2021، حداقل 25 کسب‌وکار اجاره‌شده RIBA به صفوف انتقال به صندوق مالکیت کارکنان (EOT) پیوستند که از 75 به 110 در ابتدای سال جاری رسید. شرکت هایی از جمله Hawkins\Brown، Studio Egret West، Purcell، LDA و Assael همگی این تغییر را در سال های اخیر ایجاد کرده اند.

JDDK Architects می‌گوید که همچنان توسط تیم مدیریت فعلی اداره می‌شود، در حالی که شرکت متعلق به EOT است و متولیان آن تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که به نفع کارکنانی هستند که ذینفع اعتماد هستند.

نیکی واتسون، مدیر JDDK، گفت: «مانند بسیاری از سازمان‌های آینده‌نگر، ما از چالش‌های نه تنها افزایش مشارکت کارکنان، بلکه فرصت‌های جانشینی نیز آگاه هستیم و از منابع بسیاری مشاوره گرفته‌ایم.

“به عنوان یک تیم بسیار نزدیک و مشارکتی از افراد خلاق، این یک پیشرفت طبیعی برای ما احساس می شود، و در روحیه برابری و نوآوری حرفه ای که در حال حاضر در عمل ما گنجانده شده است، ادامه می یابد.

“EOT مالکیت را از مدیریت جدا می کند که موانع بالقوه برای جانشینی را از بین می برد، حفظ اخلاق و ارزش های تجاری ما را تضمین می کند، تاثیری که کارکنان می توانند بر کسب و کار داشته باشند را افزایش می دهد و فرصت هایی برای پاداش بیشتر برای مهارت ها و تلاش های خود ایجاد می کند.”

وی افزود: نکته مهم این است که برای مشتریان، پیمانکاران و مشاوران همکارمان، برخورد با افراد و تیم های قبلی مانند گذشته بسیار زیاد خواهد بود و ما در واقع واکنش بسیار مثبتی از سوی کسانی که به آنها اطلاع داده ایم دریافت کرده ایم.

JDDK که در سال 1987 با عنوان Jane Darbyshire Associates تأسیس شد، بیشتر به دلیل کارش در بخش مسکن و بهداشت، به ویژه آسایشگاه هایی مانند St Oswald’s در نیوکاسل و پروژه هایی برای Marie Curie و Sue Ryder Care در سراسر کشور شناخته شده است.

این تمرین مراکز بازدیدکنندگان را در سایت میراث جهانی دیوار هادریان – The Sill (2018) در نورثامبرلند – و مرکز بازدیدکنندگان جنگل شروود تکمیل کرده است.

در سپتامبر این تمرین یک هفته کاری رسمی چهار روزه را تنظیم کرد.



منبع