تیم Foster + Partners برای تخریب و جایگزینی گالری بوکانان گلاسکو

مناطق خرید سنتی گلاسکو در خیابان آرگیل و خیابان Sauchiehall به شدت از تمرکز فضای خرده فروشی در گالری های بوکانان آسیب دیده اند: زمانی که فروشگاه های بزرگ بسته و خالی مانده اند، قلب را از مرکز شهری که زمانی پرجنب و جوش می کرده اند، رها کرده اند.

اکنون توسعه‌دهنده در حال پیشروی با یک طرح جدید و جدید با کاربری مختلط «ترکیب خرید در سطح جهانی با مکان‌های کار، زندگی و بازی» و گسترش «طرح شبکه‌ای نمادین و قابل دسترس شهر» است.

پیتر دراموند، معمار ساکن گلاسکو و رئیس سابق انجمن میراث معماری اسکاتلند

آخرین برنامه‌ها از یک سری طولانی از طرح‌های محقق نشده پیروی می‌کنند تا توسعه خرده‌فروشی پوشیده از ماسه‌سنگ را بازسازی کنند. در سال 2015 BDP مجوز دو برابر کردن اندازه مرکز 55000 متر مربع را به دست آورد، عمدتاً با گسترش به سمت بالا.

فاسترز با معماران Michael Laird و شرکت محلی جدید و جدید New Practice بر روی پیشنهادات نوظهور کار می کند که هفته آینده (8 سپتامبر) به دور دوم مشاوره عمومی ارائه خواهد شد.

آلن دانلوپ، از معماران آلن دانلوپ مستقر در گلاسکو

اغلب به نظر می رسد که چنین تحولاتی شامل مجموعه ای از بناهای بزرگ است که ارتباط چندانی با بافت اطراف ندارد: من خوشبین هستم که چیزی بسیار بهتر از حد متوسطی که در سال های اخیر در کناره های کلاید ایجاد شده است، خواهیم دید. .

Landsec می‌گوید این بازسازی منطقه را با معرفی ساختمان‌های انعطاف‌پذیر و فضای عمومی اضافی که برای فروشگاه‌های شاخص و مستقل، رستوران‌ها و مهمان‌نوازی، کاربری اداری و مسکونی طراحی شده است، متحول خواهد کرد. این پیشنهادها همچنین با سه برابر کردن فضای سبز، اولویت دادن به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی و رفع موانع حرکت در مرکز شهر، سلامت، رفاه و دسترسی را برای همه ارتقا می‌دهد.

من با تخریب آن مخالف نیستم زیرا چیزی بهتر جای آن را می گیرد، اما باید بیش از یک طراحی مناسب باشد. ایده بازسازی شبکه و باز کردن یک ورودی مستقیم به ایستگاه کوئین استریت و زیرزمین برای اولین بار توسط دیوید پیج در دهه 1980 مطرح شد و پیشنهاد جدیدی نیست.

با این حال، آنچه اساسی است و سهم بسزایی و اضافه شدن مثبت به بافت شهری مرکز شهر داشته است، پله های سالن کنسرت است. آنها تقریباً تصادفی به محل ملاقات و مقصد ناهار برای مردم گلاسوئیک تبدیل شده اند. مردم به طور مرتب در آنجا جمع می شوند.

منبع:Ion Mes/Shutterstock

اظهار نظر

هیچ پارکینگی در سراسر “محله شهری” گنجانده نخواهد شد که به ادعای سازنده، “طراحی و ساخته شده به روشی پایدار” با “میزان فضای سبز سه برابر شده در اطراف منطقه” خواهد بود.

وی افزود: ما برای مرحله یکی از رایزنی های عمومی خود پاسخ مثبتی داشتیم و مایلیم در ماه سپتامبر با بیشترین تعداد ممکن تماس بگیریم تا نظرات و نظرات بیشتری را بشنویم.

جزئیات کامل مشاوره مرحله 2 می تواند باشد اینجا پیدا شد.



منبع

آنها نباید تخریب شوند و من این را در سال 2015، زمانی که برای اولین بار طرح BDP برای گالری ها مطرح شد، گفتم.

توسعه‌دهنده از این استراحت برای خرید حق پخش یک سایت شکاف در خیابان بوکانان، بین انتهای جنوبی گالری‌های بوکانان و خانه دونداس در فهرست A استفاده کرد.

این طرح شامل تخریب پله های نمادین تالار کنسرت رویال گلاسکو همسایه بود که موجی از اعتراض ها را برانگیخت.

توسعه‌دهنده و مالک سایت Landsec می‌خواهد مرکز خرید 23 ساله را که توسط Jenkins & Marr Architects طراحی شده است، و یک پارکینگ متصل را به هم بریزد. آنها را با یک “منطقه شهری با کاربری مختلط” به ارزش 800 میلیون پوند جایگزین خواهد کرد.

نیک دیویس، مدیر ارشد توسعه Landsec، در پاسخ به پرسش‌هایی در مورد هزینه کربن تخریب مرکز و راه‌اندازی یک مرکز جدید، به AJ گفت: «هر گونه فعالیت تخریب به‌دقت مدیریت می‌شود تا تأثیرات زیست‌محیطی را به حداقل برساند و فرصت‌ها را برای استفاده مجدد و بازیافت در هر کجا که ممکن باشد به حداکثر برساند.

ما همچنین متعهد به ارائه ساختمان‌های بدون کربن خالص و فضاهای عمومی باز در راستای اهداف خالص صفر خود هستیم.»

با این حال، زمانی که Landsec برنامه‌ها را متوقف کرد، در حالی که Network Rail ایستگاه همسایه کوئین استریت را بازسازی کرد، مراحل به طور موقت ذخیره شدند. در بیانیه ای که در آن زمان منتشر شد، این غول املاک گفت: “ما در حال حاضر به دلیل افزایش سطح خطر ناشی از تحویل همزمان برنامه بهبود ادینبورگ گلاسکو، برنامه های موجود برای گسترش گالری های بوکانان را دنبال نمی کنیم.”

Benoy همچنین گزینه‌های این سایت را بررسی کرد، از جمله تغییر کاربری مرکز موجود، قبل از شیوع بیماری همه‌گیر جهانی.

در مقابل آن پس‌زمینه، توسعه مجدد سایت بر مبنای حساس‌تر و با کاربری مختلط در اصل مورد استقبال قرار می‌گیرد. شیطان، مثل همیشه، در جزئیات خواهد بود.

پنج سال بعد، Landsec رضایت کامل را برای یک طرح 11 طبقه 10000 متر مربعی عمدتاً اداری که توسط معماران Michael Laird در آن قطعه همسایه طراحی شده بود، به دست آورد.

پلکان گالری‌های بوکانان/ سالن کنسرت سلطنتی گلاسکو در خیابان Sauchiehall

ما می‌خواهیم صداهای محلی به شکل‌دهی طرح اصلی ما برای این پروژه هیجان‌انگیز کمک کنند تا یک مرکز شهری در دسترس، سبز، ایمن و سرزنده‌تر ایجاد کنیم که برای همه کارآمد باشد.

گالری‌های بوکانان بسیار پرطرفدار هستند و این ساختمان به‌طور مجزا، پارکینگ گسترده‌ای را در شمال مرکز شهر در خود جای داده است، که نمی‌توان آن را از دست داد. این گالری ها به تضمین ادعای گلاسکو به عنوان یک مقصد خرید پیشرو کمک کرده اند. با این حال، من هیچ عشقی به ساختمان ندارم، و اصلاً به خنجر زدن گلاسکو به آینده پست مدرن ندارم.