جاهای دیدنی اهواز لیست کامل دیدنیهای اهواز با عکس + آدرس | behgardi

موزه تاریخ طبیعی جزو جاهای دیدنی اهواز است که برای کودکان و نوجوانان می‌تواند بسیار جذاب باشد. این موزه در فضایی به وسعت 110 مترمربع قرار دارد و شامل 5 دیوارنما و 39 غرفه مختلف می‌شود. در این موزه می‌توانید با اکوسیستم طبیعی استان خوزستان بیشتر آشنا شوید. در بخش مهره‌داران، بازدیدکنندگان با انواع پرندگان، پستانداران، دوزیستان، ماهیان و خزندگان آشنا می‌شوند. در بخش بی‌مهرگان می‌توانید با انواع نرم‌تنان، حشرات و بندپایان آشنا شوید.

* دانشسرای مقدماتی پسران – اهواز

انواع ماهی و میگو صید روز نیز در این بازار به فروش می‌رسد. ماهی‌های جنوب هم که دیگر همه می‌شناسند، واقعاً خوشمزه و معرکه هستند. در بازار کاوه می‌توانید خرما، ارده و انواع محصولات مرتبط با خرما را نیز تهیه کنید. مغازه‌های رنگارنگ فروش ادویه‌های گرم جنوبی هم که غوغا می‌کنند. اهواز شهر مردم خونگرم و شب زنده دار است که لذت سفر به این شهر را می‌توانید در ماه‌ های سرد سال تجربه کنید.

خانه ماپار نیز یکی از این خانه‌ های تاریخی دوران پهلوی اول جاهای دیدنی اهواز است. این خانه با نمای آجری، درهای چوبی و پنجره‌ های رنگی یکی از بناهای منحصر به فرد اهواز به شمار می رود. خانه ماپار دارای دو طبقه و یک زیرزمین است و مانند بناهای هم دوره خود دیوارهایی از جنس سنگ دارد. در سال ۱۳۸۰ خانه ماپار مورد مرمت قرار گرفت و با آجرکاری های این ساختمان زیبا روح تازه‌ ای گرفتند، همچنین این بنا در همان سال به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. در حیاط زیبای این بنا درختان نخل زیبایی وجود دارند که در کنار این ها نگارخانه، رستوران و شربت خانه و مرکز خرید و فروش صنایع دستی به چشم می خورند. همچنین برای سرو غذا مکانی به یاد ماندنی است تا غذاهای خوشمزه جنوبی را امتحان کنید.

  • پل غدیر اهواز یا پل هشتم، بزرگترین پل کابلی ایران است که بیش از هزار متر طول دارد.
  • نکته جالب درباره پل سفید این است که به عنوان اولین پل معلق ایران شناخته شده است.
  • در سال 201 هجری قمری در محل اقامت امام رضا در اهواز، مسجدی را بنا کرده و پس از مرگ علی ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند.

بازار عبدالحمید از زمان های قدیم تاکنون به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید برای کالاهای کمیاب مشهور است. پل معلق یا پل سفید یکی از مهم‌ترین نمادها و از جاهای دیدنی اهواز است. شاید بسیاری از ما تصویری که اهواز داریم، تصویر روخانه‌ای بزرگ است که پلی معلق روی آن قرار دارد. این پل در سال ۱۳۱۵ روی رودخانه‌ کارون ساخته شد و گفته می‌شود نخستین پل معلق ایران است. از این پل می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از کارون بگیرید و یادگاری خوبی از سفر به اهواز داشته باشید.

بررسی موقعیت شهر اهواز

جاهای دیدنی اهواز لیست کامل دیدنیهای اهواز با عکس + آدرس | behgardi امروزه تعداد کمی از ارامنه برای انجام مناسک خود به این کلیسا می‌روند. این نام‌گذاری به‌دلیل رنگ تیره‌ بدنه‌ی این پل انتخاب شده است. کارون که آب آشامیدنی اهواز از آن تامین‌ می‌شود، گنجایش آن را دارد که به مکانی تفریحی بسیار پررونقی تبدیل شود و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد. این رود در ۲۰ بهمن سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید. گلیم افشار یکی از معروف‌ترین صنایع دستی استان خوزستان است که توسط عشایر بختیاری و عرب‌های استان خوزستان تولید می‌شود و بافت و زیبایی بسیار خاصی دارد. احتمالاً شما هم شنیده‌اید که خوزستان و مخصوصاً اهواز فلافل‌ها و سمبوسه‌های بسیار معروفی دارد.