جایزه استفان لارنس برای تمرکز مجدد بر روی کار معماران “ابتدای کار”.

متیو، پسر مارکو گلدشمید، رئیس سابق RIBA، که اوایل سال جاری درگذشت، افزود: «اینها تحولات هیجان انگیزی هستند. من به شدت منتظر روند انتخاب هستم و مطمئن هستم که در سال 2023 شاهد پروژه های استثنایی خواهیم بود.

متیو گلدشمید، متولی مدیریت در بنیاد مارکو گلدشمید، گفت: «به‌موقع تجدید و تکامل» جایزه است: «من از این تغییرات هیجان‌زده هستم که به افزایش وسعت و تنوع این جایزه کمک می‌کند، در حالی که بسیار مهم است. حمایت از نسل بعدی.

مانند سال های گذشته، پروژه های برگزیده جایزه استفان لارنس از میان برندگان جوایز منطقه ای RIBA انتخاب خواهند شد.

برنامه اصلاح شده همچنین شاهد خواهد بود که یک دانشجوی جوان معماری که توسط بنیاد استفن لارنس دی انتخاب شده است، به هیئت داوران جایزه ملحق می شود و توسط معمار پروژه برنده راهنمایی می شود.

واجد شرایط بودن بازنگری شده، در کنار طرح راهنمایی، تضمین می‌کند که آنچه جایزه ارائه می‌دهد به شدت با هدف ما برای تجلیل از کسانی که در صنعت شروع به کار کرده‌اند، همخوانی دارد. مثل همیشه، من بسیار مشتاقانه منتظر پیوستن به هیئت داوران در سال آینده هستم.

از سال آینده، این جایزه که به یاد معمار مشتاق استفان لارنس، که در سال 1993 در یک حمله نژادپرستانه به قتل رسید، تنظیم می‌شود، تنها بر روی طرح‌هایی متمرکز خواهد شد که توسط یک معمار پروژه «ابتدای حرفه‌ای» تکمیل شده است.

استعدادهای نوظهور AJ 40 زیر 40 دو طرح در فهرست نهایی داشت و خانه دو طبقه آن در سوربیتون نیز در حال اجرا بود.

RIBA گفت: “ما می دانیم که برخی از شرکت کنندگان ممکن است به دلایل مختلفی به صورت تمام وقت کار نکرده باشند. برای اطمینان از فراگیر بودن، این پانل فعالانه برنامه‌های کاربردی را از افرادی که ممکن است بیش از پنج سال کار کرده‌اند، اما زمانی را خارج از حرفه حرفه‌ای خود سپری کرده‌اند، تشویق کند.

دورین لارنس گفت: «پیدا کردن راه‌هایی برای افزایش تنوع و شمول بسیار مهم است، و من خوشحالم که این تکرار جدید جایزه صرفاً آثار معماران اولیه را به رسمیت می‌شناسد.

این به عنوان “معمولاً شخصی است که ظرف پنج سال قبل از تاریخ تکمیل پروژه واجد شرایط شده است”.

برنده سال 2023 در مراسم جایزه استرلینگ RIBA در اکتبر 2023 اعلام خواهد شد.



منبع برندگان اخیر شامل روش‌هایی مانند Tonkin Liu، Níall McLaughlin Architects و Mole Architects هستند.

پیش از این، این جایزه سالانه، اکنون در 25 سال استهفتم سال، به بهترین پروژه های کوچک مقیاس کشور با بودجه ساخت کمتر از 1 میلیون پوند تعلق گرفت.

مادر استیون لارنس، دورین، که این جایزه را با بنیاد مارکو گلدشمید فقید در سال 1998 برپا کرد، گفت که “به نظر می رسد زمان مناسبی برای بازنگری در کانون توجه است”.

معماران پروژه، از جمله سال صلاحیت آنها، در نقطه ورود مشخص خواهند شد. این مؤسسه گفت که «تعیین‌کننده‌هایی را در نظر می‌گیرد که ممکن است بر این چارچوب زمانی پنج ساله پس از صلاحیت تأثیر بگذارد».

امسال این جایزه توسط سورمن وستون برای مدرسه غذای هاکنی – بازسازی 307,000 پوندی خانه یک سرایدار – برنده شد. مرکز اجتماعی این تمرین در شرق لندن به کودکان نحوه رشد و پختن غذا را آموزش می دهد. این یک پروژه سرمایه گذاری مشترک بین یک موسسه خیریه و یک فدراسیون مدارس است.