جایزه دیویدسون 2023 25000 پوند برای ایده های جدید برای اسکان بی خانمان ها ارائه می دهد

سدی مورگان، رئیس جایزه دیویدسون 2023

برای اکثریت مردم، خانه ها مکان هایی هستند که بیشتر وقت خود را می گذرانیم و بیشتر خاطرات خود را می سازیم. بعد از خانواده‌ها و دوستانمان، آنها چیزی هستند که می‌توانند به ما بیشتر احساس امنیت، امنیت و پرورش بدهند. تصور کنید بخش عظیمی از زندگی ما را از بین ببریم، و زندگی بدون زیرساخت های روزمره خانگی ما چگونه خواهد بود؟ برای بسیاری از مردم، این یک سناریوی خیالی نیست – بی خانمانی یک وضعیت واقعی و رو به رشد است که صنعت ما موظف است به آن رسیدگی کند.

گزارش‌ها نشان داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد بی‌خانمان در انگلیس تا سال 2024 به یک سوم افزایش یابد. این یک جهش خیره‌کننده در جهت اشتباه است، اما این جایزه نشان می‌دهد که ما امیدواریم برای کاهش این واقعیت تلاش کنیم. طراحی یک نیروی خوب است، و اگر به اندازه کافی شجاع باشیم که نوآوری و ایده های مرزی را بپذیریم، می توانیم آینده ای را تصور کنیم که در آن بتواند به افرادی که خانه خود را از دست داده اند، خانه بدهد.

این جایزه به نام معمار، تصویرساز و بنیانگذار هیز دیویدسون، آلن دیویدسون، که در سال 2018 بر اثر بیماری نورون حرکتی درگذشت، نامگذاری شده است.

عنوان پروژه جایزه دیویدسون 2023
مشتری بنیاد آلن دیویدسون
ارزش قرارداد 25000 پوند
مهلت دور اول 24 ژانویه
محدودیت های Oقلم به تیم های چند رشته ای با حداقل یک معمار ثبت شده در ARB یا RIAI
اطلاعات بیشتر https://thedavidsonprize.com/the-prize

پرسش و پاسخ

برنامه های دور اول برای جایزه دیویدسون 2023 باید شامل ارائه تک صفحه ای A2 و بیانیه 250 کلمه ای به همراه جزئیات تیم باشد.

«این موضوع تعریف خانه را که در سال‌های اخیر به‌دلیل شکاف اجتماعی، هزینه‌های زندگی، بحران‌های بهداشتی و سایر عوامل زمینه‌ای به شدت تغییر کرده است، زیر سؤال می‌برد. حق داشتن یک خانه امن و راحت باید جهانی باشد – ما مشتاقیم تا ایده های جدید و مرزی را در مورد تحقق این امر ببینیم.

موضوع امسال “جایی برای تماس با خانه” است و از تیم های مشترک می خواهد که راه حل های جدیدی برای بی خانمانی طراحی کنند. ورودی‌ها باید عمیقاً با نیازهای خاص حداقل یک جمعیت هدف برای ارائه پشتیبانی و فضای زندگی درگیر شوند.

هر چه متنوع تر بهتر مطالعات گسترده در بریتانیا نشان داده است که عوامل نژادی، قومیتی و تبعیض، همگی بر بی خانمان شدن یا عدم بی خانمان شدن افراد تأثیر دارند. ما به دنبال قهرمانانی برای طراحی خانه هایی هستیم که ترکیب واقعی این کشور را نشان دهند. ما همچنین تیم‌های چند رشته‌ای می‌خواهیم – تیم‌هایی که حتی ممکن است شامل کاربران نهایی یا مطمئناً متخصصان بی خانمانی باشند که لزوماً به طور معمول با صنعت طراحی مرتبط نیستند.



منبع

جایزه سالانه بهترین «معماری متحول کننده خانه» را به رسمیت می شناسد. برای تیم های چند رشته ای با حداقل یک معمار ثبت شده در ARB یا RIAI باز است. هر سال سه تیم در لیست نهایی 5000 پوند دریافت می کنند و برنده کلی 10000 پوند به خانه می برد.

جایزه دیویدسون به چه چیزی امیدوار است؟

داوران شامل مورگان خواهند بود. چارلز هلند، مدیر معماران چارلز هلند؛ Yemí Aládérun مدیر ارشد توسعه در Meridian Water برای شورای Enfield; پریا خوان‌دانی، رئیس کیوریتورینگ و تفسیر موزه طراحی؛ و اسامه بوتا، مدیر سیاست، کمپین ها و ارتباطات در Shelter.

جایزه دیویدسون به دلیل تمرکز بر ایجاد معماری متحول کننده مرتبط با تغییر تعریف خانه منحصر به فرد است. این جایزه برای تجلیل از نوآوری در طراحی پیرامون شیوه زندگی ما وجود دارد، اما همچنین برای تشویق همکاری های چند رشته ای. این چیزی است که ما باید در همه بخش های صنعت خود از آن دفاع کنیم، اما به ویژه در طراحی خانه ها مهم است.

چرا موضوع امسال موضوع مهمی برای معماران و طراحان است؟

مسابقه افتتاحیه در سال 2021 در مجموع 55 ارسال دریافت کرد و توسط تیمی به رهبری معماران هپتیک تحت عنوان HomeForest و با حضور شاعر Lionheart، طراح Yaoyao Meng، طراحان دیجیتال Squiint/Opera و نوازندگان Coda to Coda برنده شد. طراحی بیوفیلیک این تیم با هدف ایجاد “اثرات ترمیمی طبیعت در داخل، [and] دنیای دیجیتال و فیزیکی را با بازیگوشی ترکیب کنید تا محدودیت‌های کار از خانه را کاهش دهید.

همکاری با یکدیگر و شکستن سیلوهای حرفه ای در طراحی خانه برای افراد، بیشترین شانس را در یافتن نقاط کور در رویکردهای طراحی پیش فرض خود به ما می دهد که در غیر این صورت ممکن است از دست بدهیم. وقتی صحبت از طراحی خانه به میان می‌آید، هرچه افراد بیشتری پشت میز بنشینند، بیشتر می‌توانیم جهانی بودن چیزی را که مردم برای زندگی راحت، ایمن و با سلامت روانی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی نیاز دارند، درک کنیم.

تیم هایی که شامل فیلمسازان، تجسم سازان و سایر خلاقان هستند تشویق می شوند. پس از یک فراخوان آزاد برای درخواست، سه تیم در لیست نهایی هر کدام 5000 پوند دریافت خواهند کرد تا یک ارائه کوتاه در رسانه تصویری و یک توضیحات کتبی 500 کلمه ای ارائه کنند. برنده کلی که در ماه ژوئن اعلام خواهد شد، یک جایزه 10000 پوندی دریافت خواهد کرد.

دوست دارید چه نوع تیم هایی را مشاهده کنید؟

سدی مورگان، رئیس جایزه دیویدسون 2023، گفت: موضوع امسال نه تنها برای آشکار کردن نیاز فوری ما برای رسیدگی به بی خانمان‌ها در سراسر کشور، بلکه برای تسریع در گفتگوهای گسترده‌تر در مورد برابری و رفاه در زمانی که صحبت از آن به میان می‌آید، مهم است. طراحی خانه در انواع مختلف

فراخوان سال 2023 پس از اعلام برنده جایزه دیویدسون در سال 2022 در ژوئن انجام شد – «زندگی مشترک در روستا» (تصویر) طراحی شده توسط معماران چارلز هلند با هنرمندی به نام Verity-Jane Keefe و یکی از متصدیان غرفه بریتانیایی دوسالانه ونیز، جوزف زیل-هنری.

رقابت امسال، دوباره با کیف پولی 25000 پوندی، به دنبال طرح‌های پیشنهادی طراحی نوآورانه برای جامعه‌ای است که در آن به افرادی که آسیب‌های بی‌خانمانی و ناامنی مسکن را تجربه کرده‌اند، زمان داده می‌شود تا ساکن شوند، بهبود یابند و روابط خود را پیدا کنند.

آخرین مهلت ثبت نام علاقه مندی 24 ژانویه است و ارسال باید تا 24 فوریه تکمیل شود.

جزئیات مسابقه

مفاهیم باید جامعه ای خانگی را پیشنهاد کند که بتواند حدود 50 نفر را در اندازه های مختلف خانوار در خود جای دهد تا متناسب با جمعیت شناسی یا جمعیتی انتخابی آنها باشد.