جردن وبر تاسیساتی ایجاد می کند که کیفیت هوای دیترویت را کنترل می کند

جردن وبر، هنرمند نیویورکی، به عنوان بخشی از پروژه ای برای مبارزه با «اثرات برنامه ریزی شهری تبعیض آمیز»، یک «مجسمه احیاکننده» عمومی به شکل دو تاج ساخته که توسط ملکه های آفریقایی برای نظارت بر آلودگی هوای محله ای در دیترویت استفاده می شود.

این نصب که New Forest، Ancient Thrones نامیده می شود، کیفیت هوا را از طریق یک سیستم حسگر نشان می دهد و هدف آن ردیابی پیشرفت محوطه سازی اطراف در کاهش آلودگی هوا است.

نصب در چمن
هنرمند جردن وبر مجسمه ای ساخته است که آلودگی هوا را در دیترویت کنترل می کند

این مجسمه که توسط سازمان‌های محلی Sidewalk Detroit و Canfield Consortium پشتیبانی می‌شود، بخشی از پروژه در حال انجام جنگل اصلاح دیترویت توسط Weber است که شامل نصب‌های متعدد در محله دهکده کانفیلد شرقی شهر است.

طبق گفته Sidewalk Detroit، “تاسیسات بازسازی کننده دائمی و خاص سایت” دروازه ای به پارک پاویلیون کنفیلد شرقی است. این شامل میله‌های آلومینیومی با رنگ طلایی است که شبیه تاج‌هایی است که ملکه‌های تاریخی راناوالونا سوم ماداگاسکار و آیدیا از بنین در هم تنیده‌اند.

جردن وبر با مجسمه‌ای با رنگ طلایی ایستاده است
از لوله های آلومینیومی ساخته شده بود. عکس از جاسمین ساملین است

یک سیستم مانیتورینگ و چراغ‌های ال‌ای‌دی که روی مجسمه چسبانده شده است، میزان آلودگی‌های مضر هوا یا ذرات معلق (PM) را در اطراف سازه نشان می‌دهد و می‌تواند از طریق اپلیکیشن تلفن JustAir توسط عموم مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

این هنرمند به دنبال کاهش و جلب توجه به اثرات بهداشتی کیفیت هوا و توسعه شهری بر جمعیت محلی بود و نشان داد که چگونه مناطقی که در آن افراد کم درآمد و رنگین پوستان زندگی می‌کنند اغلب در معرض این عوامل محیطی مضر هستند.

جردن وبر گفت: “وقتی کسی زمین را کنترل می کند، مردم را نیز کنترل می کند.”

مهم است که پروژه های من به مقابله با اثرات منفی برنامه ریزی شهری تبعیض آمیز و سازه های برتری طلبانه در ایالات متحده از طریق آپارتاید محیطی، آموزش عدالت و تغییرات کمی کمک کند.»

نمای پرنده ای از یک تاسیسات در دیترویت
برای نمایش داده های کیفیت هوا به یک برنامه متصل می شود

به طور خاص، گسترش کارخانه مونتاژ خودرو در نزدیکی Stellantis-Mack در سال 2019 منجر به “افزایش نرخ آسم و ترغیب جابجایی” در این محله با توجه به PM و ترکیبات آلی فرار (VOCs) منتشر شده در جو شد که کیفیت هوا را نقض می کند. محدودیت ها

سیستم نورپردازی این مجسمه از سیستم رنگ سبز به مارونی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده استفاده می کند تا کیفیت هوا را در مقیاس خوب تا خطرناک نشان دهد، در حالی که داده ها را می توان از طریق تلفن همراه ردیابی کرد.

وبر می‌گوید: «سیستم تاج پایش هوا با بازخوانی‌های بی‌درنگ و فعال‌شده با نور به ما امکان می‌دهد تا داده‌های آلودگی را به تلفن‌های همراه نگاشت کنیم تا اثربخشی ضبط PM 2.5 خطرناک از کارخانه خودروسازی Stellantis را که بر روی جامعه Canfield قرار دارد، اندازه‌گیری کنیم.

این پروژه در حال انجام شامل کاشت درختان کاج و سرو برای کاهش آلودگی هوا و در نهایت معرفی یک گذرگاه مرتفع برای “حمام کردن جنگل” خواهد بود.

نصبی به شکل تاج در دیترویت با علامتی که می گوید "هود نزدیک به جنتریفایر"
این بخشی از یک پروژه کلی برای بازسازی زمین های اطراف است

فاز دوم این پروژه برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

دیترویت در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده است، از جمله تعدادی پروژه شامل هنرها و موسسات شرکتی که در حال بازسازی ساختمان‌های فرسوده در داخل و اطراف مرکز شهر هستند، مانند بازسازی ترمینال قطار تاریخی برای فورد و تبدیل یک صنعتی. ساختمان نانوایی به یک مرکز هنری.

اخیراً دومین آسمان‌خراش بلند شهر که توسط معماران SHoP طراحی شده است، در مرکز شهر دیترویت به ثبت رسیده است.

عکاسی توسط نوآ الیوت موریسون است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا