جشنواره کابین ها 2023، فرانسه

«فلسفه جشنواره در آغوش گرفتن یک قلمرو، یک مکان، یک محیط است. به بیان ساده، رابطه هماهنگ بین معماری و منظر را دوباره کشف کنید. بین ساختمان و بافتی که در آن قرار می گیرد.

دوازده تیم برنده در کنار سازمان‌دهنده جشنواره، La Soierie، کار خواهند کرد تا مفاهیم خود را بین ماه می و ژوئن در مجموعه‌ای از مکان‌های نمادین در منطقه Annecy Lake Springs نزدیک به شهرهای تعطیلات محبوب Annecy و Albertville ارائه دهند. هر سایت پس از ثبت نام در مسابقه به نامزدها اختصاص داده می شود.

موارد ارسالی باید شامل یک سند 12 صفحه ای در اندازه A3 با شرح پروژه 2000 کلمه ای همراه با نمودارها و نقشه ها باشد.

مفاهیم برنده قبلی شامل La Bete (تصویر شده است) توسط تام مانل و دیوید بینونو، میدان ماهیگیری اثر تام ناکاچ و بیرس بیرگن و غار حواس اثر دوک ترونگ و مارک بلیزو.

تیم های برنده که در 19 آوریل معرفی خواهند شد، هر کدام 1600 یورو برای ارائه مفهوم خود دریافت خواهند کرد. به تیم های بین المللی برای هر نفر 200 یورو بودجه سفر برای حداکثر دو عضو تیم برای سفر به سایت تعلق می گیرد.

جزئیات مسابقه

این مسابقه رایگان از دانشجویان کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان اخیر دعوت می کند تا مفاهیم 6 متری جدید را ترسیم کنند² کابین‌های موقتی که می‌توانند از چوب‌های محلی ساخته شوند و به موقع برای جشنواره کابین‌ها که از ماه جولای شروع می‌شود، برای عموم باز شوند.

جشنواره کابین ها از زیبایی های طبیعی خیره کننده این منطقه الهام گرفته شد و اولین بار در سال 2017 برگزار شد. از آن زمان، یک سری مسابقات دانشجویی کارشناسی ارشد بیش از 100 سازه چوبی موقت در حومه اطراف ساخته شده است.

با توجه به این خلاصه: “فستیوال des Cabanes جشن معماری است. ما را در مورد رابطه ای که با طبیعت داریم به چالش می کشد. چگونه به اینجا تعلق داشته باشیم؟ چه رابطه ای با چشم انداز خود، با محیط خود داریم؟ چگونه جایگاه شایسته خود را پیدا کنیم؟

«زمان ما متناقض است، زیرا بشریت هرگز آنقدر ساخته نشده است، اما بسیار نادر است که بتوانیم در حضور معماری باکیفیت باشیم. معماری و چشم انداز اغلب به شدت ضعیف شده است. این حوزه انضباطی است که ما از آن دفاع می کنیم.

در نزدیکی مرز فرانسه با سوئیس و ایتالیا – دریاچه انسی سومین دریاچه بزرگ فرانسه و یک مقصد گردشگری محبوب است. دریاچه انسی که از ذوب شدن یخچال های طبیعی آلپ تشکیل شده و از دهه 1960 تحت حفاظت های شدید محیطی قرار دارد، ادعا می شود که پاک ترین دریاچه اروپا است.

عنوان پروژه جشنواره کابین ها 2023
مشتری La Soierie
ارزش قرارداد 19200 یورو
مهلت دور اول 20 مارس
محدودیت های این رقابت برای دانشجویان فارغ التحصیل معماری یا دانشجویان فارغ التحصیل با مدارک بیشتر از سال تحصیلی 2022/2023 و معماران فارغ التحصیل آزاد است. در مورد ثبت نام تیم، حداقل یکی از اعضای تیم، نماینده، باید با این معیارها مطابقت داشته باشد
اطلاعات بیشتر https://www.lefestivaldescabanes.com/en/enter-the-2023-competition



منبع به نظر می رسد این سؤالات عمیقاً موضوعی هستند. این جشنواره کابین ها یک مکان شروع جدید است، راهی برای نگاه به آینده. کلبه مانند یک اثر هنری یا رویای کودک است. رویای زندگی ای که باید ساخته شود، آینده ای که برای خود اختراع می کنیم. راهی جدید برای زندگی در جهان، برای بزرگتر کردن آن.