جعبه سیگنال خیابان جدید بیرمنگام که قرار است تغییر کاربری دهد


برای بیش از 57 سال، جعبه سیگنال در خیابان بیرمنگام نیو، قطارها را به شلوغ ترین پایانه فراتر از لندن هدایت می کند.

سال گذشته این ایستگاه هشت میلیون مسافر را جابجا کرد. اما این کار از ماه گذشته متوقف شده است.

از کار انداختن ساختار بروتالیستی که در فهرست درجه II قرار دارد، راه را برای سیگنال‌دهی از یک مرکز راه‌آهن جدید وست میدلندز در سالتلی نزدیک می‌کند، که Network Rail می‌گوید تا هفت دهه دیگر به این سیستم خدمت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان راه آهن به AJ گفت که طبقات بالای سازه می تواند به عنوان یک مرکز آموزشی برای کارکنان شبکه ریل تغییر کاربری دهد.

آنها افزودند که تیم های تعمیر و نگهداری شبکه ریل در حال حاضر در قسمت پایینی سازه مستقر هستند، که در مالکیت شبکه ریل باقی خواهد ماند و به طور منظم مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر مسیر مرکزی شبکه راه آهن، دنیس وتون، گفت: «در حالی که ممکن است برخی از دیدن کارکرد جعبه سیگنال برق برای آخرین بار ناراحت باشند، انتقال کنترل به مرکز سیگنالینگ پیشرفته ما در سالتلی، طلوع جدیدی را برای شبکه راه آهن وست میدلندز.’

این جعبه که توسط معمار بریتانیایی راه آهن منطقه میدلند لندن، Bicknell & Hamilton و WR Healey طراحی شده است، به طور گسترده به عنوان نمونه ای برجسته از بیرمنگام و بروتالیسم بریتانیا پس از جنگ در نظر گرفته می شود و در سال 1995 در درجه دوم فهرست شده است.

مری کیتینگ، از گروه کمپین Brutiful مستقر در بیرمنگام، به AJ گفت: «این بنا به عنوان یکی از معدود ساختمان‌های بروتالیستی در بیرمنگام که دست نخورده باقی مانده است و به همین دلیل در تبلیغات بازی‌های مشترک المنافع و روی جلد کتاب ما قابل توجه است. ، بیرمنگام – سالهای بی رحمانه.

کیتینگ با اشاره به اینکه تخریب ساختمان کوئینز وی در نزدیکی اسمالبروک پیشنهاد شده است، افزود: «فهرست درجه دوم، بر خلاف دیگر ساختمان‌های استثنایی در شهر که توسط سنگ شکن بتن تهدید می‌شوند، حفاظتی را فراهم می‌کند.»

تام کوردل، از گروه حفاظت از ساختمان‌های مدرن Docomomo، اضافه کرد که با توجه به نقش آن در نوسازی خط اصلی ساحل غربی در دهه 1960، جعبه سیگنال خیابان بیرمنگام نیو است که باید حفظ شود.

او گفت: «سوال واقعی این است که چه کاربرد جایگزینی می‌توان برای آن یافت. ساختمان های بدون کاربری بسیار بی معنی هستند. اما سوال گسترده تری در اطراف وجود دارد [the fact that] خیابان جدید بیرمنگام جزئی از پروژه بسیار بزرگتر در دهه 1960 برای برق رسانی و مدرن سازی کل خط اصلی ساحل غربی است.

فهرست 1995 جعبه سیگنال توسط Historic England سه دهه پس از تکمیل آن در سال 1964 همراه با ایستگاه بازسازی شده خیابان بیرمنگام توسط Kenneth J Davies انجام شد که جایگزین ساختار ویکتوریایی شد که در این سایت وجود داشت.

ایستگاه 1960 توسط معماران AZPML تغییر شکل داد و در سال 2015 بازگشایی شد. اتکینز و هاسکول همچنین روی ایستگاه بازطراحی شده و مرکز خرید Grand Central بالای محوطه کار کردند.



منبع