جلوی مشبک آجری فروشگاه لایکا در نیویورک توسط Format Architecture Office

یک فروشگاه و گالری شاخص برای برند دوربین لایکا وارد منطقه Meatpacking نیویورک شده است که توسط Format Architecture Office با نمای آجری کرم طراحی شده است.

فروشگاه و گالری لایکا جایگزین ساختمان «غیرقابل توجه» بازار گوشت دهه 1950 می شود که ویران شده بود.

دفتر معماری فرمت گفت: «این ساختمان با ارتفاع تنها دو طبقه و با نمای خیابانی کمتر از 20 فوت (شش متر)، یکی از کوچک‌ترین ساختمان‌های باقی‌مانده و استثنایی نادر از روند ارتقاء سطح محله است.

جلوی فروشگاه و گالری لایکا با نمای آجری
فروشگاه و گالری لایکا جایگزین ساختمان فرسوده بازار گوشت دهه 1950 شده و نمای آجری جدیدی دارد.

بازسازی روده، مساحت کف را به 4000 فوت مربع (372 متر مربع) افزایش داد و در عین حال ویژگی های اصلی مانند سقف با قاب چوبی را حفظ کرد.

صفحه طبقه فوقانی برای ایجاد یک نیم طبقه دو ارتفاع در جلو بریده شد و یک سری نورگیرهای جدید برای پایین آوردن نور طبیعی به سطح پایین نصب شد.

در پشت طبقه دوم، یک درب شیشه ای فولادی دو تایی جدید به یک تراس فضای باز به مساحت 1000 فوت مربع باز می شود.

نمای فضای خرده فروشی با روکش چوبی و شیشه های شیشه ای
یک فضای خرده فروشی با صفحات چوبی و شیشه های شیشه ای در پشت ویترین فروشگاه قرار دارد

دفتر معماری فرمت، نمای جلوی ساختمان را بازسازی کرد و یک ویترین فولادی و شیشه ای در سطح خیابان و یک دیوار آجرکاری در بالا ایجاد کرد.

به گفته این استودیو، آجرهای کرم رنگ در مرکز به شکل شبکه‌ای قرار گرفته‌اند که توسط یک قاب به هم پیچیده شده‌اند و «تفسیری مدرن از نقش برجسته‌های آجرکاری تزئینی موجود در سراسر منطقه ارائه می‌دهند».

صفحه‌نمایش مشبک اجازه می‌دهد تا نور به طبقه بالایی در طول روز وارد شود، در حالی که نور یکپارچه درون قاب در شب درخشش چشمگیری ایجاد می‌کند.

یک گالری عکاسی با دیوارهای سفید و کفپوش چوبی کم رنگ
در قسمت پشتی طبقه همکف یک گالری عکاسی قرار دارد

اندرو مک گی، مدیر و یکی از بنیانگذاران Format، گفت: استفاده از آجر برای این طرح پیچیده بدون چالش نبود.

او گفت: “تعادل یکپارچگی سازه در حالی که هنوز تا حد ممکن ظریف به نظر می رسد نیاز به برنامه ریزی دقیق و همکاری با تیم های مهندسی و ساخت و ساز دارد.”

“تعادل بین ساده و پیچیده می تواند به سرعت به حالت پیش پا افتاده یا پیچیده تبدیل شود، و کل ترکیب از هم می پاشد. نگه داشتن این صفحه در سطح مناسب وظیفه ما برای پروژه بود.”

فضای داخلی فروشگاه به عنوان یک تلاش مشترک توسط استودیوهای آلمانی Holzrausch و OHA طراحی شده است.

از خیابان، یک منطقه خرده‌فروشی دارای صفحات چوبی و مجموعه‌ای از شیشه‌های شیشه‌ای برای نمایش دوربین‌های لایکا است.

کفپوش چوبی کم رنگ به سمت پشت ادامه می‌یابد، جایی که یک گالری عکاسی با دیوارهای سفید با نور بالای مسیر و یاروهای دو طرف روشن می‌شود.

فضای استودیویی که پشت یک شبکه آجرکاری قرار گرفته است
در طبقه بالا، یک فضای استودیویی در پشت شبکه آجرکاری قرار گرفته است

طبقه بالا یک فضای استودیویی است که در آن دیوارهای آجری اصلی رنگ آمیزی شده است تا با نمای جدید مطابقت داشته باشد، که نشان دهنده تمایل Format برای ترکیب قدیمی و جدید در فروشگاه است.

متیو هتلر، مدیر و یکی از بنیانگذاران Format، گفت: «یک چالش بزرگ در هر پروژه برجسته، تصدیق و احترام به تاریخ ساختمان و محله و همچنین یافتن مکانی در آن برای چیزی جدید یا نوآورانه است.

برای غلبه بر این مشکل، از همان ابتدا با اعضای هیئت مدیره جامعه و کارکنان کمیسیون حفاظت از بناهای تاریخی کار کردیم تا مطمئن شویم داستانی که می‌خواهیم درباره ساختمان و فصل جدید آن بگوییم با گذشته آن ناسازگار نباشد.»

نمای استیل و شیشه فروشگاه لایکا
یک نمای فولادی و شیشه ای جدید نیز به عنوان بخشی از این پروژه ایجاد شد

منطقه بسته‌بندی گوشت منهتن در دو دهه گذشته دستخوش تحولی اساسی شده است، از یک محله‌ای نامطلوب و نامطلوب به یکی از محله‌های مورد تقاضای شهر.

بازسازی، شاهد پروژه‌های لنگر فرهنگی جدیدی مانند موزه هنر آمریکایی ویتنی رنزو پیانو است که در میان سازه‌های آجری تاریخی ساخته شده است، که بسیاری از آنها اکنون بوتیک‌ها، گالری‌ها و رستوران‌های لوکس هستند.

دفتر معماری فرمت که در بروکلین مستقر است، قبلاً یک دفتر میدتاون آغشته به “حساسیت بوتیک” و صندلی کافه و یک رستوران “خوشحال کننده غیر سنتی” در Gowanus را تکمیل کرده است.

عکاسی توسط نیک گلیمناکیس است.


اعتبار پروژه:

معماری و طراحی: دفتر معماری فرمت
طراحی داخلی: Holzrausch و OHA
مشتری: Aurora Capital Associates
ساخت و ساز: Beacon و LTM
مهندس سازه: سیلمان
مهندس نماینده پارلمان اروپا: مهندسی EP

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا