جین کوهن یکی از بنیانگذاران KPF در سن 92 سالگی درگذشت


کوهن این تمرین را در سال 1976 با شرکای خود ویلیام پدرسن و شلدون فاکس تأسیس کرد. KPF با طراحی شش برج از 12 بلندترین برج جهان، از جمله مرکز مالی جهانی شانگهای با ارتفاع 492 متر و مرکز تجارت بین‌المللی 108 طبقه هنگ کنگ، به رشد عظیمی دست یافت.

پروژه های بزرگ دیگر عبارتند از 333 Wacker Drive در شیکاگو، بانک فدرال رزرو دالاس، موزه خودرو پترسن در لس آنجلس، بانک جهانی در واشنگتن دی سی، بانک DZ فرانکفورت و پیکربندی مجدد خانه یونیلور در لندن.

به گفته این مرکز، کوهن پس از یک سال مبارزه با سرطان درگذشت. او همچنان در طول این دوره با کار تمرین درگیر بود.

جیمز فون کلمپرر، رئیس KPF گفت: «ژن به دلیل توانایی‌اش در دستیابی به اجماع در جامعه مورد احترام جهانی بود. علاقه به ظاهر بی حد و حصر او به انسان های دیگر به او بینش قدرتمندی در مورد جنبه اجتماعی برنامه های ساختمانی و برنامه های بزرگتر شهری داد.

بدون جذابیت آسان و شدت متمرکز او، پروژه های قابل توجهی مانند روپونگی هیلز در توکیو، بانک جهانی در واشنگتن دی سی، وان واندربیلت در نیویورک، و احیای مجدد کاونت گاردن در لندن موفقیت کامل خود را محقق نمی کردند.

پدرسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر طراحی KPF گفت: ژن در سراسر جهان معماری به دلیل توانایی اش در ارتقای خدمات KPF شناخته شده بود. به همان اندازه که برای رشد شرکت ما ارزشمند بوده است، ارزش او در شرکت، مشاوره با کارکنان ما، حتی بیشتر بوده است.

شلدون فاکس در سال 2006 در حالی که 10 سال قبل بازنشسته شده بود درگذشت.

کوهن در سال 1930 به دنیا آمد و در فیلادلفیا بزرگ شد. او در دانشگاه پنسیلوانیا زیر نظر لویی کان تحصیل کرد. از او همسرش باربارا، پسرانش استیون و برایان، دخترش لوری و نه نوه به یادگار مانده است.

کاترینا کوستیک ثامن، رئیس طراحی و استراتژی استودیوی طراحی مستقر در لندن، KKS Savills، به «دوست و مربی» خود ادای احترام کرد، کسی که به AJ گفت که اولین بار هنگام کار برای Gensler در جلسه ای در Canary Wharf در سال 1998 ملاقات کرد. همچنین شامل پل کاتز فقید، معمار KPF بود که بعدها رئیس آن شد.

او به یاد می آورد: «پل کاتز و من نظرات متفاوتی درباره نحوه طراحی مجتمع 1 میلیون فوت مربعی و محل قرارگیری درب ورودی داشتیم. ژن به سرعت وارد عمل شد و با جذابیت مهربان و طبیعت آشتی جویانه خود، ما را با هم به سمت راه حل نهایی هدایت کرد. از آن لحظه به بعد، من با پل کاتز دوست شدیدی شدم و جین برای 25 سال آینده حرفه من را هدایت کرد.

آنها دوباره روی مشاغل دیگر با هم کار کردند و کوستیچ ثامن گفت: “در تمام طول مدت، ژن در درک ماهیت پیچیده برنامه ریزی شهری، محدودیت های انبوه و زیبایی، با توانایی عجیب و غریب برای جذب شما به یک راه حل مشترک، بی نقص بود.”

او افزود: او حفره‌ای در صنعت ما ایجاد کرده است. ژن استعدادها را پرورش داد و به ویژه از زنان حمایت کرد و من نمی توانم از او به اندازه کافی برای عشق، توجه و حمایتش در طول سالیان متمادی تشکر کنم. تابلویی از او در اتاق کار خانه ام آویزان است و برایم جسارت و شادی به ارمغان می آورد. دلم برای دوست و مربیم تنگ خواهد شد.’

مرکز تجارت بین المللی KPF با ارتفاع 484 متر در هنگ کنگ که در سال 2010 تکمیل شد.

ادای احترام

کارن کوک، یکی از بنیانگذاران Spice و معمار سابق KPF و PLP

ژن به گفتن داستان منشأ KPF که در سفر یوروستار از پاریس به لندن دوباره برای من تعریف کرد، علاقه داشت. KPF که از یک رکود اقتصادی عمیق متولد شد، تا حد زیادی به لطف سرسختی و اعتقاد ژن به روابط، به سرعت رشد کرد. جین به تیمی که با بیل پدرسن و شلی فاکس ساخته بود افتخار می‌کرد، و مکرراً ورزش‌های تیمی را تشبیه می‌کرد و به سهم هر یک از اعضای تیم در موفقیت همه اهمیت می‌داد. او زمانی را صرف می‌کرد تا از هر کارمند ایده‌ای برای بهبود عملکرد بخواهد.

یک شنونده عالی، او می‌توانست به سرعت هر نقطه‌ای را که نیاز به ایجاد اجماع داشته باشد، درک کند و یک اختلاف احتمالی را به یک دیدگاه مشترک تبدیل کند. ژن آگاهانه خود و عملکرد خود را وقف این تصور کرد که معماری تجاری به خودی خود شایسته وقف یک عمر برای کیفیت است، با توجه به اهمیت در محل کار و شهر.





منبع