خانه بدنه هواپیمای طراحی شده توسط هاکس در دادگاه تجدید نظر تایید شد

این طرح توسط شورای محلی محلی، علاقه مندان به هوانوردی نظامی محلی و همچنین یک پانل بررسی طراحی، که گفتند خانه نمایانگر طراحی برجسته است، حمایت شد.

خانه طبق بند 80 چارچوب سیاست برنامه ریزی ملی تصویب شد. این چارچوب به طور کلی ایجاد خانه‌های ایزوله جدید در مناطق روستایی را ممنوع می‌کند – اما بند 80 استثنایی را در مواردی که پیشنهادها از کیفیت طراحی استثنایی برخوردار هستند، ارائه می‌کند.

شورای ناحیه کمبریج شایر جنوبی در ابتدا این طرح را رد کرد و استدلال کرد که مکان دورافتاده و روستایی – شمال دهکده اولمستد گرین – برای خانه مناسب نیست.

ارتفاعات طبقاتی دو قسمت خانه به صورت پلکانی است و شش سطح را در سه طبقه در هر قسمت از خانه ایجاد می کند. این خانه دارای یک محور آسانسور مرکزی و همچنین چندین مجموعه از پله ها است. دو عنصر خانه در یک زاویه تقریبا 130 درجه نسبت به یکدیگر قرار می گیرند.

دیوید والیس، بازرس برنامه‌ریزی، گفت: منطق طراحی پشت این پیشنهاد به خوبی اجرا شده است و این کانسپت یک نمایش منحصر به فرد از تاریخ نظامی محلی خواهد بود. این یک حس مکان ایجاد می کند و کیفیت معماری آن استانداردهای طراحی را در بافت روستایی افزایش می دهد.

شورای منطقه کمبریج شایر جنوبی شکایت کرده بود که از پانل فعال کننده طراحی خود استفاده نشده است. اما بازرس برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد که شورا رایزنی‌های خود را با هیأت انجام نداده و یا نتیجه‌گیری‌های هیئت ملی بررسی طرح را رد کرده است.

سایت تجدیدنظر به خودی خود عرض باریکی دارد، اما من این پیشنهاد را تنگ یا ساختگی نمی‌دانم و در عوض نشان‌دهنده یک راه نوآورانه برای به حداکثر رساندن پتانسیل زمین است. به همین ترتیب، در حالی که خانه در داخل چشم انداز حضور خواهد داشت، من فکر نمی کنم که مقیاس یا انبوه خانه بیش از حد باشد، با توجه به ردپای نسبتاً متوسط ​​پیشنهادی.

طراحی Hawkes Architecture برای خانه الهام گرفته از هواپیمای پشه



منبع هاکس گفت که طراحی فنی این خانه اکنون آغاز خواهد شد و ساخت آن در سال 2023 آغاز خواهد شد. پس از ساخت، خانه در بازار آزاد فروخته خواهد شد.

این سایت قبلاً بخشی از پایگاه هوایی RAF Castle Camps در دهه 1940 بود، جایی که هواپیماهای De Havilland Mosquito در آنجا ساخته و به پرواز درآمدند. این خانه ادای احترامی به آن تاریخ است که منعکس کننده دو قسمت بدنه پشه است و دارای نقوشی مانند دنده های چوبی آشکار است.

اما این تصمیم پس از اینکه یک بازرس برنامه‌ریزی متوجه شد که «کیفیت طراحی استثنایی» خانه باعث بهبود وضعیت فوری آن می‌شود، لغو شد.