خانه درختی توسط معماران بل فیلیپس

ما می‌خواستیم رنگ‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی مواد مورد استفاده را جشن بگیریم و به آن‌ها اجازه دهیم در طول زمان هوای خود را تغییر دهند و پتینه‌ای ایجاد کنند که ساختمان را در محیط خود جای دهد.
هاری فیلیپس، کارگردان، معماران بل فیلیپس

با توجه به بحران اقلیمی، ما همچنین در نظر گرفتیم که چگونه ساختمان و مصالح آن می‌توانند ساختارشکنی شوند و عناصر تشکیل‌دهنده آن در پایان عمر دوباره مورد استفاده قرار گیرند یا از بین بروند.
هاری فیلیپس، کارگردان، معماران بل فیلیپس

محصولات منتخب

این ساختمان یک چنار بالغ لندن را احاطه کرده است و دارای یک کیوسک، امکانات دستشویی عمومی، یک فضای چند منظوره در دسترس عموم و یک تراس پشت بام است. هدف آن غنی‌سازی تجربه مردم از پارک است و فرصت‌هایی برای استراحت در زیر سایه تاج درختان متراکم یا معاشرت با یک قهوه فراهم می‌کند. مواد غرفه برای کمک به کاهش انرژی تجسم یافته طرح انتخاب شد.

دکور بامبو
گریپسور
دکور بامبو قهوه ای روشن
تراس طبقه اول
gripsure.co.uk



منبع

ستون ها
هاسلاچر
گلولام، کاج اروپایی و صنوبر چوب سفید
ستون ها
hasslacher.com

داده های پروژه

دو جلد از این جلدها دارای عملکردهای «جعبه سیاه» مانند زباله‌فروشی، دستشویی و کارخانه هستند. در جلد سوم، 18 متر2 کیوسک سرور در گوشه برجسته جنوبی سایت قرار دارد. این را می توان به دو تقسیم کرد و گزینه هایی را برای سرویس دهی به ورودی خیابان Sayer، فضای چند منظوره یا هر دو به طور همزمان ایجاد کرد.

ساختار سبک وزن به این معنی است که خانه درختی به آرامی زمین را لمس می کند و تأثیر فیزیکی آن را بر درختان و سیستم های ریشه مجاور به حداقل می رساند.

درختان بالغ پارک فیل و فضای باز تفریحی به ایجاد منطقه ای کمک می کند که رفاه و فعالیت بدنی برای همه قابل دسترسی باشد. خانه درختی که در چارچوب تفرجگاه‌های پارک و مسیرهای پیاده‌روی طراحی شده توسط طراحان منظر Gillespies کار می‌کند، یک نشانگر بصری کلیدی خواهد بود که دروازه‌ای را به داخل پارک از خیابان Sayer تعریف می‌کند.

ما می خواستیم این ساختمان بخشی از پارک، قابل دسترسی و پایدار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما موادی را انتخاب کردیم که طبیعی، با منابع پایدار و ناتمام هستند، تا جایی که ممکن است استفاده اضافی از پوشش‌ها، روکش‌ها و پرداخت‌ها را کاهش دهیم. برای به حداقل رساندن کربن تجسم یافته، ما استفاده از فولاد و بتن پر انرژی را محدود کردیم، به جای آن، الوارهای چند لایه را برای ساختار اولیه انتخاب کردیم.

جاه طلبی مشتری ما Lendlease این است که پارک فیل معیارهای جدیدی را در توسعه پایدار و شهری تعیین کند. با در نظر گرفتن این موضوع، در نظر گرفتن کربن تجسم یافته منجر به انتخاب ساختار اصلی خانه درختی شد که از الوارهای چند لایه در کنار روکش چوبی با منبع پایدار و عرشه بامبو شکل گرفته است. این رویکرد کم‌تأثیر به ساخت و ساز به این معنی است که ساختمان کربن تجسم‌یافته را به حداقل می‌رساند و عملکرد آن تأثیری مشابه بر محیط‌زیست دارد.

برای ایجاد طیف وسیعی از کاربردها و تغییرات در آب و هوا، فضای چند منظوره مرکزی دو حالت بالقوه خواهد داشت: بسته برای تشکیل یک اتاق داخلی. یا به محیط وسیع تر پارک باز می شود. تراس بالایی همچنین به عنوان فضای رویداد برای کلاس های هنری، نمایشگاه ها، نمایش ها یا به عنوان یک گالری مرتفع برای نادیده گرفتن رویدادهای زیر عمل می کند. تجربه حضور در پارک جزء لاینفک طراحی ساختمان است.

به یک معنا، خانه درختی از درختان بالغ اطراف به عنوان مواد قرضی استفاده می کند. درختان موجود پارک در بافت در حال تحول سایت ثابت هستند و در داخل شهر، دارایی مهمی هستند که شخصیت، تنوع زیستی و سایه‌ای را فراهم می‌کنند. ما می خواستیم درختان را در داخل و اطراف آلاچیق جشن بگیریم، فضای آنها را تقویت کنیم و به مردم اجازه دهیم آنها را به شیوه ای متفاوت تجربه کنند.

قاب ساختاری CLT
استورا انسو
وایت وود صنوبر CLT
قاب ساختاری
storaenso.com

روکش
جیمز لاتام
آکویا، کاج رادیاتا
روکش خارجی
lathams-accoyacladding.co.uk

مشخصات

در سایت شروع کنید دسامبر 2021
تکمیل
ژوئن 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی
135 متر مربع
هزینه ساخت
فاش نشده
معمار بل
معماران فیلیپس
مشتری
Lendlease (فیل و قلعه)
مهندس سازه
وب یتس
مشاور M&E
ریچی + دافین
نقشه بردار کمیت گاردینر و تئوبالد
طراح اصلی معماران بل فیلیپس
بازرس ساختمان تایید شده کنترل ساختمان Southwark
معمار منظر گیلسپی
مشاور نور سرگرد Speirs
مشاور دسترسی لرد مشاور
مشاور آتش نشانی جراحی آتش نشانی
مشاور برنامه ریزی DP9
مشاور درختکاری درختکاری محیطی
پیمانکار اصلی چارلز ادواردز / ساختارهای ترکیبی
نرم افزار CAD استفاده شده است Revit
CO سالانه2 انتشارات 23.1 کیلوگرم CO2/m2
کربن تجسم یافته/کل زندگی – ۷۳۸۶۳ کیلوگرم CO2/m2

انتخاب های معمار

خانه درختی مرکز جدید پارک فیل ها و بخشی از بازسازی گسترده تر به رهبری Lendlease است که قبلاً چندین خانه جدید و فضای سبز عمومی را تحت این طرح تحویل داده است.

این طراحی به پارک اجازه می دهد تا به طور یکپارچه در داخل غرفه، با یک مرز متخلخل بین فضاهای داخلی و خارجی جریان یابد. در حالی که در داخل هستید، احساس می کنید کاملاً درگیر و غوطه ور شده اید در پارک با مناظر زیبا که توسط دهانه های چوبی بزرگ قاب شده است.
هاری فیلیپس، کارگردان، معماران بل فیلیپس