خانه قرمز «معمولی و در عین حال عجیب» دیوید کوهن برنده خانه سال RIBA شد



منبع

وی افزود: یک ساختمان زیباشناختی و پایدار با قابلیت های آینده نگر، از ارجاعات معماری از موریس تا استرلینگ با شگفتی های بسیاری در سراسر آن بهره می برد که مورد تشویق همه اعضای هیئت داوران قرار گرفت. در داخل، انفیلاد بدون درب از ورودی به اتاق نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری شکل می گیرد و به فضا اجازه می دهد تا به طور جادویی جریان یابد. این خانه قطعاً بیشترین بحث را داشت که به خودی خود شایسته ستایش است.

خانه خانوادگی 252 متر مربعی چهار خوابه که 10 سال از ساخت آن می گذرد، پیش از شش خانه دیگر در فهرست نهایی انتخاب شد، از جمله Surbiton Springs Surman Weston (Ditton Hill House)، که توسط AJ در سال 2020 بررسی شد، و Sandy Rendel The Dutch Barn در مزرعه مورلندز در غرب ساسکس.

RIBA گفت که خانه سرخ “از جنبش هنر و صنایع دستی الهام می گیرد و سبک را به شیوه ای عمداً تحریک آمیز تفسیر می کند”. در ادامه آمده است: «غیرت‌انگیز بودن و بازیگوشی خانه، از جمله پیش‌روهای بزرگ، آجرکاری‌های قرمز طرح‌دار، و متضاد جزئیات سبز پررنگ، ظاهر می‌شود – اما این امر به‌طور پیوسته بر اساس مهارت‌های برجسته و توجه به جزئیات است.»

دیوید کوهن، مدیر تمرین، هنگام دریافت جایزه گفت که این جایزه، جاه‌طلبی و حمایت بی‌نظیر مشتریان ما و فداکاری کل تیم پروژه را تایید می‌کند. وی افزود: «به‌علاوه، هیئت داوران از معماری‌هایی حمایت می‌کنند که صمیمی، بازیگوش، رنگارنگ است و هم با زمینه و هم با تاریخچه آن درگیر است. من نمی توانم بیشتر از این خوشحال باشم.

خانه قرمز توسط معماران دیوید کوهن، به عنوان خانه سال RIBA در سال 2022 انتخاب شد

جایزه خانه سال RIBA در سال 2013 راه اندازی شد و به بهترین خانه جدید یا پسوند خانه طراحی شده توسط یک معمار در بریتانیا تعلق می گیرد. برندگان قبلی عبارتند از McGonigle McGrath برای House Lessans (2019)، HaysomWardMiller برای Lochside House (2018)، ریچارد مورفی Architects برای Murphy House (2016)، Skene Catling de la Peña برای Flint House (2015)، Loyn & Co برای Stormy Castle (20) ) و معماران کارل ترنر برای Slip House (2013).

که توسط داوران به عنوان «معمولی، اما عجیب و غریب، عجیب و غریب، هرچند سودمند» توصیف شد، برنده در قسمت آخر چهار قسمت مشخص شد. خانه سال طرح های بزرگ سریالی که شب گذشته (چهارشنبه 7 آذرماه) پخش شد.

تسوروتا، گفت: «خانه قرمز معمولی و در عین حال عجیب، عجیب و غریب، هرچند سودمند، با انتظارات ما از خانه‌ای در محیطی زیبا روبرو می‌شود که هرگز نمی‌خواهد به این شکل به وجود بیاید.»

خانه قرمز توسط معماران دیوید کوهن به عنوان خانه سال RIBA در سال 2022 انتخاب شد

فهرست نهایی

  • [WINNER] خانه سرخ (دورست) توسط معماران دیوید کوهن
  • نسیم دریا (East Sussex) توسط RX Architects
  • انبار هلندی (West Sussex) توسط Sandy Rendel Architects
  • بازسازی عمیق خانه میوز (لندن) توسط معماران پریوت بیزلی
  • سربیتون اسپرینگز (لندن) اثر سورمن وستون
  • کلبه سافولک (سافولک) توسط معماران هیسوم وارد میلر
  • خانه کتابخانه (لندن) توسط معماران مکدونالد رایت

هیئت داوران توسط تارو تسوروتا، بنیانگذار معماران تسوروتا، و آلیسون بروکس، بنیانگذار و مدیر خلاق معماران آلیسون بروکس، که جایزه سال گذشته را به خاطر آن برنده شد، تشکیل شد. خانه بادگیر. همچنین در هیئت داوران، طراح ینکا ایلوری، بن ریدلی، بنیانگذار و مدیر معماری برای لندن، و نیکولا تیکاری، بنیانگذار و مدیر معماران Tikari Works حضور داشتند.