خانه گراند دیزاینز برای رعایت ایمنی آتش نشانی وارونه شد

با قرار دادن اتاق خواب ها در طبقه همکف و در نتیجه زیر آشپزخانه، از خطر خواب جلوگیری شد

جف ویلکینسون مدیر عامل بازرسان تایید شده مشاوران ساختمانی ویلکینسون است www.wilkinsoncc.co.uk



منبع

منبع:طراحی ها با حسن نیت ارائه شده از ArchitecturAll

این استراتژی مشخص کرد که بیشترین خطر برای کسی است که در طبقه بالایی خوابیده است. بنابراین در این مثال، تیم طراحی ساختمان را بر روی سر چرخاند و اتاق‌خواب‌ها را در طبقه همکف، طبقه زیر طبقه‌ی باز قرار داد و در نتیجه خطر ساکنان خواب را کاهش داد.

دو منطقه اصلی خطر، احتمال ورود دود به محوطه راه پله ناشی از آتش سوزی در طبقه اول و همچنین آتش سوزی در طبقه اول برای به خطر انداختن فرار هر کسی در سالن و تراس پشت بام در طبقه دوم بود. در اسناد راهنمای BS 9991 و NHBC Open Plan Flats تشخیص داده شده است که تشخیص زودهنگام آتش سوزی و هشدار یک عنصر ضروری در طراحی ایمن طرح باز است که با نصب زنگ هشدار LD1 در کنار سیستم آبپاش خانگی پشتیبانی می شود.

اگر راه حل غیرمعمولی برای مسئله مقررات ساختمان دارید، لطفاً از طریق وب سایت زیر با ما تماس بگیرید، زیرا ما به دنبال نمونه های واقعی بیشتری هستیم.

علاوه بر این (و علیرغم اینکه خطر آتش سوزی در آشپزخانه عموماً بیشتر از اتاق های دیگر در نظر گرفته می شود)، در این مورد، طراحی تضمین می کند که هنگام فرار از طبقه دوم، نیازی به عبور از امکانات پخت و پز برای رسیدن به آن نباشد. راه فرار نهایی – اجاق‌های چندگانه حداقل 3000 میلی‌متر از سر راه پله پایین آمده به طبقه همکف بودند.

با این حال، از آنجایی که کف پلان باز در طبقه میانی ساندویچ شده بود، هنوز هم برای طبقه فوقانی خطر ایجاد می کرد. یک اقدام کاهش‌دهنده شناخته‌شده برای چیدمان پلان باز، تهیه درب بریده‌ای است که طبقه باز را در سطح طبقه اول جدا می‌کند و فرصتی برای استفاده از پنجره خروج اضطراری در سطح طبقه اول ایجاد می‌کند. شرایط مرزی و چیدمان راه پله در این خانه امکان استفاده از درب بریده را نداشت، بنابراین این یک گزینه نبود.

بنابراین مهندس آتش نشانی طرحی را بر اساس هشدار اولیه و سرکوب پیشنهاد کرد. لازم به ذکر است که حتی در یک راه حل طراحی شده توسط ADB عواملی وجود دارد که می تواند منجر به تلفات جانی یا جراحت شود، مانند بسته نشدن درهای روی راه پله یا نقص هشدار دهنده دود برای تشخیص آتش سوزی.

علاوه بر این، با قرار دادن اتاق خواب ها در طبقه همکف و در نتیجه زیر آشپزخانه، از خطر خواب و تاخیر در پاسخ به تشخیص جلوگیری شد. بنابراین مهندس آتش نشانی توانست نشان دهد که با هشدار LD1، زمانی که ویژگی های جبرانی تشخیص پیشرفته و اسپرینکلرها در نظر گرفته می شد، خطر کمتر از یک راه حل سازگار با کد بود. این ساختمان در کانال 4 نمایش داده شد طرح های بزرگ در اکتبر 2022

انتظارات اساسی تحت استانداردهای ایمنی فعلی آتش نشانی که در سند تایید شده B (ADB) در مورد یک خانه مسکونی سه طبقه تنظیم شده است، ارائه یک راه پله محافظت شده است که از طبقه بالا به طبقه همکف مستقیماً به یک خروجی نهایی منتهی می شود. با ساخت و ساز مقاوم در برابر آتش و مجموعه درب های مقاوم در برابر آتش FD20 محافظت می شود. این به سادگی برای مشتری کار نمی کند و بنابراین معمار، Simon Skeffington از ArchitecturAll، به دنبال یافتن یک طرح جایگزین و مهندسان آتش نشانی برای تولید یک استراتژی آتش سوزی بود.

پس از کووید، روشی که ما از خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم در حال تکامل است و تمایز بین خانه و فضای کار مبهم است. نمونه‌های زیادی از خانه‌هایی وجود دارد که دارای گاراژ تبدیل یا ساختمان‌های خارجی برای استفاده به عنوان دفاتر خانگی هستند، اما ستون این ماه به پروژه‌ای می‌پردازد که در آن ساختمان نیاز به ترکیب خانه و آشپزخانه نمایشی داشت.

مشتری یک سرآشپز حرفه ای بود که می خواست زمین خالی گوشه ای در کنار خانه انتهای تراس خود را به ملکی جدید تبدیل کند. خانه جدید او قرار بود به گونه ای ساخته شود که در تمام طول سال نمایش آشپزی آنلاین و سرگرمی را در خود جای دهد. بنابراین، علاوه بر یک آشپزخانه با مشخصات بالا، یک تراس در فضای باز با امکانات آشپزی اضافی نیز وجود داشت. بنابراین آشپزخانه ویژگی کلیدی پروژه بود و یک فضای باز و گسترده “قابلیت اینستاگرام” کلید دستیابی به رویای او بود. با این حال، آشپزخانه اوپن به این معنی بود که در مورد وسایل فرار در صورت آتش سوزی مشکلی وجود داشت.