خان از خان خواست تا در مورد پروژه یک میلیارد پوندی رویال داکس فارلز اقدام کند


گزارش کمیته نظارت GLA شیوه های تدارکات این مقام را بررسی می کند. این درخواست می‌کند که صادق خان با یک توسعه‌دهنده جدید همکاری کند تا یک «مورد تجاری قوی» برای مرحله بعدی پروژه شرق لندن فراهم کند.

به عنوان بخشی از بررسی در مورد اینکه آیا پول مالیات دهندگان به طور موثر هزینه می شود یا خیر، کمیته پارک تجاری 1.7 میلیارد پوندی – یک پروژه شاخص در دوران تصدی سلف خان بوریس جانسون – و پنج پروژه دیگر از جمله بررسی کرد. 53.5 میلیون پوند ناموفق پل باغ.

حمل و نقل برای لندن (TfL) یک ترتیبات خدمات تدارکاتی را برای کل گروه GLA فراهم می کند که هر ساله حدود 10 میلیارد پوند برای فعالیت های تدارکاتی هزینه می کند.

گزارش کمیته می‌گوید که TfL یک سری نقاط ضعف را با اعمال قوانین تدارکات طی سال‌های 2019/20 شناسایی کرده است.

در این بیانیه آمده است: «توافقات تدارکاتی در همه موارد رعایت نمی شد، که منجر به مقدار قابل توجهی از ترتیبات مناقصه تک منبعی و سایر ترتیبات قراردادی شد که ممکن است ارزش پول را فراهم نکرده باشد».

بر اساس این گزارش، یک برنامه اقدام برای رفع این نقاط ضعف تنظیم شد، اما بر اساس این گزارش، تا زمانی که در سال 2020/21 به دلیل تأثیر کووید-19 “موثر نبود” بود.

پروژه مختلط رویال آلبرتس داکس توسط توسعه دهنده چینی ABP که در سال 2013 به عنوان پیشنهاد دهنده ترجیحی منصوب شد، با هدف تحویل 44000 متر2 توسعه و تبدیل یک سایت 14 هکتاری توسط فرودگاه لندن سیتی به جدیدترین منطقه مالی پایتخت.

اولین فاز از شش فاز که در سال 2019 تکمیل شد، 43000 متر را تحویل داد.2 فضای اداری در 21 ساختمان.

اما زمانی که AJ در اوایل سال جاری در مورد این طرح گزارش داد، اکثر ساختمان ها خالی بودند. فارلز و استانهوپ، مدیر توسعه، در آن زمان گفتند که از سال 2019 در پروژه حضور نداشته اند.

بر اساس گزارش کمیته، توسعه‌دهنده تنها دو اشغالگر را برای فاز اول توسعه تا سال 2021 تضمین کرده بود.

در حالی که اشغال فاز اول «ناامیدکننده» بوده است، این گزارش خاطرنشان می‌کند که تأخیر در افتتاح خط الیزابت بر تصمیم‌گیری برخی از اشغالگران و همچنین تأثیر همه‌گیری بر اجاره املاک تجاری در سراسر لندن تأثیر گذاشته است.

کمیته نتیجه می‌گیرد که شهردار «نیاز دارد نرخ‌های اشغال فاز 1 را بهبود بخشد»، بر اساس افتتاح خط الیزابت، و «با یک توسعه‌دهنده جدید کار کند… تا یک مورد تجاری قوی برای مرحله بعدی توسعه ایجاد کند».

GLA اکنون کنترل زمین توسعه نیافته را در دست دارد اما شریک توسعه ای برای سایت ندارد.

با نگرانی از عدم پیشرفت در سایت، GLA با اخطار فسخ نهایی در آگوست سال گذشته به ABP ارائه کرد، پس از اینکه توسعه‌دهنده «اثبات کرد که قادر به انجام تمام تعهدات خود تحت توافقنامه برای تحویل این طرح نیست».

در این گزارش آمده است که ضامن ABP، Dauphin Holdings Group، مسئولیت های ABP را بر عهده گرفت. با این حال، زمانی که شرکت نتوانست به تعهدات باقیمانده ABP عمل کند و توسعه را پیش ببرد، GLA در ماه مارس سال جاری اخطاریه فسخ شرکت Dauphin Holdings را صادر کرد.

در ماه ژوئیه، GLA فاش کرد که قرارداد اجاره خود را با ABP فسخ کرده است و یک مطالعه امکان سنجی برای تصمیم گیری در مورد ادامه طرح اصلی فارلز انجام خواهد داد.

پیتر باربالوف، شریک فارلز، در آن زمان گفت: “ما امیدواریم که این گام توسط GLA به توسعه رویال آلبرت داک کمک کند تا به پتانسیل واقعی خود دست یابد. ما قویاً معتقدیم که سایت آینده مثبتی در پیش دارد و همچنان مدافعان قوی موفقیت آن هستیم.’

کمیته نظارت GLA می گوید که شهردار باید “عدم موفقیت توسعه تا به امروز و جاه طلبی های خود را برای رویال آلبرت داکس بررسی کند تا مطمئن شود که آنها واقع بینانه و قابل تحویل هستند”.

این گزارش پیشرفت‌هایی را که در سال‌های اخیر در خدمات تدارکاتی TfL انجام شده است، از جمله تغییر برای وارد کردن زنجیره تامین تدارکات به یک عملکرد واحد از سازمان به رسمیت می‌شناسد.

با این حال، کمیته توصیه می کند که TfL به “بازبینی و بهبود فرآیندها و سیستم های خود” ادامه دهد و خواستار به روز رسانی پیشرفت سالانه با اهداف عملکرد تعیین شده برای سال بعد است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بررسی جداگانه‌ای در مورد «مجموعه آموزش‌های اضافی و روش‌های استاندارد برای ارزیابی» که TfL پس از پروژه پل باغ، طراحی شده توسط استودیو Heatherwick معرفی کرد، در حال انجام است.

کارولین پیجون، عضو مجمع لیبرال دموکرات لندن، رئیس سابق کمیته نظارت GLA، گفت: ادعا می‌شود که قدرت خرید گسترده گروه GLA باید به ایجاد شهری منصفانه‌تر، سبزتر و عادلانه‌تر کمک کند – اما ما متوجه شدیم که ترتیبات تدارکات رعایت نشده است. در تمام موارد این منجر به مقدار قابل توجهی از ترتیبات مناقصه تک منبعی شد که ممکن است ارزش پول را فراهم نکرده باشد.

«مقیاس هزینه‌ها این منطقه را تبدیل به منطقه‌ای می‌کند که برای به دست آوردن ارزش پول برای لندنی‌ها ضروری است.»

باربالوف اظهار داشت: کمیته نظارت GLA به عوامل مهمی در رابطه با آینده توسعه رویال آلبرت داک می پردازد.

ما مطمئن هستیم که مکان‌سازی و طرح‌های اصلی انعطاف‌پذیری که در مرحله اول ارائه کردیم، از توصیه‌های GLA پشتیبانی می‌کند و مشتاقانه منتظر دیدن نتایج گزارش هستیم.



منبع