خطوط نبرد بر سر طرح بحث برانگیز PRP زندگی بعدی در بریستول کشیده شد

PRP همچنین چهار بلوک آپارتمانی جدید در سایت 2 هکتاری و همچنین تعدادی کلبه خواهد ساخت. هیچ یک از آپارتمان ها “مقرون به صرفه” تعیین نمی شوند. توسعه دهندگان در اسناد برنامه ریزی گفتند که شورای شهر بریستول به آنها گفته بود که نیازی به مسکن ارزان قیمت نیست.

آنها افزودند: “ما با دقت به بازخورد همسایگان خود گوش داده ایم و در پاسخ به آن، برنامه های خود را بهبود بخشیده ایم. ما کاملاً معتقدیم که پیشنهادات ما مزایای مثبت و گسترده ای را از این طرح برای پارک وستبری و جامعه گسترده تر بریستول به همراه خواهد داشت.

این تمرین قصد دارد یک خانه سالمندان و یک مرکز اجتماعی در محل مدرسه اشتاینر با نیازهای آموزشی ویژه (SEND) در میدان سنت کریستوفر در بریستول بسازد، با مرکزیت بازسازی خانه گریس، یک مدرسه درجه دوم الک فرانسوی. طراحی بلوک آموزشی جدا

ماه گذشته، ناظر میراث دولتی به مقامات محلی نوشت که، علیرغم بازبینی‌ها، همچنان نگران این برنامه است و توصیه کرد که “ارتفاع کلی کاهش یابد تا آسیب به حداقل برسد”.

هر دو طرح اولیه و اصلاح شده توسط گروه های محلی، سازمان های میراث فرهنگی Historic England و The Twentieth Century Society و نماینده محلی دارن جونز مورد انتقاد قرار گرفتند.

بریستول، سایت سنت کریستوفر – همانطور که امروز است

علیرغم تجدید نظر در پیشنهادهای اولیه که در سال 2021 فاش شد (داستان‌های RetroFirst: برنامه‌های زندگی بعدی PRP برای ساختمان مدرسه فهرست شده دهه 1960 اشتاینر)، این طرح صدها مخالفت دریافت کرده است، به طوری که یک گروه اقدام محلی این پیشنهادها را «توسعه بیش از حد اسفناک» نامیده است.

انجمن قرن بیستم قبلاً به تخریب بخش‌هایی از گریس هاوس و بازسازی برخی از چیدمان داخلی و همچنین برنامه‌هایی برای سرنگونی هاروود لاج و کونیگ لاج «به شدت» اعتراض کرده بود. کوکو ویتاکر، کارمند گروه، گفت که جامعه همچنان به پیشنهادهای اصلاح شده اعتراض دارد، اگرچه آنها از تغییر در طرح های آبگرم استقبال کردند. انگلستان تاریخی این طرح ها را «بی جهت برجسته» توصیف کرد.

رابین همبلتون، عضو SCAN و استاد بازنشسته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه غرب انگلستان، گفت: «طرح طراحی شده توسط معماران PRP نشان‌دهنده توسعه بیش از حد عظیم این مکان دیدنی است. پوشش درختی قابل‌توجه موجود فریاد می‌زند که طراحی منظره‌ای داشته باشد، طرحی که ارتفاع کم دارد، کمک مثبتی به منظره شهری تاریخی این منطقه حفاظت‌شده تعیین‌شده دارد و هرج و مرج ترافیکی را در خیابان‌های اطراف ایجاد نمی‌کند.

در عوض، طرحی به ما ارائه می‌شود که با جمع کردن بلوک‌های بزرگ آپارتمان‌های زشت در این سایت نسبتاً کوچک، شهر ما را مخدوش می‌کند و هزینه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی عمده‌ای را بر جامعه محلی تحمیل می‌کند.»

توسعه دهندگان در بیانیه برنامه ریزی اصلاح شده گفتند که[remain] در گفتگو با شورا در خصوص تامین بالقوه فضاهای دانش آموزی SEND به عنوان بخشی از پیشنهادات. آنها گفتند که این می تواند فضایی باشد که به نوعی از ارائه SEND در مرکز جامعه داده می شود، یا پول s106 که به مدرسه SEND دیگری در بریستول داده می شود.

طرح های جدید همچنین اندازه بلندترین ساختمان را از شش طبقه به پنج طبقه کاهش داد. دو کلبه پیشنهادی در طرح های اولیه اکنون با خانه های ییلاقی در تلاش برای کاهش بیشتر انبوه سازی جایگزین شده اند.

یکی از سخنگویان میدان سنت کریستوفر گفت که هدف این تیم «ایجاد زندگی جدید به طرحی است که قبلاً نادیده گرفته شده بود و اولین جامعه مراقبت اضافی در نوع خود ایجاد کند» که «پایداری زیست‌محیطی و تأثیر اجتماعی» در قلب خود داشته باشد. .

به گفته توسعه دهندگان، این طرح به کمبود مسکن تخصصی برای افراد مسن در بریستول رسیدگی می کند، جایی که شورای بریستول پیش بینی می کند تا سال 2043، 40 درصد از افراد بالای 75 سال در شهر زندگی می کنند.

پنج اقامتگاه ویکتوریایی در این سایت بازسازی و به آپارتمانی برای افراد بازنشسته تبدیل خواهند شد، در حالی که دو ساختمان قرن بیستم – هاروود لاج و کونیگ لاج – طبق این طرح تخریب خواهند شد.

پس از مشورت با ساکنان محلی و برنامه ریزان شورا، معماران، با حمایت توسعه دهندگان FORE و Socius، و همچنین اپراتور سایت Amicala، تعداد خانه های این طرح را از 122 خانه در طرح اولیه به 116 کاهش دادند.

میدان سنت کریستوفر – نمای نقشه اصلی اصلاح شده

جونز و بسیاری از مخالفان، از جمله شبکه اقدام سنت کریستوفر (SCAN) گفتند که با اندازه این طرح، حتی در شکل کوچک آن، و فقدان مسکن مقرون به صرفه مخالفند.

PRP همچنین گفت این طرح، که AJ می‌داند ممکن است در اواخر آوریل به کمیته برنامه‌ریزی ارائه شود، «اولین توسعه خالص مراقبت اضافی در بریستول» خواهد بود.

یکی دیگر از دلایل نگرانی در میان برخی از معترضان، عدم ارائه SEND قطعی در طرح ها و سطح نسبتا پایین مسکن ارزان قیمت بود. این مدرسه شبانه روزی خصوصی در سال 1945 تأسیس شد و در اوج خود 50 دانش آموز داشت، قبل از اینکه در سال 2020 بسته شود.

نمای بیرونی خانه گریس – اصلی



منبع

بر اساس این پیشنهادها، خانه بروتالیست گریس بازسازی و به یک مرکز اجتماعی تبدیل می‌شود و بخش‌هایی از بیرون و داخل آن تخریب می‌شود. طرح اولیه PRP اضافه کردن یک پسوند اسپا به Grace House بود. اما معماران از آن زمان آبگرم را به یک مرکز مجزا در مرز شمال شرقی سایت تبدیل کردند.