دادگاه از امتناع برادوی مالیان از تحویل اسناد روکش فلزی به پیمانکار حمایت می کند


پیمانکار بالفور بیتی معمار را به دادگاه برد تا اطلاعاتی در مورد خرید، طراحی و بازرسی The Hive، یک ساختمان دانشجویی هفت طبقه در Bethnal Green درخواست کند. این در حالی است که پیمانکار توسط مالک ساختمان Hive Bethnal Green با مبلغی حدود 12 میلیون پوند تحت تعقیب است تا مشکلات مربوط به روکش، تهویه، پنجره ها و سقف ساختمان را برطرف کند.

برادوی مالیان برای طراحی و بازرسی کارهای ساختمانی در این پروژه منصوب شد. با این حال، در حال حاضر درگیر رسیدگی دادگاه جبران خسارت نیست.

طرح‌هایی برای The Hive در سال 2007 ارائه و تصویب شد و کار ساخت و ساز در سال‌های بعد انجام شد. این ساختمان دارای 203 خانه دانشجویی در طبقات دوم تا ششم، با یک واحد تجاری طبقه همکف و یک فضای مطالعه طبقه هفتم است.

اما در پی آتش‌سوزی گرنفل در سال 2017، بررسی‌ها در بلوک‌های سراسر کشور نشان داد که بسیاری از بلوک‌ها دارای نقص ایمنی در برابر آتش بودند، از روکش‌های قابل اشتعال گرفته تا سایر مسائل ایمنی. این بلوک ها شامل بسیاری از آپارتمان های دانشجویی خصوصی بود.

طبق اسناد دادگاه، مشکلات The Hive شامل پانل‌های روکشی ثابت و یک مانع حفره‌ای بود که «برای مکان پیشنهادی نامناسب بود». برخی از کارهای اصلاحی ساختمان قبلاً انجام شده است.

بالفور بیتی از برادوی مالیان اسناد مربوط به طراحی و ساخت کندو درخواست کرد، با این استدلال که هم از طریق افشای قبل از اقدام و هم به این دلیل که مشتری برادوی مالیان در پروژه بود، از آنها برخوردار بود.

بزرگترین پیمانکار بریتانیا تمام محصولات کاری مانند نقشه ها، طرح ها، مشخصات، انتصاب اصلی مشتری شما، سوابق بازرسی سایت (مربوط به نما و کارهای مرتبط)، گزارش استراتژی / معادل آن و نامه صادر شده را درخواست کرده بود. [to] کارفرما در بازرسی نهایی از کار.

با این حال، برادوی مالیان استدلال کرد که بالفور بیتی باید کپی‌هایی از تمام اسناد داشته باشد، و افزود که جزئیات بسیار کمی از نقص‌های ساختمان دارد و این مسئولیت این اداره نیست که ادعاهای مطرح شده علیه بالفور بیتی را بررسی کند.

قاضی نریس جفورد به این نتیجه رسید که تلاش بالفور بیتی برای وادار کردن برادوی مالیان برای به اشتراک گذاشتن اسناد، به دنبال این است که با توجه به مشکلاتی که هر دو طرف با آن مواجه هستند، بار جستجو، یافتن و شناسایی اسناد مربوطه را بر عهده متهم بگذارد. [in finding them]’.

جفورد همچنین گفت که افشای پیش از اقدام به این منظور است که «طرفین را قادر می‌سازد تا مسائل بین خود را قبل از شروع رسیدگی درک کنند»، اما بالفور بیتی روند پیش از اقدام را با برادوی مالیان در رابطه با نقص‌های ادعایی در The Hive آغاز نکرده بود.

او گفت: “به ندرت منطقی به نظر می رسد که دستور افشای پیش از اقدام قبل از شروع آن فرآیند پیش از اقدام صادر شود، اما در واقع این همان چیزی است که در پرونده فعلی به دنبال آن است.”

لورا کاسولو، مدیر هیئت مدیره برادوی مالیا، در اظهاراتی از شاهدان دادگاه گفته بود که این پروژه توسط دفتر ریدینگ که اکنون از بین رفته است، انجام شده است، اما 15 جعبه اسناد چاپی از انبار بازیابی شده و در حال بررسی است.

او افزود که بسیاری از اسناد قدیمی‌تر، از جمله ایمیل‌ها، روی نوار ضبط شده‌اند، بنابراین برای خواندن آن‌ها به پشتیبانی IT خارجی نیاز است، و برخی از فایل‌های پروژه الکترونیکی پیدا شده‌اند اما از نرم‌افزاری استفاده می‌کنند که برادوی مالیان دیگر آن را ندارد.

برادوی مالیان و بالفور بیتی هر دو از اظهار نظر خودداری کردند.

سایت کندو:



منبع