در صورت رد شدن طرح پیلبرو، M&S از آکسفورد استریت خارج خواهد شد


«تهدید» خرده‌فروش در آغاز تحقیق برنامه‌ریزی دیروز (25 اکتبر) در مورد طرح بحث‌برانگیز جایگزینی سه ساختمان موجود، از جمله فروشگاه اصلی آرت دکو در سال 1929، با یک دفتر 10 طبقه و توسعه خرید مطرح شد.

اگرچه این طرح ها قبلاً توسط شورای شهر وست مینستر تأیید شده بود و صدیق خان شهردار لندن در ماه ژوئن آن را به تصویب رساند، اما بعداً مایکل گوو، دبیر انجمن ها، این برنامه را فراخواند.

در بیانیه آغازین این تحقیق که توسط وکیل راسل هریس کی سی به نمایندگی از مارکس اند اسپنسر خوانده شد، شرکت گفت که در صورت رد درخواست برنامه ریزی، سایت را در نزدیکی Marble Arch ترک خواهد کرد – و استدلال کرد که این امر عواقب بدی برای مردم محلی خواهد داشت. حوزه.

بیش از چهار سال پس از همکاری با مقامات محلی برای دستیابی به یک راه حل قابل اجرا برای این فروشگاه ناموفق، [M&S] در این مکان ناموفق بیشتر سرمایه گذاری نخواهد کرد [and] این خرده فروش گفت: فروشگاه را می بندد و نمایندگی در این انتهای خیابان آکسفورد متوقف می شود.

“بدون M&S در این مکان – و [we] اگر برنامه با شکست مواجه شود ترک خواهد کرد – کاهش این ناحیه از مرکز به طرز چشمگیری سرعت می‌گیرد.

M&S گفت که نه [other] فعالیت فروشگاه های بزرگ در بازار خرده فروشی بریتانیا به موقعیتی نزدیک می شود که می تواند کل سایت را تصاحب کند و در نتیجه، به ناچار تقسیم می شود. این نشان می‌دهد که بر اساس فروشگاه‌های فعلی در اطراف، در میان خرده‌فروش‌هایی که به آنجا نقل مکان کرده‌اند، «فقدان کیفیت» وجود خواهد داشت.

“چنین نتیجه ای – کاهش بیشتر – با این الزام که سرمایه گذاری در خیابان آکسفورد باید موقعیت West End را به عنوان یک مقصد خرده فروشی رقابتی در سطح جهانی افزایش دهد، سازگار نیست.”

M&S قبل از این که به این نتیجه برسد که “مرکز بین المللی” از مشاوران متخصص استناد کرد [of Oxford Street] از دست دادن M&S از این مکان به طور قطعی آسیب می بیند و بخش غربی خیابان آکسفورد، جایی که سایت قرار دارد، “به سرعت و به طور مضر کاهش می یابد”.

گروه کمپین SAVE بریتانیا هریتیج، که مخالفت‌ها با طرح‌های M&S را در این تحقیق رهبری می‌کند، تعهد M&S برای ترک سایت در صورت عدم دریافت مجوز برنامه‌ریزی را یک “تهدید” نامید. در بیانیه افتتاحیه خود این سازمان که توسط وکیل متیو فریزر خوانده شد، آمده است: «M&S جایگزین نوسازی خلاقانه را به حدی رد کرده است که وزیر امور خارجه را تهدید کرده است که در صورت عدم دستیابی به خواسته های خود، Orchard House را به طور کامل ترک خواهد کرد. مسیر.

“این نگرش سازنده یک خرده فروش نیست که به پایداری، حفاظت از میراث و موفقیت آینده خیابان آکسفورد اختصاص داده شده است.”

در جای دیگری در بیانیه های آغازین، M&S اعتقاد خود را تکرار کرد که هر طرح نوسازی به دلیل مشکلات مربوط به «محدودیت های ذاتی و غیرقابل اجتناب» از جمله ارتفاع از کف تا سقف، الگوی شبکه ستون و نیاز به فضای اداری جدید، «قابل مالی یا قابل تحویل نخواهد بود». “با بالاترین کیفیت، قابل دوام” بودن.

با این حال، سازمان میراث بریتانیا SAVE استدلال کرد که این طرح باید به دلیل آسیب میراث ناشی از از دست دادن خانه باغ در دهه 1930 – یکی از سه ساختمان موجود در محل که تخریب می‌شد – و همچنین به دارایی‌های میراث مجاور، از جمله درجه دوم، متوقف شود. *-فهرست شده ساختمان Selfridges.

همچنین گفت که اقدام فوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مهار تغییرات آب و هوایی مورد نیاز است – و اگر M&S به طور جدی و خلاقانه گزینه نوسازی ساختمان ها را در نظر بگیرد، 40000 تن CO2 که با توسعه مجدد ایجاد می شود، هنوز قابل اجتناب است. ‘.

این تحقیق صبح امروز (26 اکتبر) ادامه دارد.



منبع