دنیس اسکات براون تغییرات سلدورف در گالری ملی سینزبری وینگ را رد کرد


اظهارات او پیش از تصمیم برنامه ریزی در مورد این پیشنهادات فردا شب (29 نوامبر) است.

این پیرمرد 91 ساله در مصاحبه آخر هفته با روزنامه گاردین پس از ارائه طرح‌های بازنگری شده توسط آنابل سلدورف، معمار نیویورکی که آخرین بار در پروژه NG200 منصوب شد، برنامه‌های بازسازی پسوند Sainsbury Wing او در سال 1991 به گالری ملی نیز با یک «دلقک» یا «چادر سیرک» تفاوتی نداشت. سال

اسکات براون از سلدورف گفت: “او ساختمان ما را شبیه یک دلقک سیرک می کند.” عناصر تراژدی وجود دارد – دلقک های سیرک طوری ساخته شده اند که خوشحال به نظر برسند، اما اینطور نیست. این یک دلقک سیرک است که توتو پوشیده است.’

سلدورف، که برای بازسازی بال Sainsbury قبل از دویستمین سالگرد گالری ملی در سال 2024 انتخاب شد، از گوشه و کنار – از جمله هشت رئیس سابق RIBA – مورد انتقاد قرار گرفت.

دیگران نگرانی هایی را در مورد از بین رفتن احتمالی عناصر پست مدرنیستی ساختار 1991 که توسط اسکات براون و همسر فقیدش رابرت ونتوری در انتهای شمالی میدان ترافالگار لندن طراحی شده بود، ابراز کرده اند.

با این حال، سیمون آلفورد، رئیس فعلی RIBA از این پیشنهادات دفاع کرده است. اوایل این ماه، او این انتقاد را به عنوان «تفسیر ناموجه» بر اساس «نوستالژی برای یک گذشته ابداع شده و دوباره تصور شده» توصیف کرد – به نظر می رسد به اعتراضات اولیه علیه آثار اسکات براون اشاره می کند.

روزنامه گاردین گزارش داد که اسکات براون گفته است که باید برای به رسمیت شناختن تلاش هایش در طراحی بال سینزبری بجنگد.

او گفت: «یک شب به خانه سینزبری رفتیم و همه شام ​​خوردیم، و من را در کنار شاهزاده چارلز قرار دادند. من نقشه ها را به او نشان دادم و او آنها را دوست داشت. بعد یه چیزی در مورد ساختمان شوهرت گفت و من گفتم: یه لحظه. ما در این امر شریک هستیم ما هر دو آن را طراحی کردیم.

این بال به طور موثری از زمان افتتاحش به عنوان ورودی گالری لندن عمل کرده است، زیرا ورودی اصلی 1832 توسط ویلیام واتکینز برای کاربران ویلچر قابل دسترسی نیست.

بازسازی پیشنهادی سلدورف شامل تغییراتی در ورودی طبقه همکف، لابی و توالی‌های داخلی است که به منظور آسان‌تر کردن ساختمان برای پیمایش است. باز کردن دهلیز و تغییرات در راه پله و همچنین حذف ستون های داخلی بحث برانگیزترین جنبه های پیشنهادی بوده است.

برنامه ریزان شهر وست مینستر این طرح را برای تصویب در جلسه فردا شب در کمیته برنامه ریزی آن توصیه کرده اند.



منبع