دولت برای پرس و جو با برج Make’s South Bank تماس می گیرد


در نامه ای که ای جی دیروز (31 اوت) توسط وزیر امور خارجه به کیت هوی، نماینده سابق واکسهال و اکنون بارونس در مجلس اعیان فرستاده شد، کلارک تأیید کرد که به زودی تحقیقات عمومی برگزار خواهد شد. .

هوی، همراه با فلورانس اشالومی، نماینده کنونی واکسهال، از کلارک برای فراخوانی این پیشنهاد بحث برانگیز، که شامل تخریب استودیوهای ITV موجود در سایت برجسته 2.5 هکتاری است، لابی کرده بود.

در نامه جداگانه‌ای که توسط دپارتمان کلارک به شورای لمبث ارسال شد، آمده است که وی به‌ویژه در مورد پیامدهای میراث طرح Make و اینکه آیا جنبه‌هایی از جمله “مقیاس و انبوه” آن با سیاست برنامه‌ریزی دولت برای حفظ و ارتقای محیط تاریخی سازگار است یا خیر، نگران است.

در این نامه همچنین آمده است که تحقیقات عمومی بررسی خواهد کرد که آیا این پیشنهاد مطابق با برنامه توسعه محلی و سایر موارد است یا خیر.

مایکل بال، مبارز کهنه کار از گروه توسعه جامعه واترلو (WCDG) از تصمیم کلارک استقبال کرد و از توسعه دهنده میتسوبیشی استیتز خواست تا در رویکرد خود تجدید نظر کند.

بال می‌گوید: «علی‌رغم اینکه بسیاری از دولت‌ها عملاً تعطیل شده‌اند، گرگ کلارک ثابت کرده است که زامبی نیست. غول ژاپنی میتسوبیشی باید به خاطر پیشنهاد چنین ساختمان‌های زشتی در یکی از برجسته‌ترین مکان‌های کنار رودخانه لندن از خود خجالت بکشد.

به جای بازسازی برج ITV موجود، آنها ترجیح می دهند هزاران تن کربن مجسم شده را با بولدوزر کردن و جایگزین کردن آن با دو برج اداری گمانه زنی وارد جو کنند.

ساخت ساختمان جدید در حال حاضر 107000 تن CO2 منتشر می کند که در صورت استفاده از ساختمان “ناکارآمد” موجود برای 60 سال آینده، کمتر از 14000 تن آزاد شده است.

این طرح که با نام 72 Upper Ground شناخته می شود، دومین طرح پرمخاطب مبتنی بر تخریب است که در ماه های اخیر توسط دولت به تحقیق عمومی ارسال شده است. در ماه ژوئن، مایکل گوو، سلف کلارک، طرح‌های M&S Oxford Street شرکت Pilbrow & Partners را در مورد نگرانی‌های مربوط به میراث و کربن تجسم یافته فراخواند.

صدیق خان شهردار لندن قبل از تصمیمات وزیر امور خارجه از مداخله در هر یک از پروژه ها خودداری کرده بود و هر دو این تصمیمات برنامه ریزی به معاون شهردار جولز پایپ واگذار شده بود. افسران GLA کیفیت طراحی طرح Make را ستوده و گفتند که “برای همدلی با همسایگان تاریخی خود طراحی شده است”.

این پیشنهاد جایگزین مرکز تلویزیون لندن در بالا زمین با یک برج اداری 25 طبقه می شود که به دو ساختمان 14 و 6 طبقه متصل می شود. این طرح با استفاده ترکیبی، که توسعه‌دهنده می‌گوید کربن خالص صفر در عملیات را همراه با رتبه‌بندی برجسته BREEAM هدف قرار می‌دهد، تاریخ تکمیل آن سال 2026 است.

نمایی در امتداد کوئینز واک در تئاتر ملی

منبع:Make Architects

در ماه مارس توسط شورای لمبث تصویب شد، اما توسط مایکل گوو در آوریل با استفاده از یک اخطار به اصطلاح ماده 31 متوقف شد، که تخریب را متوقف کرد در حالی که وزرا در نظر داشتند که آیا درخواست را فراخوانی کنند یا خیر.

WCDG توسط شرکت اجتماعی Coin Street Community Builders در بحث برای یک تحقیق عمومی و موارد دیگر پیوسته بود. بیش از 4000 نفر طوماری را امضا کرده اند، SOS: Save our South Bank، که در ابتدا از شورای لمبث خواسته بود تا این طرح ها را رد کند.

انجمن قرن بیستم همچنین به کلارک نامه نوشت تا مخالفت خود را با این پیشنهاد ابراز کند، که به گفته آن “توسعه بیش از حد” سایت است. این سازمان می‌گوید این طرح به طور قابل‌توجهی به محیط تئاتر ملی ثبت شده در درجه دوم* دنیس لاسدون و ساختمان IBM در فهرست درجه دوم IBM آسیب می‌زند و «تأثیری عمیقاً مضر بر شخصیت و ظاهر خاص سایت کنار رودخانه» خواهد داشت.

مشاور قانونی Historic England نیز به این نتیجه رسیده بود که این پروژه به ساختمان‌های فهرست‌شده مجاور آسیب می‌رساند.

سخنگوی آن هفته گذشته به AJ گفت که نگران ارتفاع و حجم ساختمان‌های جدید و آسیب‌های خاص به منطقه حفاظت‌شده خیابان روپل با معماری عمدتاً گرجستانی و منظره‌های مهم رودخانه از ساختمان درجه دوم IBM، درجه یک است. نام سامرست هاوس و درجه دوم* در فهرست تئاتر ملی.

در پاسخ به تصمیم کلارک، سخنگوی Mitsubishi Estate لندن و مدیر توسعه CO-RE گفتند که آنها کاملاً متعهد به ساخت جدید هستند که به گفته آنها از حمایت گروه‌های خلاق جوان محلی، افسران برنامه‌ریزی، شورای لامبث و بزرگتر برخوردار است. مقامات لندن.

آنها افزودند: واضح است که ما از اینکه شروع ساخت و ساز با به تعویق افتادن ایجاد هزاران شغل بسیار ناامید شده ایم و امیدواریم این روند به سرعت پیش برود.

سایت فعلی یک برج خاموش در بخشی از بانک جنوبی است که به شدت نیازمند سرمایه گذاری است. ما مشتاقانه منتظریم تا به بازرس برنامه‌ریزی نشان دهیم که چگونه پیشنهادات ما به میراث محلی ساوث بانک که از طریق بررسی کامل توسط Historic England و دیگران انجام شده است، احترام می‌گذارد و سایت را به یک ساختمان باز و دلپذیر تبدیل می‌کند. فضای کاری با کیفیت بالا و ارائه فضاهای عمومی هنری جدید، فرهنگی و سبز را در اولویت قرار می دهد.

’72 Upper Ground سرمایه گذاری، بیش از 4000 شغل جدید و فضای کاری جدید را به یکی از معروف ترین مقاصد لندن می آورد. بسیار مهم است که از طریق استودیو لندن، که فضایی با 40000 فوت مربع خالص فضای مقرون به صرفه که متناسب با نیازهای صنایع خلاق در حال ظهور لمبث است، به نفع جامعه محلی خواهد بود.

این شامل مکان‌های فرهنگی جدید است که دارای فضای تمرین، گالری و فضاهای ارائه و استودیوهای ضد صدا، در کنار کافه‌ها و رستوران‌های جدید در کنار رودخانه است.



منبع