دونالد اینسال تالار حسابداران ثبت شده در درجه II* را در شهر لندن تجدید می کند


تالار فهرست شده که در خارج از خطی در شهر لندن مدفون شده است از سه عنصر تشکیل شده است: کار سه معمار – جان بلچر، جان جیمز جواس و ویلیام ویتفیلد – بیش از 80 سال، از نئوباروک دهه 1890 تا 1960 با چکش بوش. بروتالیسم ملموس

پروژه فعلی توسط Donald Insall Associates، با ترکیب آثار هنری جدید ویترای توسط الکساندر بلشنکو، تمرکز بر تعمیر و نوسازی دو مرحله‌ای بال بلچر است که در ابتدا بین سال‌های 1880 و 1893 ساخته شد. این شامل تعمیرات سقف – از جمله جایگزینی فانوس شیشه‌ای بیرونی گنبد – و بازسازی کامل دو اتاق پذیرایی اصلی است. .

اتاق پذیرایی اصلی – در اصل اتاق شورا – که در زیر گنبد لعاب‌دار ساختمان قرار دارد، به فضاهای ستون‌دار کشیده شده و دارای نقاشی‌های دیواری توسط هنرمند اسکاتلندی جورج موری است که موضوعات تمثیلی را نشان می‌دهد: “علم نظم را با مقیاس و قانون تجارت” و “تجارت به ارمغان می‌آورد” پیروزی قانون.

در همین حال، اتاق اعضا، که قبلاً کتابخانه و ظاهراً اتاق مورد علاقه بلچر بود، دارای یک پل بازیگوش به سبک ونیزی با فانوس‌های کالسکه‌ای استادانه و تقریباً گوندولا است که روی اتاق می‌چرخد و گالری‌های نرده‌دار را به هم متصل می‌کند.

این تمرین تجزیه و تحلیل اولیه دقیق هر دو اتاق را برای اطلاع از کار بازسازی آنها انجام داد، که شامل نازک کاری جدید، یک طرح روشنایی جدید و دکوراسیون کامل بود. تجزیه و تحلیل رنگ‌های تاریخی به انتخاب طرح رنگ جدید کمک کرد و نقاشی‌های دیواری اصلی توسط محافظان متخصص تمیز شدند.

اتاق اعضا همچنین شاهد نصب یک اثر هنری جدید با شیشه رنگی توسط الکساندر بلشنکو بود. این اثر که با همکاری Donald Insall Associates ساخته شده و توسط مشاوران هنری Modus Operandi مدیریت می‌شود، از سه صفحه شیشه‌ای قاب‌بندی شده تشکیل شده است که هر کدام تقریباً 3.5 متر ارتفاع و 1.7 متر عرض دارند.

دیدگاه معماران

تالار حسابداران خبره ثبت شده در درجه II* جان بلچر یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های هنر و صنایع دستی باروک در شهر لندن است. فریز تزئینی خارجی آن که بین سالهای 1880 و 1893 ساخته شد، موضوعات مورد علاقه حسابداران آن زمان از جمله علم، هنر، تجارت، تولید، کشتیرانی و مستعمرات را ثبت می کند. ساختمانی که امروز می بینیم در دو مرحله بعدی گسترش یافت، اولی که در اواخر دهه 1920 توسط شاگرد بلچر، JJ Joass اضافه شد، و دومی دراماتیک تر در اواخر دهه 1960 توسط ویلیام ویتفیلد.

بلچر فضاهای داخلی بلندپروازانه ای را برای ساختمان خود ایجاد کرد و اتاق اصلی را با بوم های بزرگ به طرح های خود که توسط جورج موری اجرا شده بود تزئین کرد که قانون، صلح، عدالت، حقیقت و احتیاط را به تصویر می کشد. هنری هالیدی پنجره‌های شیشه‌ای رنگی را برای راه پله تهیه کرد که بنگاه، تجارت و امور مالی را به تصویر می‌کشید. از همه مهمتر، جزئیات کتابخانه با پلی بود که شهر بزرگ تجاری ونیز را به یاد می آورد. موضوعات ساختمان روشن بود و موقعیت حسابدار در شهر به وضوح بیان شده بود.

حسابداران سالن خود را با فرش های نفیس ایرانی، ظروف نقره، ملیله و تابلوهای نقاشی مبله کردند. نصب یک اثر هنری شیشه ای ویترای سفارشی به طور ویژه به سفارش الکساندر بلشنکو برای ادامه این سنت دیرینه هنر و مجسمه سازی در سالن خدمت می کند.

کار بازسازی Donald Insall Associates در تالار Accountant’s Hall باعث شد که اتاق‌های تاریخی آن با بازگرداندن پنجره‌های مسدود شده توسط پسوند دهه 1960 به طور موثرتر و چشمگیری مورد استفاده قرار گیرند. این پنجره ها زنده شده اند و اکنون با شیشه های رنگی بلشنکو تزئین شده اند.

کار همچنین شامل یک طرح تزئینی جدید برای فضای داخلی بود، که با تجزیه و تحلیل رنگ لایه‌های رنگ تاریخی و افزودن نازک کاری جدید به اتاق اعضا که قفسه‌های کتاب گمشده را در کتابخانه قبلی آن عضو بازسازی می‌کرد، مشخص شد. مداخلات حساس با درک عمیق از ویژگی های منحصر به فرد فضاهای باروک هنر و صنایع دستی اطلاع رسانی شد.
تنویر حسن، کارگردان، دونالد اینسال همکاران

ما از همکاری نزدیک با ICAEW و تیم پروژه برای تحویل اتاق‌های میراث بازسازی‌شده خرسندیم. نصب یک اثر هنری ویترای سفارشی به سفارش الکساندر بلشنکو برای ادامه سنت دیرینه هنر و مجسمه سازی در تالار خوب حسابداران خبره است.
جرمی تروتر، همکار، دونالد اینسال همکاران

دیدگاه هنرمند

اثر هنری تلفیقی از رئالیسم و ​​انتزاع است. جنبه واقع گرایی مربوط به سه نقوش تکرار شونده است که حصار پنجره اصلی را به تصویر می کشد که قبل از ساخته شدن پسوند در همان دیواری با اثر هنری وجود داشت. در هم تنیده و لایه لایه با این تصاویر جزئیاتی برگرفته از جنبه های تزئینی ساختمان است. هندسه شبکه از یک الگوی کفپوش در یکی از راهروها ایجاد می شود. روبان ها و مصنوعات مرتبط با آن الهام گرفته شده از برخی از تزئیناتی است که در شیشه های رنگی واقع در سالن اصلی دیده می شود.

پل کوچکی که جلوی کار می نشیند بیشتر جنبه مثبتی دارد نه چیزی که مانع می شود. این نقش دعوت به دیدگاه فراتر را ایفا می کند. رنگ‌های آبی آسمانی در قسمت‌های بالایی تابلوهای آثار هنری، توهمی از فضای فراتر را ایجاد می‌کنند. عناصر سیال ترسیم به عنوان نقطه مقابل مناطق هندسی رنگی عمل می کنند که ترسیم مشبک را تصدیق کرده و با آن بازی می کنند. همه این جنبه‌ها بخشی از استراتژی لایه‌بندی بصری است که تماشاگر را به قطعه دعوت می‌کند. همه چیز با یک لمس سبک انجام می شود تا احساس مثبتی را در کل به اثر هنری بیان کند.

جنبه ساختاری اثر هنری این است که شیشه ترکیبی از سه لایه است. دو شیشه پشتی از شیشه های سخت شده است که با هم لمینت شده اند. لایه جلویی پیکربندی تعداد زیادی از قطعات شیشه ای است که بر روی قطعات پشتی چسبانده شده اند.

در داخل کامپوزیت، دو لایه شیشه پشتی نقش مهمی در مقابله با چالش اصلی زنده کردن کار ایفا می کنند تا نور صاف و یکنواخت نورهای LED را کاهش دهند. برای این کار پس زمینه سفید رنگ شده پانل ها به دو صورت نقش خود را ایفا کرد. این سطوح در قسمت سوم و پشت اکثر شیشه های هر کامپوزیت پانل قرار دارند. بر روی لایه پشتی شیشه هر پانل رنگ سفید لعاب زده شده است. آنها با پنج درجه مختلف کدورت رنگ آمیزی شدند که با شروع بالاترین پانل ها نسبت به پانل های پایین تر مات تر بود. بنابراین پانل های بالایی به دلیل اینکه نور بیشتری دارند، درخشان ترین هستند.

در سطح جلوی قسمت میانی قرار داده شده از شیشه کامپوزیت رنگ سفید استفاده شده است اما به صورت بافت و با انواع مدولاسیون نشان دهنده حرکت انجام می شود. به این سطح رنگ شده پانل میانی، نقاشی نقوش فنستراسیون پنجره و خطوط مشبک اضافه شده است.

سطح جلویی کامپوزیت یک اره منبت کاری اره مویی متشکل از بیش از هزار تکه شیشه دست ساز است که با دقت برش خورده و آسیاب شده است تا با هم هماهنگ شوند. رنگ ها یا از ورقه های شیشه ای از پیش رنگ شده انتخاب و بریده می شوند یا به روش مینای رنگ شده اعمال می شوند. پیچیدگی‌های طراحی نیز با کار اسید اچ که رنگ‌های خاصی را پاک می‌کند، افزایش می‌یابد تا بتوان رنگ‌های دیگر را درج کرد. سپس تمام این عناصر کار شده با چسب سیلیکونی دو بخشی شفاف به ورقه های پشتی شیشه چند لایه سخت شده متصل می شوند.
الکساندر بلشنکو، هنرمند

داده های پروژه

در سایت شروع کنید ژوئن 2020
تکمیل نوامبر 2020 (مرمت)، آگوست 2022 (اثر هنری شیشه ای رنگی)
سطح ناخالص طبقه داخلی 950 متر2 (شامل اتاق اصلی پذیرایی، اتاق اعضا، سالن بزرگ، آشپزخانه، پشت بام)
فرم قرارداد JCT سنتی
هزینه ساخت 1.2 میلیون پوند
معمار دونالد اینسال همکاران
مشتری موسسه حسابداران خبره در انگلستان و ولز (ICAEW)
مهندس سازه گروه واترمن
مشاور M&E Troup Bywaters + Anders
QS سوار لوت باکنال
طراح نور باطل
متخصص رنگ های تاریخی پین و استوارت
هنرمند الکساندر بلشنکو
مشاور آکوستیک شنی براون
مشاور هنری و کیوریتور روش اجرا
مدیر پروژه کوشمن و ویکفیلد
طراح اصلی دونالد اینسال همکاران
بازرس ساختمان تایید شده گروه MLM
پیمانکار اصلی 8 ساخت



منبع