دیوید کوهن برنده مسابقه بین المللی «تیت مدرن» بلژیکی شد

طرح برنده این تیم برای پروژه 95 میلیون یورویی موزه – که در محلی به عنوان SMAK (موزه Stedelijk voor Actuele Kunst) شناخته می شود – مجموعه ای از ساختمان های تاریخی را در مرکز گنت پیکربندی و گسترش می دهد.

تمرین مستقر در لندن از لیست پنج نفره انتخاب شد که شامل کاروسو سنت جان نیز می شد (لیست کامل را در زیر ببینید) برای طرح 20000 متر مربعی، در مقیاس مشابه با تیت مدرن لندن.

این فینالیست ها از میان لیست بلندبالایی 53 نفره انتخاب شده بودند که شامل Sanaa، Zaha Hadid Architects، Sergison Bates، 6A و Tony Fretton می شد.

طرح‌های برنده، مجموعه‌ای در مرکز شهر را بازسازی خواهند کرد که در ابتدا در ساختمان کازینو 1949 در انتهای شرقی فلورالیهال تاریخی گنت در سال 1999 افتتاح شد. امین، آنتونی کارو و اندی وارهول.

طرح برنده معماران دیوید کوهن، فلورالیهال مرتبط اما «بسیار زائد» – یک سازه شیشه ای و فولادی به یاد ماندنی که برای نمایشگاه جهانی 1913 ساخته شده است – را تغییر خواهد داد تا ورودی اصلی موزه را ایجاد کند.

“رادیکال ترین عنصر” پیشنهادات، “بهسازی عمیق دو سازه بتنی و آجری موجود در دو انتهای فلورالینهال برای ایجاد فضاهای نمایشی جدید” خواهد بود.

این تیم گفت: “رویکرد دایره ای برای ساخت و ساز، حفظ این سازه ها را با نمای آنها تبدیل به “معدنی” می کند که از آن مواد برای ساختمان جدید استخراج می شود.

طرح برنده همچنین سیتادلپارک اطراف – بزرگترین پارک گنت را که در قرن نوزدهم در کنار اصول منظره زیبای انگلیسی طراحی شده است، بازسازی خواهد کرد. دروازه سیتادل 1856، یک سازه احمقانه بیش از حد رشد کرده در لبه پارک، به ورودی مجموعه ای از ساختمان ها تبدیل خواهد شد، در حالی که یک برج جدید الواری، ورودی مجموعه را مشخص خواهد کرد.

دیوید کوهن، مدیر معماران دیوید کوهن، گفت: «این پروژه در رویکرد خود برای تجربه هنر در محیط پارک و رسیدگی به بحران آب و هوا از طریق ساخت و ساز دایره‌ای جاه‌طلبانه است. این اولین پروژه بزرگ بین المللی موزه ما است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم SMAK هستیم تا تمام پتانسیل های آن را به فعلیت برسانیم.

این دفتر در حال حاضر در بلژیک در کنار معمار Bovenbouw کار می کند تا یک بنای تاریخی سابق در هاسلت را به عنوان خانه جدیدی برای دانشکده معماری دانشگاه هاسلت بازسازی کند.

پیروزی SMAK آخرین مجموعه از برنده شدن پروژه های شرکت های بریتانیایی در بلژیک است (به AJ 23.05.24 مراجعه کنید). در اوایل این ماه، سرگیسون بیتس برنده یک مسابقه جداگانه برای یک پروژه 19.2 میلیون پوندی برای تبدیل دو ساختمان جداگانه به یک مرکز تجاری جدید برای دانشگاه Hogeschool PXL در هاسلت شد.

برنده مسابقه دیوید کوهن نیز سه سال پس از آن به دست آمد که کارمودی گروک طرح های نهایی خود را برای گسترش برنامه ریزی شده برنده مسابقه موزه طراحی گنت در 2.5 کیلومتری شمال SMAK نشان داد. این طرح قرار است در سال 2026 تکمیل شود.

DRDH در سال 2019 برنده یک مسابقه بین المللی برای بازسازی و دگرگونی عمده اپرا گنت شد.

منبع: David Kohn Architects

فلورالینهال موجود

برنده و فهرست نهایی:

  • برنده: معماران دیوید کوه / معماران noA (با همکاری آسلی چیچک)
  • دفتر معماری Xaveer De Geyter Architectenbureau BVBA / ALTSTADT برای معماری
  • هیچ معمار / معماری و طراحی FELT / MONADNOCK
  • Caruso St John (با همکاری معماران De Smet Vermeulen)
  • Christ & Gantenbein AG / Office Kersten Geers David Van Severen

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا