رئیس سابق RIBA هشدار داد که بدتر شدن شکاف حقوقی قومیتی و جنسیتی نشان دهنده “تبعیض سیستمیک” است.


مارشا رامروپ، که در فوریه 2021 توسط RIBA منصوب شد اما یک سال بعد استعفا داد، گفت ارقامی که این موسسه در این هفته منتشر کرد “علت نگرانی” بود.

گزارش سالانه معیارهای تجاری RIBA افزایش شکاف دستمزد جنسیتی و قومیتی را در میان شیوه‌های با بیش از 100 کارمند که داوطلبانه معیارهای خود را ارائه کرده‌اند، آشکار کرد.

طبق آخرین آمار، زنان به طور متوسط ​​17 درصد کمتر از مردان دستمزد دریافت کردند که عملکرد تمرینی را در 12 ماه منتهی به اول ماه مه امسال پوشش می دهد. این شکاف نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

در همین حال، کارمندانی که دارای پیشینه قومیتی سیاه‌پوست یا اقلیت هستند، 21 درصد کمتر از کارگران سفیدپوست دستمزد دریافت می‌کنند – در مقایسه با 14 درصد در ارقام سال 2021.

رامروپ گفت: “هر گونه افزایش شکاف دستمزدها، جنسیت یا قومیت، باید باعث نگرانی و درون نگری جدی در شیوه ها شود، زیرا نشان دهنده تبعیض سیستماتیک و عدم اقدام آگاهانه برای جلوگیری یا کاهش آن است.”

این یک اشتباه است که صرفاً با دانستن اینکه ما مغرضانه هستیم، به روشی کمتر جانبدارانه عمل خواهیم کرد. ما باید سیاست‌ها، رویه‌ها و شیوه‌هایی را ایجاد، اجرا و اجرا کنیم تا تأثیر سوگیری پنهان را کاهش دهیم.

ایگیا ترویانی، رئیس «زنان در معماری» این ارقام را «بسیار نگران‌کننده و ناامیدکننده» توصیف کرد.

ترویانی افزود که بدنه کمپین تلاش کرده بود با RIBA روی پروژه ای کار کند تا بهتر بفهمد که آیا کار از راه دور کیفیت زندگی کاری معماران زن را بهبود می بخشد یا خیر، اما نتوانست بودجه ای به دست آورد.

او گفت که رویدادی که در آینده برگزار می‌شود، تحلیل خواهد کرد که چرا معماران زن برای پول بیشتر تلاش نمی‌کنند و همچنین اینکه چرا زنان اغلب کارهای مشابه مردان مرد خود را انجام می‌دهند اما دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.

گزارش RIBA می‌گوید که کارکنان زن «همچنان در بالاترین ربع درآمد کمتر و در پایین‌ترین آنها بیش از حد حضور دارند». در مورد کارگران غیرسفیدپوست نیز همینطور بود.

آلپا دپانی، رئیس بخش طراحی منطقه Waltham Forest لندن، این یافته ها را “افسرده کننده” توصیف کرد.

او افزود: «در میان معیارهای متعددی که نشان می‌دهد نابرابری در بریتانیا در حال افزایش است، داده‌های واضح درباره معماران از RIBA تعجب‌آور نیست – اما مایوس‌کننده است».

«حرفه ما بهتر از همیشه به زبان برابری تسلط دارد، اما برای انجام کاری در مورد آن چندان مجهز نیست. شغل معمار بودن توسط اقتصاد، زنجیره تامین و کمبود نیروی کار به چالش کشیده شده است، اما ما نمی توانیم اجازه دهیم که این امر پیشرفت را در صنعتی که در حال حاضر بسیار از سایرین عقب مانده است، متوقف کند.

آدریان مالسون، رئیس تحقیقات و تحلیل اقتصادی RIBA گفت: “سرمایه گذاری در محیط ساخته شده بهره وری اقتصادی را افزایش می دهد، به نفع جوامع ما است و به تضمین موفقیت بلندمدت کشور کمک می کند.

بخشی از این موفقیت تضمین این است که همه ما در جهت ایجاد و حفظ یک حرفه عادلانه تر، متنوع تر و فراگیرتر کار می کنیم. RIBA به ایجاد تغییر در سازمان خود ادامه خواهد داد و همچنین این حرفه را برای ایفای نقش خود بسیج خواهد کرد. ما به کار با شیوه‌هایی ادامه خواهیم داد تا در ماه‌های آینده به این امر متعهد شویم و به آن عمل کنیم – تامین منابع و پشتیبانی هدفمند.’

با این حال، مؤسسه نتوانست روشن کند که چه منابع جدید و حمایتی را تامین خواهد کرد.

یک سخنگوی به راهنمای شکاف پرداخت جنسیتی اشاره کرد که برای کمک به شیوه‌ها در ایجاد برنامه‌های اقدام برای مقابله با اختلافات پرداختی طراحی شده است.

آنها گفتند: “ما به ایجاد منابع هدفمندی که از توسعه و پیشرفت همه اعضایمان حمایت می کند، ادامه خواهیم داد.” ما نگران این هستیم که شکاف دستمزد جنسیتی و قومیتی در سراسر این حرفه وجود داشته باشد.

RIBA نقش خود را در ایجاد تغییر در سازمان خودمان و بسیج کل حرفه برای ایفای نقش خود جدی می گیرد. ما رهبران تمرینی را تشویق می‌کنیم که شکاف‌های دانش و مهارت را در تیم‌های خود بشناسند و به آن بپردازند – و روی پیشرفت و رفاه حرفه‌ای مستمر خود سرمایه‌گذاری کنند.”

رامروپ از روسای تمرین خواست تا “فرصت شگفت انگیز” ارائه شده توسط داده ها را تشخیص دهند.

او گفت: “این فرصتی است برای گوش دادن دقیق تر و برنامه ریزی برای آینده ای متفاوت.” این فرصتی برای تغییر است.

“امیدوارم رهبری با هر دو دست از این فرصت‌ها برای تأمل استفاده کند – در صورت لزوم، تخصص لازم را برای کمک به آنها بیاورد – و این کار را بهتر انجام دهد.”



منبع