رایلی هوکر بادی‌هایی را ایجاد می‌کند که از «قالب لجن» برای جمع‌آوری مطلع می‌شوند

در طول جشنواره NYCxDesign امسال، طراح محلی، Riley Hooker، یک سیستم نشیمن بادی مدولار و چرخشی ایجاد کرده است که از “قالب لجن” خبر داده شده است که به عنوان محل تجمع در مواقع “بحران” عمل می کند.

SIT(UATION) که توسط استودیوی طراحی Rhode Island Pneuhouse ساخته شده و با همکاری طراح Nick Meehan ساخته شده است، در Creative Time HQ (CTHQ)، “فضای گردهمایی هنر و سیاست” در Lower East Side منهتن نصب شد.

نشیمن بادی زرد در اتاق
طراح Riley Hooker یک سیستم صندلی بادی را در اتاق زیر شیروانی سازمان هنری Creative Time نیویورک نصب کرده است.

“مجسمه اجتماعی” بادی از چندین حجم بزرگ کرم مانند، از جمله یک بخش پیچ خورده تشکیل شده است که می توان آن ها را جابجا کرد و ترتیب داد تا ترتیبات مختلف صندلی ایجاد شود.

هوکر به Dezeen گفت: “نویسندگی جمعی، همکاری و همکاری همه جنبه های واقعاً مهم این کار برای من هستند.” به ویژه تشکیل نهادهای جمعی به عنوان پاسخی به بحران».

بادی زرد با کوسن در اتاق
صندلی مدولار برای ایجاد فضای جمعی برای مطالعه و گردهمایی در نظر گرفته شده است

آنها از طریق زیپ به یکدیگر متصل می شوند، به این معنی که سیستم ماژولار است و می تواند به اشکال مختلف سازماندهی شود و با تنظیمات آن تنظیم شود – زمانی که در موسسه هنرهای معاصر در ریچموند، ویرجینیا نصب شد، یک راهرو تشکیل داد.

بالش های بافتی و استوانه ای در طول برخی از بخش ها قرار دارند. بالشتک‌های کف و پشت در بخش‌های منحنی قرار داده شده‌اند و این صندلی‌ها با طرح‌های حیوانی و گلی پوشیده شده‌اند، که بخشی از قسمت بالای آن باعث تحریک زبان‌آموزان و شنوندگان واگرای عصبی می‌شود.

بادی های زرد در اتاق
این توسط یک “قالب لجن” که در مواقع بحران به هم متصل می شود، مطلع شد

SIT (UATION) از چندین مرجع، از جمله جنبش‌های معماری رادیکال دهه‌های 1960 و 70، آموزش جایگزین و شیوه‌های کمک متقابل و محل نشستن طراح پیتر اوپسویک، استخراج می‌شود.

تاثیر اصلی آن رفتار و رنگ زرد روشن “قالب لجن” physarum polycephalum است، یک ارگانیسم تک سلولی که تحت تهدید به هم متصل می شود.

هوکر به Dezeen گفت: «در مواقع بحران (قالب‌های لجن) به عنوان پاسخی به کمبود مواد غذایی، بدنه‌های جمعی را تشکیل می‌دهند که قادر به مهندسی، تدارکات و حافظه فضایی بسیار پیچیده هستند – علیرغم اینکه مغز ندارند.

او گفت: «این رفتار استعاره اصلی پشت SIT(UATION) است، مکانی برای ارتباط با دیگران، و به طور جمعی به دنبال روایت‌هایی که کمبود دارند.

بادی فرفری کیو
قطعات مختلف را می توان برای تنظیم مجدد با محیط اطراف مرتب کرد

نشیمنگاه روی یک فرش ارغوانی بنفش قرار گرفته بود و بالش‌های اضافی روی نیمکت‌های بادی قرار گرفته بودند.

هوکر با Meehan کار کرد تا فرم ها را بر اساس پروژه قبلی که این جفت در سال 2020 طراحی کرده بود ایجاد کند. پس از تکرار طرح در مواد سنتی تر، آنها با ایده ساخت پروژه با بادکن آشنا شدند که “فرصت های جدیدی را در تحقق بخشیدن به آنها باز کرد”. ساخت آن

بالش های بافت دار و طرح دار
مواد لمسی در سراسر و در امتداد سیستم صندلی توزیع شد

از 7 تا 23 مه در CTHQ نصب شده بود، خوانش و اجرا توسط هنرمندانی از جمله FT و کورتنی اسمیت در این فضا برگزار شد.

دیگر نصب‌هایی که در طول هفته‌های NYCxDesign شهر برگزار می‌شوند، شامل نمایشی از کتاب‌فروشی طراحی محلی Head Hi است که شامل انواع لامپ‌ها و مبلمان «غیر عادی» ساخته شده توسط اکثریت زنان، طراحان ترنس و غیر باینری است که در بروکلین به نمایش گذاشته شده است.

رایلی هوکر یک طراح ساکن نیویورک است که در رسانه‌های متعددی از جمله طراحی گرافیک، انتشارات مستقل، هنر و معماری کار می‌کند، با کارهای قبلی از جمله پوسترها در نمایشگاه “میدان نمایشگاه” که حول محور استعمارزدایی به رهبری New Red Order است.

عکاسی توسط ماریو میرون است.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا