ربع چهارم میدان پیروزی، پراگ


این مسابقه – که توسط پلتفرم تحقیقات شهری محلی ONplan lab سازماندهی شده است – به دنبال پیشنهادهایی با کاربرد ترکیبی برای تغییر ربع شمال غربی فضای عمومی متقارن عظیم است که در محلی به عنوان Vítězné Náměstí شناخته می شود، جایی که هفت جاده شلوغ و چندین خط تراموا در یک دوربرگردان غول پیکر به هم می رسند. .

هدف این پروژه تغییر یک طرف میدان در قلب منطقه Dejvice در محله پراگ 6 پایتخت چک با ارائه “توسعه چند منظوره از بالاترین استانداردهای زیست محیطی، ایجاد مکانی برای زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پر جنب و جوش پراگ 6” است. ‘ حامیان توسعه مجدد عبارتند از: شرکت ربع چهارم، دانشگاه فناوری شیمیایی (UTC) در پراگ، شهر پراگ، ناحیه شهری پراگ 6 و موسسه برنامه ریزی و توسعه پراگ.

بر اساس این خلاصه: “هدف ربع چهارم ایجاد یک توسعه چند منظوره در ربع خالی میدان است که فضاهایی را برای امکانات رفاهی شهری در طبقه همکف و مسکن و دفاتر در طبقات بالا ارائه می دهد.

بنابراین، توسعه ربع چهارم به احیای میدان و خیابان‌های مجاور کمک می‌کند و کسری امکانات رفاهی، فروشگاه‌ها و خدمات شهری را برای ساکنان مناطق مسکونی مجاور و همچنین برای دانشجویان و کارکنان پردیس دژویس برطرف می‌کند.

قصد داریم ساختمانی در ربع چهارم میدان پیروزی به منظور تکمیل بناهای تاریخی مدرسه در پردیس دژویس احداث کنیم. ساختمان جدید دارای امکانات آموزشی و اداری دانشگاه خواهد بود. موسساتی که بدون دسترسی مستقیم به آزمایشگاه فعالیت می کنند در ساختمان مستقر خواهند شد. طبقه همکف ساختمان فضاهایی را برای استفاده عمومی مانند سالن رقص، رستوران و آبجوسازی میکرو ارائه می دهد.

پراگ 6 که در شمال غربی شهر قرار دارد، بزرگترین منطقه پایتخت است و حدود 100000 نفر را در خود جای داده است. دارای چندین دانشگاه و مدرسه بین المللی به همراه بسیاری از ساختمان های مهم معماری قرن بیستم است.

میدان پیروزی به عنوان بخشی از یک طرح بلندپروازانه برای منطقه که توسط معمار آنتونین انگل در سال 1924 طراحی شده بود ساخته شد و دارای چندین ساختمان برجسته بین جنگ و پس از جنگ است. میدانی که هنوز در چهار طرف آن تکمیل نشده است، تحت تسلط وسایل نقلیه موتوری است.

آخرین مسابقه چهار سال پس از برگزاری مسابقه ای توسط موسسه برنامه ریزی و توسعه پراگ برگزار می شود که توسط شرکت محلی برنده شد معماران پاول هنیلیچکا+ برنامه ریزان – برای تبدیل میدان به یک فضای تفریحی شاخص جدید با پیوندهای حمل و نقل بهبود یافته و کاهش ازدحام.

گروه Bjarke Ingels برنده مسابقه بین‌المللی شد که توسط شهر پراگ برای سالن کنسرت جدید 204 میلیون پوندی (6.1 میلیارد CZK) در نزدیکی ایستگاه مترو Vltavská در ماه مه برگزار شد. شهر پراگ همچنین در ماه آوریل یک گفتگوی رقابتی بین‌المللی را برای بازنگری یک سایت برجسته 56 هکتاری ساحلی اعلام کرد.

داوران آخرین مسابقه شامل پتر هلاوچک از شهر پراگ، یاکوب استارک از ناحیه شهرداری پراگ 6، پتر پالیچکا از املاک پنتا، لئوش آندرله از گروه Sekyra و میلان پوسپیشیل از UCT پراگ خواهند بود.

تیم‌هایی که در فهرست نهایی قرار می‌گیرند هر کدام حدود 16000 یورو برای شرکت در دور اول رقابت‌ها دریافت می‌کنند و تیم‌های منتخب برای دور نهایی – از فوریه تا مه 2023 – هر کدام 60،000 یورو پرداخت می‌کنند. برنده کلی که تابستان آینده اعلام خواهد شد، جایزه 20000 یورویی را به خانه خواهد برد.

مهلت ارسال درخواست ها 16 سپتامبر است.

چگونه درخواست شود

برای اطلاعات بیشتر به سایت مسابقه مراجعه کنید

جزئیات تماس

Dorotea Cimburová
در برنامه

ایمیل: [email protected]
تلفن: +420 608 694 909



منبع