رنه گیل هوست، پیشگام مسکن اجتماعی در سن 93 سالگی درگذشت

برجسته‌ترین پروژه‌های او شامل Ivry-sur-Seine، یک مجتمع مسکونی پلکانی در حومه جنوب غربی پاریس، و طرح‌های مشابه در Aubervilliers، Saint-Denis، و Villejuif در پایتخت فرانسه بود.

ادامه داد: ساختمان‌های او روشن و شگفت‌انگیز هستند، با پنجره‌های بزرگ و تراس‌های کاشته‌شده در همه سطوح. آنها همچنان الهام بخش تفکر در مورد مسکن سخاوتمندانه هستند و دیدگاه جدیدی را برای ساخت شهرهایی که بتوانیم با هم زندگی کنیم، شکل دادند.

منبع:مارک پاتو





منبع

بلوک آپارتمانی La Maladrerie در Aubervilliers طراحی شده توسط Renée Gailhoustet

گیلهوست که در سال 1929 در الجزایر فرانسه به دنیا آمد، در سال 1961 از مدرسه ملی هنرهای زیبای پاریس دیپلم گرفت و سپس در سال 1964 مطب خود را راه اندازی کرد.

آکادمی در پستی که در آن اعلام مرگش شد، گفت که گیلهوست «نیروی در معماری است که حرفه چند دهه‌ای خود را عمدتاً به مسکن اجتماعی در حومه پاریس اختصاص داده است».

فرشید موسوی، رئیس هیئت داوران جوایز معماری آکادمی سلطنتی 2022، گفت که گیل هاست «بسیار فراتر از آنچه امروز به عنوان مسکن اجتماعی یا مقرون به صرفه تولید می شود» و کار او «یک تعهد اجتماعی قوی دارد که سخاوت، زیبایی، محیط زیست و محیط زیست را در کنار هم قرار می دهد. فراگیر بودن.

آکادمی از “کمک فوق العاده” او به مسکن اجتماعی در فرانسه و “رویکرد الهام بخش او برای ساختن جوامع و برنامه ریزی شهری” پس از پیروزی او در سال گذشته تمجید کرد.

برندگان قبلی جایزه معماری آکادمی سلطنتی عبارتند از کریستینا ایگلسیاس در سال 2020 و الیزابت دیلر و ریکاردو اسکوفیدیو در سال 2019.

به گزارش روزنامه فرانسوی، گیل هوست که بسیاری از مجتمع های آپارتمانی را در حومه پاریس طراحی کرده بود، روز چهارشنبه (4 ژانویه) در خانه خود در ایوری-سور-سن درگذشت. رهایی و آکادمی سلطنتی در اینستاگرام.

Gailhoustet در ژوئن سال گذشته به دلیل مشارکت در زندگی عمومی و جامعه برنده جایزه معماری آکادمی سلطنتی 2022 شد.