رونق دفاتر بلندمرتبه همانطور که گزارش ادعا می‌کند شهر شلوغ‌ترین شهر تاریخ بوده است.


گزارش ساختمان‌های بلند 2023 که اوایل این ماه توسط انجمن معماری جدید لندن (NLA) منتشر شد، گفت که انتظار می‌رود چهار طرح بالای 75 متر قبل از پایان سال وارد برنامه‌ریزی در شهر شوند. دو مورد قبلاً اخیراً ارسال شده است.

‘درحال حاضر، [it’s] گوین ریچاردز، افسر برنامه‌ریزی و توسعه‌دهنده شهر لندن در این نشریه گفت احتمالاً نزدیک به شلوغ‌ترین شلوغی که تا به حال بوده‌ایم.

تحقیقات NLA بیان کرد که تقاضای فزاینده برای دفاتر پایدارتر یکی از دلایل رونق در ساختمان‌های اداری بلند در Square Mile است که چندین ساختمان بلند در حال ساخت هستند.

به طور جداگانه، بر اساس نظرسنجی جرثقیل اداری لندن در تابستان 2023 دیلویت، تعداد تعمیرات اداری در سرتاسر پایتخت در دوره بین اکتبر 2022 تا مارس 2023 به رکورد بالایی رسید.

«شب منسوخ شدن» – با غیرقانونی شدن اجاره فضای تجاری با درجه EPC زیر E – باعث ایجاد 37 طرح جدید بهسازی شد که نزدیک به 300000 متر را فراهم کرد.2 از فضای کار این بالاترین تعداد مشاغل نوسازی از زمان شروع فعالیت ردیابی دیلویت در سال 2005 است.

عکس فوری سالانه NLA از خط افق پایتخت، که به ساختمان‌های بیش از 20 طبقه نگاه می‌کند، ادعا می‌کند که در مجموع حداقل شش آسمان‌خراش جدید (شامل دو آسمان‌خراش در حال حاضر در سیستم) تنها تا پایان سال جاری به شهر ارسال شده است. این در مقایسه با شش طرح در شهر لندن بیش از 75 میلیون تصویب شده در شش سال گذشته است.

شروان جوشی، رئیس کمیته برنامه ریزی و حمل و نقل شهر لندن، در بیانیه ای به AJ گفت:شهر تعداد بی‌سابقه‌ای از برنامه‌های کاربردی برای طرح‌های ساختمان‌های بلند را تجربه می‌کند که بر اعتماد مستمر سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به شهر تأکید می‌کند.

“چهار برج موافقت‌شده در حال حاضر در محل در حال ساخت هستند و برخی دیگر با ارقام پیش‌اجرای بسیار سالم شروع به کار می‌کنند که نشان‌دهنده تقاضای رو به رشد برای فضای اداری با کیفیت بالا است.”

زمانی که طرح‌ها به برنامه‌ریزی رسیدند، باید از اخطار برنامه‌ریزی مشاوره‌ای جدید شهر لندن تبعیت کنند که از توسعه‌دهندگان می‌خواهد جایگزین‌هایی برای تخریب نشان دهند.

اگرچه اجباری نیست، شهرداری قبلاً به AJ گفته بود که در میان درخواست‌های فزاینده برای بازسازی و واکنش شدید نسبت به پیشنهادات بحث‌برانگیز شپرد رابسون و دیلر اسکوفیدیو + رنفرو برای سایت سابق موزه لندن، همه پروژه‌ها بر اساس دستورالعمل ارزیابی خواهند شد.

آماری که اخیراً توسط تحلیلگر صنعت منتشر شده است، گلنیگان می گوید که مصوبات برنامه ریزی در مورد طرح های اداری تفصیلی در سه ماه گذشته نسبت به ابتدای سال 8 درصد و نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است که این نشانه عدم موفقیت پروژه های غیر مسکونی است. کاهش سرعت

این گزارش می افزاید: «پروژه های بزرگ (100 میلیون پوند یا بیشتر) تقریباً 5 برابر نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته و به 730 میلیون پوند رسیده است. درصد از کل ارزش طی سه ماه منتهی به فروردین، علیرغم کاهش 25 درصدی ارزش نسبت به سال قبل.

در نهایت، NLA می‌گوید که معماران و توسعه‌دهندگان باید به سؤالات مربوط به کربن تجسم یافته پاسخ دهند، با این گزارش که ساختمان‌های بلند ذاتاً تشنه کربن هستند.

این گزارش می‌گوید: «از منظر انرژی، برای ساختمان‌های بلند آسان نخواهد بود که نیازهای صفر خالص را هم از نظر عملکرد یا کربن تجسم‌شده‌شان، بدون شتاب در سرعت نوآوری برآورده کنند».

«مشتریان برای اطمینان از اینکه پیشرفت‌های جدیدشان کربن خنثی است، به تعدیل روی آورده‌اند. با این حال، استفاده کارآمد آنها از زمین، و این واقعیت که برج‌ها تمایل دارند در اطراف مراکز حمل‌ونقل ساخته شوند، استدلال‌های متقابلی را برای مشکل محتوای کربن بالای آنها ارائه می‌کند.

گزارش NLA می افزاید: «مطالبات بالاتر پایداری، از جمله کاهش ردپای کربن، و تمرکز بر رفاه و به طور مداوم در حال گسترش قوانین ایمنی ساختمان، زمان چالش برانگیزی را برای طراحی و ساخت بلند ایجاد می کند».

گزارش NLA گفت که خارج از شهر، شرق لندن بیشتر ساختمان‌های بلند تکمیل شده و آینده در سرتاسر پایتخت را تشکیل می‌دهد، با 20 پیشرفت دریافت شده، در دست بررسی، تصویب یا رد شده در سال 2022 (در مقایسه با 12 مورد برای مرکز لندن).

بسیاری از این طرح‌ها پروژه‌های مسکونی با کاربری مختلط بودند که از ماه فوریه مشروط به ارائه یک دستور دو پله‌ای در طرح‌های مسکونی بالای 30 متر توسط شهردار لندن شده‌اند.

در 12 ماه گذشته، افزایش طرح‌های ساخت و ساز به اجاره متوسط ​​رخ داده است در حالی که تعداد طرح‌های برج‌های اجاره‌ای که وارد سیستم برنامه‌ریزی شده‌اند کاهش یافته است.

این گزارش خاطرنشان کرد که انتظار برای دستور ملی در مورد راه پله ها باعث عدم اطمینان در روند طراحی شده است و همچنین این نگرانی وجود دارد که یک تنظیم کننده جدید ایمنی ساختمان کمبود منابع داشته باشد و بنابراین باعث تاخیر در روند برنامه ریزی شود.

NLA گفت افزایش ایمنی در برابر آتش به طور گسترده ای مورد استقبال صنعت قرار گرفته است و در پی فاجعه گرنفل، بهبود ایمنی در برابر آتش می تواند اعتماد عمومی را به ساختمان های بلند بازگرداند.

بر اساس طرح لندن، بخش‌ها می‌توانند ارتفاع «ساختمان بلند» خود را تعیین کنند، اگرچه بسیاری از مقامات لندن بزرگ پیروی کرده‌اند و ارتفاع آن را 18 متر می‌دانند.

نظر جیسون پارکر، کارگردان Make:

ما خوشحالیم که می بینیم بسیاری از شرکت کنندگان در نظرسنجی امسال به تعامل ساختمان های بلند با سطح زمین فکر می کنند. ساختمان‌های بلند بخشی ضروری از مراکز شهری آینده هستند، زمین را به حداکثر می‌رسانند تا شهر را به کارآمدترین و مؤثرترین راه متراکم‌سازی کنند و از کربن تجسم‌یافته در درازمدت حداکثر استفاده را ببرند.

اکنون تمرکز مهم و فزاینده ای بر این است که چگونه می توانند فضاهای اطراف خود را فعال کنند تا منظره ای پر جنب و جوش خیابانی را ارائه دهند. در Make تمرکز ما بر سازگاری طولانی مدت برای این ساختمان ها، اتصال آنها به محیط ساخته شده اطراف و ارائه بیشتر برای جوامعی است که در آنجا زندگی و کار می کنند.



منبع