زندگی در مرکز شهر، ایرلند

«سیاست ملی جدید ایرلند در مورد معماری، مکان هایی برای مردم، نقش مهمی را که مسابقات طراحی معماری در تنظیم یک دستور کار با کیفیت برای محیط ساخته شده ما ایفا می کند، برجسته تر می کند. هنگامی که این چهار سایت توسعه یافتند، خانه‌های باکیفیت و نزدیک به امکانات و خدمات ارائه می‌کنند و از این طریق به زندگی پایدار و تغییرات آب و هوایی نیز کمک می‌کنند.

آخرین مسابقه بخشی از سیاست “اول مرکز شهر” دولت ایرلند است که هدف آن باز کردن بازسازی مرکز شهر با مقابله با خالی بودن و فرسودگی املاک است. به دنبال پیشنهادهایی برای توسعه مسکن اجتماعی جدید است که به بافت شهری منحصر به فرد آنها پاسخ می دهد و “نفوذپذیری و ارتباطات گسترده تر” را تضمین می کند.

فراخوان آزاد «زندگی مرکز شهر» شامل چهار مسابقه معماری با تمرکز بر مکان‌هایی در Castleblayney، شهرستان موناگان است. شهر کیلدر، شهرستان کیلدر; Roscrea، شهرستان Tipperary و Sligo Town (تصویر شده استشهرستان اسلایگو.

دراغ اوبراین، وزیر مسکن، دولت محلی و میراث فرهنگی گفت: «خوشحالم که امروز این مسابقات مسکن را راه اندازی می کنم که طراحی مسکن اجتماعی با کیفیت بالا را ترویج می کند و از رویکرد اول مرکز شهر دولت حمایت می کند که در تلاش است تا مراکز شهر ما را تبدیل کند. مکان‌های پر جنب و جوشی که در آن می‌توان زندگی، کار و بازدید کرد، با افزایش مسکن در قلب این پیشنهاد.

هدف این ابتکار ترویج طراحی مسکن اجتماعی نوآورانه است که به “رشد فشرده و احیای مرکز شهر” کمک می کند و در عین حال استعدادهای طراحی گسترده تری را در بخش مسکن اجتماعی ایرلند تشویق می کند. معماران اصلی باید در ایرلند ثبت نام کرده باشند یا واجد شرایط ثبت نام بدون ارزیابی بیشتر باشند.

شارلوت شریدان، رئیس RIAI گفت: “ما می دانیم که مسابقات برای تقویت نوآوری و شناسایی راه حل های دنیای واقعی که می توانند تغییرات ملموس را ایجاد کنند عالی هستند.” مسابقات معماری نشان دهنده تعهد این حرفه به نوآوری است و بر اساس کیفیت طراحی ارزیابی می شود.

“ترویج زندگی در مرکز شهر نزدیک به زیرساخت‌ها و خدمات موجود، از تلاش‌های ملی ما در برابر تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند.”

چهار برنده هر کدام 12000 یورو جوایز دریافت می کنند و از آنها دعوت می شود تا پروژه را برای تحویل پیش ببرند. همچنین برای هر مسابقه جوایز 10000 یورویی نفر دوم و 8000 یورو جایزه نفر سوم تعلق می گیرد.

برندگان هر یک از چهار مسابقه همزمان – که قرار است در بهار اعلام شود – یک جایزه نقدی دریافت می کنند و یک کمیسیون طراحی برای پروژه های مربوطه به آنها تعلق می گیرد که توسط مقامات محلی با بودجه تحویل از طرف دولت ایرلند پیشبرد می شود.



منبع تیم‌های شرکت‌کننده می‌توانند مفاهیمی را برای حداکثر دو مورد از چهار مکان ارائه کنند که همگی قطعه‌های برجسته مرکز شهر هستند که در حال حاضر خالی، کم استفاده یا متروک هستند. متقاضیان باید دارای پوشش غرامت حرفه ای 1.25 میلیون یورو، بیمه مسئولیت عمومی 2.6 میلیون یورو و بیمه مسئولیت کارفرمایان 13 میلیون یورو باشند.