ساختمان رادیویی دهه 1920 به‌عنوان مدرسه متوسطه به‌عنوان طراحی سال AJ معرفی شد

در حالی که معماران با مشاوران خدمات ساختمان و انرژی، از جمله اتود، پاسیوهاوس و هور لیا کار می کردند، این پروژه ای است که در آن احساس می کنید معمار واقعاً مالک استراتژی پایداری ساختمان است – و محاسبات را درک کرده است!

این مدرسه بخشی از جامعه ای متشکل از 6300 خانه جدید است که توسط Urban & Civic در سایت 1000 هکتاری ایستگاه رادیویی سابق راگبی توسعه یافته است. این توسعه که توسط معماران JTP طرح ریزی شده است، همچنین شامل سه مدرسه ابتدایی، یک جراحی پزشکان عمومی و سایر امکانات اجتماعی خواهد بود.

محل هولتون، راگبی • تکمیل آگوست 2021 • هزینه ساخت 39 میلیون پوند • مساحت ناخالص کف داخلی 12134 متر2 • مشتری Urban&Civic، Aviva Investors • مهندس قیمت و مایرز • مهندس خدمات هور لیا • پیمانکار اصلی ساخت و ساز مورگان سیندال • انتشار سالانه کربن 8.1 کیلوگرم CO2/m2 (ساختمان های مقاوم سازی شده)، 3.6 کیلوگرم CO2/m2 (ساختمان های جدید)

این نشان می‌دهد که چگونه یک مقاوم‌سازی می‌تواند به‌طور هوشمندانه جان تازه‌ای را به حتی بی‌امیدترین سازه‌ها ببخشد، به طوری که از نظر زیست‌محیطی عملکردی داشته باشند و از نظر زیبایی‌شناختی خوب به نظر برسند، و ادراک یک ساختمان را طوری تغییر دهد که بیشتر از مجموع اجزای آن شود.

طراحی VHH برای مدرسه 6FE و ششم، که 1200 دانش آموز را در خود جای می دهد، شامل سه بلوک جدید شامل کلاس های علوم انسانی و STEM و یک سالن ورزشی، علاوه بر مقاوم سازی ساختمان فرستنده است. فضای داخلی دومی در ابتدا شامل دو فضای «کلیسای جامع» با ارتفاع تقریباً 12 متر بود – تالارهای برق و شیر. اولی با حفظ مقیاس و احساس فضای اصلی به سالن‌های اجتماعات و غذاخوری تقسیم شده است، در حالی که دومی به فضاهای نمایش و فعالیت، در کنار یک ساختار سه طبقه مستقل جدید شامل کتابخانه، اتاق‌های هنری و موسیقی تقسیم شده است. بالاتر از این، یک طبقه اضافی در سطح سقف اضافه شده است تا یک مرکز فرم ششم جدید را تشکیل دهد.

بازسازی یک ساختمان فرستنده رادیویی فهرست شده در سال 1927، “ایستگاه C”، به عنوان بخشی از یک مدرسه متوسطه جدید، عنصر اصلی این پروژه چشمگیر را تشکیل می دهد. این نشان می دهد که چگونه بهترین مقاوم سازی نه تنها یک ساختمان را با مهارت و حساسیت تعمیر و بازسازی می کند، بلکه می تواند این کار را با سبک نیز انجام دهد. این فقط به جزئیات مثال زدنی مربوط نمی شود، بلکه به خاطر بازنگری هوشمندانه ساختمان به عنوان یک کل، ایجاد یک محیط یادگیری الهام گرفته – و همه با بودجه محدود است.

The AJ Architecture Awards are supported by:

جدای از پیچیدگی تبدیل یک پوسته صنعتی فهرست شده به یک مرکز آموزشی مناسب برای هدف از نظر نور روز، تهویه و آکوستیک، اولویت اصلی تیم طراحی از همان ابتدا این بود که جنبه‌های محیطی را به درستی در یک پوشش کاملاً بدون عایق قرار دهند. برای شروع، مدل سازی انرژی فشرده با راهنمایی LETI انجام شد که منجر به ارتقای دقیق و پیچیده پوشش خارجی برای افزایش سطوح عایق و هوابندی شد. با بلوک های جدید طراحی شده تقریباً مطابق با استانداردهای Passivhaus، اکنون کل مدرسه الزامات عملکرد انرژی استاندارد مشخصات خروجی مدرسه وزارت آموزش را برآورده می کند.



منبع