ساختمان SEE، دانشگاه سالفورد، توسط شپرد رابسون

الگوی فنستراسیون دقیق، بر اساس یک شبکه 1.5 متری، انعطاف پذیری آینده را برای آرایش داخلی فراهم می کند. با بالا رفتن طبقات، اندازه پنجره ها به طور نامحسوس کاهش می یابد. الگوی ثابت تنها در فضاهای ویژگی کلیدی، مانند آزمایشگاه مهندسی سنگین، آزمایشگاه هوانوردی، آتریوم و گوشه ویژگی شامل آزمایشگاه روباتیک، فضای سازنده و ورودی شکسته می‌شود.

پنجره ها دارای دو گزینه بازشو هستند که تهویه قطره ای سطح بالا را در زمستان و تهویه طبیعی بیشتری را در ماه های گرم ارائه می دهند. پایه زاویه دار برجسته و قرمز رنگ، جریان هوا را تشویق می کند و به تهویه غیرفعال کمک می کند، در حالی که عمق پنجره نیز سایه خورشیدی را فراهم می کند.

در سایت شروع کنید جولای 2020
تکمیل سپتامبر 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 15300 متر مربع
هزینه ساخت 49.3 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر2 3222 پوند
معمار شپرد رابسون
مشتری دانشگاه سالفورد
مهندس سازه آروپ
مشاور M&E آروپ، A+B
نقشه بردار کمیت وفادار + گولد
مدیر پروژه وفادار + گولد
طراح اصلی مورگان سیندال
بازرس ساختمان تایید شده شورای شهر سالفورد
پیمانکار اصلی مورگان سیندال
مهندس عمران سازه های واترمن
چشم انداز معمار معماران منظر JM
مهندس آتش نشانی امگا BB7
مهندس آکوستیک رامبول
پایداری GWP
نرم افزار CAD استفاده شده است Revit
عمر طراحی پیش بینی شده 60 سال

دیوار پرده
فنی
MX 3330, 7022 PPC
نماها
technal.com

پانل های روکش آلومینیومی برای تکمیل زیبایی شناسی صنعتی و مهندسی که در سراسر طرح طنین انداز می شود، انتخاب شدند، در حالی که پاسخی معاصر به میراث انبار و کارخانه منطقه محلی ارائه می دهند.

فضای داخلی دارای زیبایی‌شناسی صنعتی با پالت رنگی محدود و در عین حال پر جنب و جوش است که ویژگی‌هایی را برجسته می‌کند، از جمله قاب فولادی زرد و چشم‌گیر و راه پله‌های اقامتی آبی و قرمز، که به گردش داخلی باز و بصری کمک می‌کند.

پایداری در خط مقدم فرآیند طراحی قرار داشت تا یک تسهیلات کاملاً الکتریکی و دارای امتیاز عالی BREEAM با راه‌حل‌های پایدار یکپارچه در سراسر آن ارائه کند. این ساختمان با استفاده از رویکرد پارچه اول و استراتژی تهویه ترکیبی برای تشویق تهویه غیرفعال از فضاهای آموزشی تا دهلیز تا حد امکان کارآمد عمل می کند.
الکس سولک، شریک، شپرد رابسون

مشخصات

دارای دیوار پرده ای
فنی
Optima TFC+، RAL 3030 Hign Gloss PPC
دیوار پرده به ورودی اصلی
technal.com

طراحی نما به منظور ارتقای اعتبار پایداری پروژه و در عین حال پذیرفتن آرزوهای دانشگاه برای سازگاری بلندمدت برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر دانشگاهی توسعه یافته است.

محصولات منتخب

پنجره آشکار می شود
سوتک
Optima TFC+، RAL 3030 Hign Gloss PPC
فنستراسیون
sotech-optima.co.uk

پروژه داده ها

بریس سولیل
افرا
Corona, 7022 PPC
دارای دیوار پرده ای
maplesunscreening.co.uk

انتخاب های معمار

دیوار پرده نشان می دهد
سوتک
Optima TFC+، RAL 7022 High Gloss PPC
نماها
sotech-optima.co.uk

درب های خارجی
فنی
STII، 7022 PPC
درب های خارجی
technal.com

روکش ها با پانل های آلومینیومی شفاف و سفید کنار هم قرار گرفته اند. عدم وجود چشمک‌های قابل مشاهده، تثبیت‌های پنهان، و جزئیات رابط‌ها به دقت در نظر گرفته شد تا یک پوشش زیبا و بسیار مهندسی شده ارائه دهد. کاست های روکش سفارشی برای ارائه جزئیات لبه به نمای ظاهری باریک و 3 میلی متری ساخته شده اند.
متیو تیلور، همکار، شپرد رابسون

نور سقف
لامیلوکس
چراغ سقفی مونوپیچ 7022 PPC
دهلیز
lamiluxskylights.co.uk

از طریق جزئیات در نظر گرفته شده و تعامل اولیه با سازنده، تیم طراحی توانست یک سیستم ظریف و قابل تکرار برای نمایش پنجره ها ایجاد کند. تولید یک ماکت در مقیاس کامل به عنوان بخشی از توسعه، کیفیت رابط‌ها و قابلیت اطمینان سیستم را قبل از ساخت افزایش داد. این اجازه می‌دهد که روکش‌ها به صورت پیش ساخته به سایت تحویل داده شوند و روند ساخت و ساز را تسریع بخشد.
جو اینگام، معمار، شپرد رابسون

ساختمان علوم، مهندسی و محیط زیست دانشگاه سالفورد (SEE) بخشی جدایی ناپذیر از طرح جامع جاه طلبانه دانشگاه را تشکیل می دهد و ساختمانی شاخص را فراهم می کند که 12 اداره مدرسه را گرد هم می آورد. این پروژه مجموعه ای از امکانات پیچیده را برای دانشجویانی که در رشته های معماری، رباتیک، محاسبات، فیزیک، و مهندسی هوانوردی، عمران، برق و مکانیک تحصیل می کنند، فراهم می کند.

روکش ضد باران
SotechOptima TFC+، Ostuni White PPC
در سراسر
sotech-optima.co.uk

پنجره ها
فنی
Dualframe 75 SI, 7022 PPC
ویندوز در سراسر
technal.com



منبع انعطاف پذیری و همکاری در قلب طراحی قرار دارد. این ساختمان در اطراف یک دهلیز مرکزی با ارتفاع سه گانه قرار گرفته است که در طول ساختمان قرار دارد و با مناطق مطالعه غیررسمی و فضاهای شکسته در هم آمیخته است. این دهلیز، پر از نور یک نور سقفی به طول 45 متر، فرصت هایی را برای ویترین ها و نمایشگاه ها، اتصال بصری به فضاهای آموزشی مختلف و مناظر بیرون از محوطه دانشگاه و فراتر از آن در حین حرکت در ساختمان ایجاد می کند.

عایق
کناف
تخته سنگ ابریشم بارانی
پاکت خارجی
knaufinsulation.co.uk