سازمان دهنده به دنبال برگزاری مسابقات یادبود بود


برگزارکننده مسابقه به دپارتمان ارتقاء سطح، مسکن و جوامع (DLUHC) در مورد بهترین راه برای انتخاب یک تیم و طرح کلی برای یادبود مشاوره خواهد داد.

جست‌وجوی تامین‌کننده – که حداکثر قراردادی به ارزش 125000 پوند دریافت می‌کند- تنها چند روز پس از پایان تحقیقات درباره آتش‌سوزی در برج گرنفل که منجر به کشته شدن 72 نفر شد، انجام می‌شود.

همچنین یک سال پس از آن اتفاق می افتد که بازماندگان و بستگان کسانی که در آتش سوزی گرنفل جان باختند، دولت را به تلاش برای تخریب بقایای بلوک برج بدون مشورت آنها متهم کردند.

با توجه به اسناد تدارکاتی، محدوده، مختصر و بودجه یادبود جدید هنوز حل نشده است، اما انتظار می‌رود که تیم‌های مناقصه‌دهنده ایده‌های خود را برای یک «طراحی شهری/معماری/منظره/مجسمه‌ای مهم» ارائه دهند.

برگزارکننده مسابقه روند رقابتی را ایجاد و اجرا خواهد کرد و همچنین در مورد پاداش و جایزه برای پروژه برنده مشاوره خواهد داد. همچنین به تهیه خلاصه طراحی و پیش نویس اسناد توجیهی برای تمام مراحل مسابقه، تهیه پیش نویس بازخورد برای مناقصه گران ناموفق و در نظر گرفتن «استفاده موقت از یادبود در رویدادهای بزرگ یادبود، نگهداری و مدیریت» کمک می کند.

در حالی که خلاصه کامل هنوز تایید نشده است – و تنها دو هفته پس از انتصاب آنها در سال آینده در دسترس برگزار کننده مسابقه قرار می گیرد – اسناد تدارکات نشان می دهد که بنای یادبود احتمالا یک “راه حل مبتنی بر محوطه سازی با پتانسیل برای یک سازه ساخته شده خواهد بود”. در محل برج گرنفل واقع شود.

بر اساس این اسناد، اهداف کلیدی این مسابقه شامل انتخاب طرحی است که «نوآورانه و حساس، و همچنین کاربردی و قوی» باشد و بتواند «اهمیت ملی و بین‌المللی رویداد را بدون از دست دادن نفوذ جامعه بر آن منعکس کند». طرح’.

این خلاصه توسط DLUHC و کمیسیون مستقل یادبود برج گرنفل (GTMC)، متشکل از نمایندگان داغدیدگان، بازماندگان و ساکنان محلی، تهیه شده است که برای ایجاد برنامه هایی برای یک بنای یادبود در سایت ایجاد شده است.

برخی از خویشاوندان قبلاً یک “جنگل عمودی” با 72 گونه مختلف از گیاهان را پیشنهاد کردند تا نشان دهنده هر یک از 72 نفری باشد که جان باخته اند. این پیشنهاد از کار معمار ایتالیایی استفانو بوئری الهام گرفته شده است، که در اوایل سال جاری چشم اندازی برای ظاهر آن ترسیم کرد.

طبق اطلاعیه قرارداد: “DLUHC یک پیمانکار یا پیمانکاران با تخصص مربوطه را برای همکاری با کمیسیون مستقل یادبود برج گرنفل (GTMC) برای طراحی و اجرای یک مسابقه بین المللی برای انتخاب طرح کلی برای یادبود گرنفل سفارش می دهد.

این می افزاید که کمیسیون مستقل یادبود برج گرنفل که در سال 2019 تأسیس شد، با جامعه کار می کند تا مناسب ترین و مناسب ترین راه را برای یادآوری کسانی که جان خود را در تراژدی گرنفل از دست دادند، تصمیم گیری کند.

آنها اولین گزارش خود را در می 2022 منتشر کردند و گزارش بعدی قرار است در سال 2023 منتشر شود. خلاصه طراحی باید چشم انداز تعیین شده توسط جامعه و منعکس در گزارش های کمیسیون یادبود را منعکس کند.

علاقه مندان تا ظهر 20 آذرماه فرصت دارند برای نقش برگزارکننده مسابقه که در پورتال قراردادهای یاب دولت آگهی شده است، درخواست دهند.



منبع