سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی | arianarchitects

با استفاده از جدامجله خبری معماری آریانا های لرزه ای از انتقال ارتعاش زمین که ناشی از وقوع زمین لرزه است بهسازه جلوگیری می شود که در نتیجه ی این اقدام جا به جایی جانبی و دریفت سازه بسیار کمتر از حالتیاست که از جداساز های لرزه ای استفاده نمی شود. روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند. براساس اعلام وزارت انرژی، خانه های کاهی ضمن طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست، پتانسیل عظیمی نیز دارند. خانه های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند.

ساختمان‌های بتنی[ویرایش]

این واحدها، شامل واحدهای تولیدی، کارخانه های مونتاژ، نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت، کارخانه های گازی، لبنیات، آزمایشگاه ها و غیره می باشند. ممکن است ساختمانی از دو یا چند نوع از انواع فوق ساخته شود مانند ساختمان‌های فلزی-بتنی یا فلزی-آجری و …. نوسان قیمت مصالح و تاثیر مستقیم بر گرانی مسکن عصر ساختمان- گرانی مصالح تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند. مرکز آهن با نام تجاری آهن سجاد مهر سپاهان فعالیت خود را در زمینه خرید فروش آهن آلات با ۳۰ سال سابقه و با تلاش بی وقفه و سرلوحه قرار دادن شعار صداقت در عملکرد و خدمت به مشتریان آغاز کرده. تلاش میشود همگام با گسترش و توسعه آهن آلات و پروژه های عظیم ملی در سراسر کشور سهمی در پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی ایران عزیزمان داشته باشیم.

  • با این وجود می توانید از مطالب آموزشی مجله پلاس در زمینه طراحی دکور و فضای سبز استفاده کنید.
  • در این مرحله با انجام تست های مورد نیاز (تست های مخرب و غیر مخرب) مقاومت مصالح به کار رفته در ساختمان تعیین می گردد.
  • استفاده از میراگرها یکی از روش های نوین مقاوم سازی ساختمان محسوب می شود.
  • در این مورد از انواع ساختمان برای ساختن ستون‌ ها و پل‌ ها از پروفیل‌های فولادی استفاده می‌ شود.
  • این سیستم ابداعی قوی ترین سیستم موجود در بازار است زیرا به فونداسیون کف و دیوارها مقید می شود.
  • با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند.

اگر یک ساختمان یا بخشی از آن، در درجه اول برای نگهداری سوابق معاملات تجاری، حساب های بانکی، اهداف حسابداری و یا مدیریت انواع دیگر تراکنش های مالی استفاده شود، می توان آن را به عنوان یک ساختمان تجاری طبقه بندی کرد. ساختمان های تحت این طبقه، شامل دفاتر، بانک ها، ساختمان های دادگستری و سایر موسسات حرفه ای هستند که اهداف فوق را در بر می گیرند. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و امکانات رایج برای خواب، زندگی و آشپزی را فراهم می کنند.

لمینیت FRP

گچ سیمانی به طور کلی با ضخامت ۱۳ میلی متر استفاده می شود و بعضی اوقات می تواند ضخامت ۲۰ میلی متر نیز داشته باشد. چارچوب فولاد سبک، نسبت به چارچوب چوبی، دوام طولانی تر و نقایص کمتری دارد. معمولا چارچوب فولادی بیشتر از چارچوب چوبی هزینه دارد، (این موضوع به شرایط جغرافیایی وابسته است) اما نازک کاری یکنواخت و قابل پیش بینی دارد که منجر به دیوارهای صاف تر و با استحکام بیشتر می شود. ستون ها، بخش های عمودی ساختمان هستند که در امتداد آن ها تیرها و دال ها قرار می گیرند.

کالای ساختمانی، خدمات ساختمان، نیازمندیهای ساختمان

به همین علت و قبل از اجرای هر گونه تغییر در کاربری ساختمان لازم است تا مطالعات و بررسی های لازم صورت گرفته و در صورت لزوم روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان متناسب معرفی گردد. شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد. این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد. روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است.

http://barbarinemoone.ir